Gulbenes novadā ceļa posmā no Litenes uz Balviem ir pabeigti ceļa seguma atjaunošanas darbi. Autovadītāji ir neizpratnē par ceļa seguma atjaunošanas izraudzīto metodi – bitumena un šķembu sajaukumu.
“Kāpēc izraudzīta tieši šāda metode? Uz ceļa sabērtās šķembas apskādē automašīnas,” “Dzirkstelei” saka lasītāji. Kāds autovadītājs stāsta, ka tieši šajā posmā, kad tikko uzbērtas šķembas, kāda šofera automašīnas riepa apdzīšanas manevra laikā, protams, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu, iemeta akmeni otrai automašīnai priekšējā stiklā, kurš saplīsa.
“Dzirkstele” sazinājās ar VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāju Annu Kononovu, kura “Dzirkstelei” stāsta, ka ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros tiek saglabāts šāds ceļa segums. līdz būs pieejams finansējums pārbūvei.
Ceļa seguma atjaunošana notiek uz ceļa Gulbene-Balvi-Viļaka -Krievijas robeža posmā no 17,59. līdz 48,80. kilometram. “Paredzēta vienkārtas virsmas apstrāde un virsmas apstrāde divās kārtās uz asfaltētā seguma tehniski sliktākā stāvoklī esošās vietās. Atsevišķās vietās paredzēta apauguma noņemšana un nomaļu uzpildīšana. Darbus veic VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs”, patlaban darbi pabeigti posmā no Balviem uz Liteni un tagad notiek posmā uz Viļaku,” stāsta A.Kononova.
Autoceļu virsmas apstrāde ir veids, kā ar salīdzinoši nelieliem ieguldījumiem iespējams pagarināt autoceļu kalpošanas ilgumu mēreni noslogotos posmos ar vidēju nolietojuma pakāpi. Šāds seguma veids ir trokšņaināks par asfaltbetona segumu, kā arī mazāk izturīgs, taču izmaksu ziņā ekonomiski izdevīgāks. Virsmas apstrāde ir autoceļa melnās segas atjaunošana, apstrādājot nokalpojušo ceļa posmu ar bitumena emulsiju un grants šķembām, ar veltni noblīvējot, lai novērstu bedru veidošanos. Lai veidotos kvalitatīvs pārklājums, uz ceļa jāuzber vairāk šķembu nekā nepieciešams vienai kārtai. Šādi remontēti ceļu posmi kalpo no 5 līdz 10 gadiem atkarībā no satiksmes intensitātes un noslodzes.
Pēc autoceļu seguma virsmas apstrādes tiek ieviests ātruma ierobežojums uz laiku, kamēr transports piebrauc akmentiņus un tie salīp ar emulsiju, izveidojot stingru segumu. Šajā laikā ir svarīgi transportlīdzekļu vadītājiem nepārsniegt atļauto ātrumu, jo pretējā gadījumā ar riepām var iemest akmentiņus pretī braucošo automašīnu stiklos. Liekās šķembas no ceļa tiek noslaucītas pēc vairākām dienām, tad tiek atcelts arī ātruma ierobežojums.
– Inita Savicka
Būtu ļoti labi, ja ar rulli tos jauno šķembu ceļus nopresētu kādu reizi vairāk,nekā plānots. Autotransports iebraukā
rises un vidu visi akmentiņi lec uz augšu. (tā ir uz ceļa Jaungulbene-Siltais)
AUTO ceļu uzturētājiem peļņa gandrīz 4 miljoni.Tā jau tā peļņa rodas,uz ceļu kvalitāti un kopšanu.