Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenes rallijam “Sarma 2022” jau pieteicies spilgts dalībnieku sastāvs

Foto: Pārsla Konrāde.

Dalībnieku pieteikšanās tradicionālajam ziemas rallijam “Sarma 2022”, kas notiks 12.februārī Gulbenes novadā, vēl nav beigusies, bet jau šobrīd dalībnieku skaits tuvojas 90 ekipāžām, un sarakstā iespējams atrast daudz spilgtu ierakstu. Tas liecina, ka cīņa par uzvaru rallijā “Sarma 2022” būs sīva un interesanta. Par to informē rallija “Sarma” preses sekretārs Ģirts Avotiņš..

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Lai arī pagaidām ir pieteikta tikai viena WRC klases automašīna – “Mini John Cooper Works WRC” – jaudīgo un ātro automašīnu skaits ir ievērojams. Sarakstā jau ir atrodamas vienpadsmit “Rally2” vai R5 klases automašīnas, kas ir jauns rallija “Sarma” rekords, kuru skaitu papildina vēl divas “Proto” un divas “Rally3”, kā arī viena “Rally2-Kit” klases automašīna,” saka Ģ.Avotiņš.

LRC1 grupā šobrīd ir pieteicies ukrainis Valērijs Gorbans ar jau minēto WRC, kā arī igaunis Martins Absalons ar “Ford Fiesta Proto”, Ainārs Igaveņš ar “Mitsubishi Lancer Evo 8” un Karls Martins Volvers – 22 gadus jauns igauņu sportists, kurš savu sporta “Škoda Fabia Proto” automobili ir projektējis un uzbūvējis savu studiju ietvaros, saņemot palīdzību no universitātes inženieriem, Latvijas rallija komandas “Sport Racing Technologies” un bijušā WRC pilota Tonija Gārdemeistera.

“Visinteresantākā situācija ir LRC2 ieskaitē, kurā pieteicies ļoti spilgts dalībnieku sastāvs ar “Rally2” (R5) klases automašīnām. Viens no lielākajiem pārsteigumiem ir pieckārtējais Somijas čempions Tēmu Asunmā ar “Škoda Fabia”, kurš 2019.gadā kā vienas ekipāžas konsultants iepazinās ar ralliju “Sarma” un nolēma tajā reiz startēt pats. Asunmā šo sezonu sāka slavenajā “Arctic Lapland Rally”, kurā pirms kļūdas pēdējā ātrumposma bija līderis. Vēl viena zvaigzne ir Krievijas 2021.gada čempions Igors Bulantsevs ar “Škoda Fabia”, kuram šī sezona arī ir sākusies raibi. Rallijā “Zolotye Kupola 2022” pārliecinoša līdera pozīcijas viņš zaudēja, kļūdoties pēdējā ātrumposmā, savukārt Karēlijas rallija vidū, cenšoties noķert līderi, citu “Sarmas 2022” dalībnieku – Denisu Rostilovu ar “Škoda Fabia”, viņš izbrauca no trases un no rallija izstājās. Vēl viens ļoti ātrs pilots ir regulārais Pasaules čempionāta dalībnieks igaunis Georgs Linnamae, kurš iepriekšējā nedēļas nogalē spraigā cīņā uzvarēja “Otepää Talv 2022”. Neprognozējamu rezultātu var sagaidīt arī no igauņu un lietuviešu jauniešiem, kuri ir pieteikušies šajā ieskaitē, kā arī no poļa Lukaša Kotarbas, kurš ir ātrs asfalta rallijos, bet ziemas rallijā pirmo reizi debitēja tikai rallijā “Sarma 2019”. Diemžēl šajā ieskaitē, kas, visticamāk, cīnīsies par uzvaru rallija kopvērtējumā, nestartēs neviens Latvijas sportists. Lai gan tā īsti nevar teikt, jo Mārtiņš Sesks startēs LRC3 ieskaitē ar automašīnu “Škoda Fabia Rally2-Kit”, kura ir tuvāka “Rally2” automašīnām, nekā “Rally3”. Pēc ražotāja datiem, šī automašīna ir tikai par 0,8 sekundēm kilometrā lēnāka, salīdzinot ar “Rally2”. LRC3 ieskaite ir vēl neuzplaukusi. Tajā startē pēdējās, reiz populārās N4 klases automašīnas un jaunums rallija apritē – “Rally3” klases automašīnas, kas faktiski ir mazjaudīgākas “Rally2” automašīnas un ir paredzētas jauno pilotu pāriešanai no priekšpiedziņas uz pilnpiedziņu. Šobrīd aptuveni piecdesmit šīs klases automašīnas ir saražojis tikai “M-Sport”, un divas no tām mēs ieraudzīsim rallijā “Sarma 2022”. Ar vienu startēs igaunis Kaspars Kasari, ar otru Ainārs Šusts. Šīm ekipāžām pretī stāsies arī pieredzes bagātais Guntis Lielkājis un regulārs rallijsprintu un miniralliju dalībnieks Ilja Zakmans, abi ar “Mitsubishi Lancer Evo X”,” stāsta Ģ.Avotiņš.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šobrīd desmit dalībnieki ir pieteikušies LRC4 ieskaitei, tajā, kā ierasts, sacenšas jaunieši ar priekšpiedziņas “Rally4” klases automašīnām. “Šobrīd gan izskatās, ka tā būs igauņu, poļu, spāņu un turku jauniešu sacensība bez latviešu līdzdalības. Toties latviešu zieds būs redzams LRC5 ieskaitē, kurā ar dažādu paaudžu “Mitsubishi Lancer Evolution” sacentīsies tādi Latvijā labi pazīstami sportisti kā Jānis Vorobjovs, Edijs Bermanis, Edgars Balodis, kā arī citi. Vienīgais igaunis šajā klasē pagaidām ir Vallo Nūters, kurš startēs ar “Subaru Impreza Sti”,” saka Ģ.Avotiņš.

Pēc divpadsmit gadu pārtraukuma rallijā “Sarma” atgriezīsies Andris Baumanis. Viņa rīcībā slaveno “Ford Escort RS Cosworth” vietā šoreiz būs klasisks otrās paaudzes “Ford Escort”. Viņam pretim stāsies slavenais Martinas Samsonas ar savu vēl slavenāko “BMW M3”, kā arī vairāki igauņu un krievu klasiskās piedziņas piekritēji. “Nenoliedzami, šajā LRC6 grupā nav svarīgi uzvārdi, jo skatītājus visvairāk priecē šīs grupas plašais braukšanas stils. Arī LRC7 ieskaites zvaigznes rallija “Sarma” skatītājiem ir labi pazīstamas – Klims Baikovs, Ivo Ķilpis, Ralfs Sirmacis, Arvis Vecvagars, Uldis Lepiksons,” stāsta Ģ.Avotiņš.

Viņš saka, ka arī vēsturisko automobiļu ieskaitēs būs, ko redzēt – sākot no “Audi 80” un “90 Quattro” un komentārus neprasošās “Subaru Impreza B22” un beidzot ar klasiskiem “VAZ”. “Rallijsprinta ieskaites klasēs kopējais dalībnieku skaits ir sasniedzis vien 17, bet ir arī pārsteigums – brāļu Matīsa un Miķeļa Mežaku atgriešanās rallijā – abi kopā pēdējo reizi rallijā startēja 2013.gadā,” piebilst Ģ.Avotiņš.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Rallijs “Sarma 2022” notiks epidemioloģiski drošā vidē, zaļajā režīmā, ar ierobežotu skatītāju skaitu. Biļetes iespējams iegādāties tikai iepriekšpārdošanā tiešsaistes biļešu tirdzniecības platformā “eKase.lv”. Skatītājiem pirms biļešu iegādes ir būtiski iepazīties ar noteikumiem, kas atrodami gan “eKase.lv”, gan “autorally.lv”, kur ir atrodama arī plašāka informācija par ralliju “Sarma 2022”.

Publicitātes foto: Andrius Laucius.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Komentāri ir slēgti

Komentāri (6)

  1. Rīkotāji ,tik pat zaļi apdauzīti, kā mūsu slimā valdība.

    6
    9
  2. Kāds organizatoriem sakars ar valsts noteikumiem? Kā organizatori var ietekmēt noteikumus valstiskā līmenī?

    13
    4
  3. 10 cilvēkus no 10 līkumiem svaigā gaisā sadzīs vienā barā, lai ievērotu epidemioloğiski drošu vidi? Un kas ar vietējiem, nebrauks? Vai šis ir tikai copy paste raksts, nevis Dzirksteles reportāža?

  4. Neplānoju ne pirkt biļetes nenu ko, skatīšos ka parasti mežā un man … tur kāds ko vares pateikt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.