Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

REKLĀMA: Kas ir nišas parfimērija?

Nišas smaržas ir parfimērijas veids, kas ir augstas klases parfimērija. Tās ir īpašas ar, ražošanas veidu. Šīs smaržas parasti ražo mazāki uzņēmumi, kas koncentrējās uz rezultātu un preces kvalitāti. Nišas parfimērijas autori iegulda milzīgu darbu un lielu daļu sava laika velta, lai izstrādātu patiešām ekskluzīvu produktu, kas ir orģināls un katru patērētāju ieved jaunā smaržu pasaulē.

Veidojot šādas smaržas, īpaša uzmanība tiek pievērsta izmantoto izejvielu kvalitātei. Ražotāji cenšas izvēlēties pēc iespējas vairāk dabīgu sastāvdaļu, kas nav bieži izmantotas un ir retāk sastopamas. Šāda veida parfimēriju neražo masveidā un nepārdod katrā lielveikalā, jo nišas smaržas nav piemērotas plašai sabiedrībai, bet, kā jau no nosaukuma var noprast, ir šaurs nišas produkts.

Kā radās ideja par nišas parfimēriju?

Šāda veida smaržas ir zināmas jau simtiem gadu. Muižniekiem, karaļiem un karalienēm ir bijuši savi parfimēri, kas radījuši īpašas un unikālas smaržas un īpašus aromātus tieši viņiem. Varētu pat teikt, ka nišas smaržas bija pirmsākums visām populārāko zīmolu un dizaineru smaržām, kas labi zināmas mūsdienās.

Nišas smaržas jau tad tika uzskatītas par mākslas darbu, un tās prasmīgi izstrādāja smaržu eksperti ar daudzu gadu pieredzi, apkalpojot karaliskās ģimenes un dižciltīgus cilvēkus. Karaliene Viktorija un karaliene Elizabete I bija vienas no lielākajām nišas parfimērijas cienītājām!

Atšķirība starp nišas smaržām un komerciālajām smaržām

Ir saprotams, ka var rasties apjukums par to, kas tad ir nišas smaržas un kā tad tās atšķiras no smaržām, ko esam pieraduši lietot un redzēt lielveikalos. Atšķirība ir tajā, kā smaržas tiek veidotas, kādi ir galvenie mērķi un izmantotie materiāli, kā arī kopējā produkta ideja.

Pamata ideja

Pamata ideja nišu parfimērijai ir ekskluzivitāte un augsta kvalitāte. Ražotāji mēģina radīt stāstu ar vienu smaržas pudelīti. Katra detaļa un sastāvdaļa ir pārdomāta un speciāli izvēlētā noskaņas radīšanai. Lai radītu nišas smaržas, tiek ieguldīts milzīgs darbs un daudz resursu.

Ražošana

Lielākā atšķirība starp nišas smaržām, piemēram, „Montale”, un klasiskajām smaržām ir tā, ka ražošana ir laikietilpīgāka. Nišas smaržu parfimēri necenšas radīt komerciālu produktu, kas ātri gūs panākumus. Uzsvars tiek likts uz kvalitāti un ekskluzivitāti, kā arī īpaša uzmanība tiek pievērsta katrai detaļai un sastāvdaļai. Veidojot nišas smaržu pudelīti, tiek pārdomāta katra detaļa. Sastāvdaļas tiek izmeklētas, pēc iespējas vairāk izmantojot dabīgas ēteriskās eļļas un izejvielas, kombinējot tās ar sintētiskām sastāvdaļām, lai iegūtu ideālu maisījumu un smaržu.

Smaržu izskats

Kā jau minēts iepriekš, veidojot nišas smaržas, uzmanība tiek pievērsta katrai smalkākajai detaļai, arī iepakojumam un pudelītei. Visam ir jābūt augstākajā līmenī un jāveido stāsts. Nišas parfimērijas radītāji necenšas veidot produktu, kas būs populārs un patiks ikvienam, bet gan kvalitatīvu preci. Lai gan varētu šķist, ka šāda veida smaržas ir dārgākas, cenas ir samērā līdzvērtīgas komerciālajiem dizaineru produktiem.

Kopsavilkums

Lai gan varētu šķist, ka, ja jau smaržas netiek ražotas, lai izpatiktu patērētājiem, un pārdotas masveidā, tad tām ir patiešām īpatnēja smarža, kas patiks retajam. Tomēr šis apgalvojums ir aplams. Izvēloties nišas smaržas, jāņem vērā katras personas individuālā gaume un vēlmes, jo šīs smaržas (tā pat kā lielāka daļa smaržu) uz katra cilvēka ādas smaržo pavisam citādi. Nišas smaržas ir ekskluzīvas, bet tajā pašā laikā ikviens spēs atrast piemērotu šo smaržu kombināciju.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.