Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Pasaules izstāde “EXPO 2020” Dubaijā noslēdzas ar sudrabu Latvijai

Publicitātes foto.

31.martā Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), noslēgusies pasaules izstāde “EXPO 2020”, kas ilga sešus mēnešus, paverot plašas iespējas Latvijas uzņēmumiem iepazīt Persijas līča reģiona tirgu, dibināt kontaktus ar 192 valstīm un prezentēt Latvijas produktus un inovācijas pasaules tirgū. Kopumā “EXPO” Latvijas uzņēmumiem noslēdzies gan ar ievērojami paplašinātu eksporta tirgus ģeogrāfiju, gan vairākiem tūkstošiem jaunu biznesa kontaktu, bet Latvijas paviljons “Soil for Innovation” (“Augsne inovācijām”), ko apmeklējuši ap 70 000 interesentu, ieguvis sudraba godalgu īres paviljonu kategorijā. Par to informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Komunikācijas un informācijas departaments.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kopumā aizvadītais “EXPO” vērtējams kā Latvijai vēsturiski veiksmīgākais. 29 tematiskajos pasākumos piedalījušies 443 Latvijas uzņēmumi, iegūti vairāk nekā 3000 biznesa kontaktu, noslēgti 33 līgumi, izveidotas partnerības ar AAE, Brazīliju, Čīli, Franciju, Malaiziju, Igauniju, Itāliju, Japānu, Lietuvu, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju un Vāciju, kā arī uzsāktas sarunas par vairākiem potenciāliem investīciju projektiem. Visauglīgākie jaunu biznesa kontaktu dibināšanai bijuši divi lielākie savu nozaru pasākumi Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģionā: veselības nozares izstāde “Arab Health” šī gada janvārī, kas arī nesusi visvairāk jaunu līgumu Latvijas uzņēmumiem, un saldumu un uzkodu izstāde “Yummex” pērn novembrī.

“Izcelt vienu visveiksmīgāko jomu kopumā ir grūti, jo pilnīgi visās – biotehnoloģijas, medicīnas aprīkojuma, IT, kosmosa industrijas, pārtikas un citās nozarēs, kur papildus izstādēm organizējām tirdzniecības misijas un tīklošanās pasākumus, rezultāti bija ļoti labi. Tā kā mērķis bija caur biznesa, tematisko nedēļu programmām un izstādēm uzrunāt ne tikai AAE, bet visas pasaules valstis, katrai nozarei bija iespēja sasniegt savu potenciāli efektīvāko mērķa tirgu. Daudzi Latvijas paviljona apmeklētāji būtiski mainīja savu priekšstatu par Latviju kā kokmateriālu un graudu eksportētāju no bijušās Padomju Savienības un atklāja mūsu valsti no jauna: “EXPO” sagādāja daudz pārsteigumu par Latvijas dabu, cilvēkiem, uzņēmēju, akadēmiskā personāla un zinātnes iestāžu potenciālu, atklājot, ka Latvija ir ambicioza, mūsdienīga, inovatīva Eiropas valsts, kas spēj ļoti augstā līmenī risināt pasaules līmeņa sociālus, ekonomiskus un ilgtspējas izaicinājumus,” stāsta LIAA pārstāvniecības vadītāja AAE Inga Ulmane.

Vēl izstādes pēdējās dienās bijusi vērojama milzīga apmeklētāju interese par Latvijas paviljonu: lai tajā iekļūtu, interesenti stāvējuši rindā pat pusotru stundu. Savukārt “EXPO” rīkotāji novērtējuši Latvijas paviljonu ar sudraba godalgu īres paviljonu kategorijā, kas ir ļoti augsta atzinība. Zeltu šajā nominācijā ieguva Meksikas, bet bronzu – Melnkalnes paviljoni. Jāatzīmē, ka Latvijas paviljonu veidoja komanda “SOIL”, kurā apvienojušies trīs Latvijas uzņēmumi: “Didzis Jaunzems Arhitektūra”, viedo tehnoloģiju uzņēmums “Solavi” un reklāmas izgatavotājs “Ad Production”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kaut arī par konkrētiem skaitļiem eksporta pienesumā varēs runāt apmēram pēc gada, kad būs iespējams salīdzināt šīgada eksporta datus ar citiem gadiem, jau šobrīd LIAA dati rāda, ka 2021. gadā eksports uz AAE pieaudzis par 4,46 miljoniem eiro, un arī 2022. gada pirmajos mēnešos vērojamas pozitīvas tendences.

Būtisku platformu izaugsmei ieguvusi Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēma. “EXPO” laikā Latvija un AAE parakstīja memorandu par kopīgas akcelerācijas programmas “Scale Up Latvia” izveidi, kas paredz AAE jaunuzņēmumu ienākšanu Eiropas tirgū caur Latvijas platformu. Jāpiebilst, ka AAE jaunuzņēmumu statusā ir uzņēmumi, kuru gada apgrozījums sasniedz vairākus miljonus eiro.

Tāpat panākta vienošanās par kopīga abu valstu investīciju fonda izveidi, kura prioritāri atbalstāmie sektori varētu būt saistīti ar biomedicīnu, bioekonomiku, viedo enerģētiku, fotoniku, viedpilsētu un aprites ekonomikas risinājumiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt Latvijas Eksportētāju asociācija “The Red Jackets” parakstījusi saprašanās memorandu ar Šārdžas Izpētes, tehnoloģiju un inovāciju parku, kuru ieskauj 14 AAE labākās universitātes. Šī sadarbība ļaus asociācijas biedriem piedāvāt savus inovāciju produktus šajā parkā.

1.aprīlī sākās Latvijas paviljona demontāža, bet jau maijā LIAA sāks gatavoties nākamajam “EXPO”, kas 2025. gadā notiks Osakā, Japānā.
 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Dzirkstele.lv komanda.