Daudziem uzņēmumiem mājaslapa pilda vizītkartes funkciju. Tā noder, lai klienti var vieglāk atrast adresi, telefona numuru un e-pastu, taču varētu būt arī, kas vairāk. Tīmekļa vietne, kurai veikta meklētājprogrammu optimizācija (SEO) var kļūt par reālu instrumentu biznesa attīstībai.
Pareizi izveidota un optimizēta mājaslapa palielina uzņēmuma piedāvāto preču un pakalpojumu redzamību Google un citās meklētājprogrammās. Vai tas ir vajadzīgs?
Populārākie atslēgvārdi ik dienas tiek meklēti simtiem, tūkstošiem un pat desmitiem tūkstošus reižu. Arī komerciālas nozīmes atslēgvārdi, kas ļauj sasniegt jaunus klientus tiek meklēti ļoti daudzas reizes. Uzņēmumi, kas to ir sapratuši jau strādā pie savas mājaslapas optimizācijas un ar to labi nopelna.
Ar ko sākt SEO optimizācijas pasākumus
Mājaslapas SEO optimizācija nav viena darbība, kuru izdarot uzreiz sāks uzlaboties pozīcijas Google. Te ietilpst vesela virkne pasākumu un katrs no tiem ir svarīgs. IMEDIA izvērtē katra klienta vajadzības un nodrošina kompleksu risinājumu kopumu.
Jau darbojaties paši, bet vajadzīgs padoms vai neliela palīdzība? Izvērtējiet, kurš SEO pakalpojums, jums ir piemērotākais. Efektivitātes nolūkos gan būtu ieteicams konsultēties, rakstot uz pieteikumi@imedia.lv Mums ir pieredze ar dažādu uzņēmumu mājaslapu veiktspējas un pozīciju uzlabošanu Google meklētājā. Liela iespēja, ka varēsim palīdzēt arī jums.
Ieksējais SEO – sakārtojiet savu mājaslapu
Nevienam nepatīk lēnas, grūti pārskatāmas lapas, kas nepilda savu funkciju. Tas nepatīk ne vietnes apmeklētājiem, ne Google robotiem.
Google monitorē mājaslapu apmeklējumu caur Chrome, Google.com un citiem saviem servisiem. Viņiem ir diezgan precīza informācija par to, cik daudzi cilvēki ieiet konkrētā lapā un, cik ilgu laiku tur pavada. Šie dati ir viens no stūrakmeņiem pozīciju noteikšanai meklētājprogrammā.
Ikviens uzņēmums izdarīs labu darbu, ja parūpēsies, ka mājaslapas ātrums ir pienācīgs un visa informācija ir viegli atrodama.
Nākamais solis ir teksta strukturēšana. Virsrakstos un tekstos ir jāiekļauj jums vēlamie atslēgvārdi, bet darbojieties saprāta robežās. Pārlieku liela atslēgvārdu koncentrācija radīs tikai postu un var rezultēties neatgriezeniskā pozīciju zaudēšanā. Angliski to sauc par “over-optimization”, latviski pār-optimizācija. To noteikti nevajag darīt.
Iekšējās saites jeb iekšējie linki ir būtisks elements teksta strukturēšanā. Tas ir noderīgi mājaslapas apmeklētājiem un arī Google robotiem, kas pārvietojas tieši caur linkiem. Izveidojiet jēdzīgas iekšējās saites un tas var atmaksāties ar uzviju.
Nozīme ir arī Meta tagiem (virsraksti un apraksti). Meta tagi ir tā informācija, ko jūs redzat, kad ierakstāt Google – “Imedia” vai “laika prognoze”. Katram rezultātam ir virsraksts un apraksts. Abus šos elementus mājaslapā var mainīt atbilstoši vēlmēm. Tiesa, ne vienmēr Google to neņem vērā.
Ārējais SEO – veiciniet mājaslapas popularitāti
Ārējās saites ir linki uz kuriem uzklikšķinot jūs nokļūstat citā tīmekļa vietnē. Šie linki mēdz būt dažādi. Daļa ir vērtīgi, citi bezvērtīgi vēl neliela daļa pat toksiski, t.i. traucējoši, kā piliens darvas medus mucā.
Priekš Google ārējās saites, kas ved uz jūsu mājaslapu ir kā balsis, ko vēlētāji nodod vēlēšanās par partijām. Galvenā atšķirība – visas balsis šeit nav vienādas. Izveidot vai piesaistīt pareizos vēlētājus mājaslapām ir izšķiroši svarīgi.
IMEDIA palīdz klientiem izveidot optimizētu ārējo saišu portfeli, kas palīdz Google pozīciju uzlabošanā. Arī jūs paši varat mēģināt to darīt. Vieglākais ceļš ir palūgt sadarbības partneriem, lai viņi ieliek saiti uz jūsu mājaslapu savos tīmekļa resursos. Tas ir labs sākums.
Tiem uzņēmumiem, kas darbojas nozarēs, kur internetā ir vāja konkurence reizēm pietiek ar partneru linkiem, lai nokļūtu Google pirmajā lapā. Ja ir lielāka konkurence, vajadzīgas nedaudz aktīvākas darbības. Šeit var palīdzēt IMEDIA.