Latvijas krājbanka, iespējams, tiek ziedota, lai iegūtu tās airBaltic akcijas, kas piederēja Baltijas aviācijas sistēmām.
Šādu versiju liek izvirzīt analīze, kas veikta, ņemot vērā datus, Krājbankas administratora darbu, valdības lēmumus, ekspertu komentārus. Šī situācija savukārt var pavērsties pret pašu valsti, tostarp pret Satiksmes ministriju (SM), kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK), piemēram, saistībā ar iespējamām tiesvedībām par miljonu latu zaudējumu atlīdzināšanu, kas varētu tikt uzsāktas, ja FKTK nolems sākt Krājbankas likvidāciju.
Pagājušā gada novembra beigās SM uz pirmpirkuma tiesību pamata iegādājās Krājbankā un bankā Snoras savulaik ieķīlātos 47,2% airBaltic akciju, kas piederēja Baltijas aviācijas sistēmām (BAS).
Darījumu, kurā bez izsoles airBaltic akcijas pārdotas par nominālvērtību 224 tūkstošu latu apjomā, tiesā apstrīdējis BAS, un rezultātā, kā iepriekš vēstīts, minētajām akcijām liegumu saskaņā ar tiesas lēmumu uzlika Latvijas Centrālais depozitārijs. Minētā BAS prasība nu ir apdraudēta, jo, kā kļuvis zināms, šogad 6. februārī – dienā, kad tiesa lēma neatzīt BAS maksātnespēju – valsts kontrolētās Krājbankas meitasuzņēmums SIA Atlantijas biroji pilnībā pārņēma BAS no Bertolta Flika un Taurus Asset Management Limited.