Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Daukstu ceļš būs jāpārņem pašvaldībai (papildināts)

Daukstu ceļš 29.janvārī. Ekrānuzņēmums no video, ko “Facebook.com” ievietojusi Daukstu pagasta bibliotēka

Sakarā ar Daukstu ceļa stāvokli pagasta iedzīvotāji vāc parakstus un gatavo vēstuli Satiksmes ministrijai un Gulbenes novada domei. Grants seguma ceļš janvārī līdzinās dubļu vannai, un ir bažas, ka pa šo ceļu var atteikties braukt satiksmes autobusi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Rakstām vēstuli, vācam parakstus, sūtīsim Satiksmes ministrijai un novada domei. Sazinājos ar AS “Talsu autotransports”, uzņēmums arī solīja rakstīt savu vēstuli. Satiksmes autobusi var pārtraukt kursēt šeit. Vēl kursē, bet, cik ilgi varēs, mēs nezinām,” “Dzirkstelei” stāsta Daukstu pagasta bibliotēkas darbiniece Ingrīda Rubene.

“Šis ceļš rudeņos un pavasaros īslaicīgi vienmēr ir tāds, bet šoziem laika apstākļi ir tādi, ka situācija ar Daukstu ceļu ir šāda kopš rudens. Un tas vairs nav īslaicīgi. Ja ziema turpinās būt šāda, izskatās, ka ceļa stāvoklis nemainīsies,” “Dzirkstelei” teica Daukstu, Galgauskas, Jaungulbenes un Līgo pagastu apvienību pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis.

Viņš domā, ka tīri tehniski šobrīd neko daudz nevar izdarīt, lai ceļš kļūtu labāks. Viņš zina teikt, ka pagaidām AS “Talsu autotransports” regulāro maršruta autobusu reisi nav bijuši atcelti sliktā ceļu stāvokļa dēļ, taču šoferi jau sākot runāt, ka tā var notikt.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” jau regulāri tur darbojas – kaut ko pieber un planē vairāk, nekā obligāti noteikts, bet rezultātu nav,” sacīja J.Duļbinskis.

Sevišķi kritiskos brīžos Daukstu pagasta iedzīvotāji ar savām automašīnām izvēloties pa šo ceļu vispār nebraukt, tā vietā viņi izmantojot divus citus ceļus, kuri ir pašvaldības pārziņā, skaidroja J.Duļbinskis.

“Iznāk braukt ar līkumu, taču tehniski pašvaldības ceļi ir labākā stāvoklī nekā valsts autoceļš Anķupene–Daukste–Līgo,” viņš teica.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

J.Duļbinskis uzskata – kaut kas mainīsies tikai tad, ja ceļš tiks pārbūvēts. Viņš arī norādīja, ka šis un Kalnienas ceļš Gulbenes novadā ir vienīgie ar pagastu centriem saistītie ceļi, kuri vēl ir bez melnā seguma. Kamēr netiks nomainīts segums brauktuvei, tikmēr šo ceļu izmantošanai būs kritiskie periodi, pauda J.Duļbinskis.

No VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļas “Dzirkstele” saņēma šādu atbildi: “Autoceļš Anķupene–Daukste–Līgo (V427) ir zaudējis valsts ceļa funkciju, un tas ir jāpārņem pašvaldībai. Valsts funkciju zaudējušajiem autoceļiem netiek plānoti kapitālieguldījumi, tie tiek uzturēti ar ikdienas uzturēšanas darbiem. Vairāk informācijas šeit: https://lvceli.lv/buj/valsts-autocelu-funkcijas-un-pasvaldibam-nododamie-celi/. Autoceļš ir apsekots 24. un 29. janvārī, un, salīdzinot ar pagājušo nedēļu, brauktuves stāvoklis ir uzlabojies. Zemei strauji atkūstot, ceļa segums kļuva pārmitrināts, un atsevišķās vietās, kur transporta ietekmē veidojās risas, šonedēļ ir veikta frakcionētu šķembu iestrāde. Ceļu greiderēs, tiklīdz būs tam piemēroti laikapstākļi. V427 asfaltētie posmi Daukstēs (5,00.-6,00. km) un Līgo ciemā (22,22.-22,72. km) ir apmierinošā stāvoklī, savukārt ceļa grants segumi ir sliktā tehniskā stāvoklī, ko vēl vairāk pasliktina tas, ka vairākās vietās blakus esošo zemju īpašnieki ir uzaruši zemi arī ceļa nodalījuma joslās. Mainīgo laikapstākļu un atkušņa dēļ vietām uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis. 27.janvārī transportlīdzekļu masas ierobežojumi šķīdoņa dēļ bija ieviesti 259 posmos: Latgalē ierobežojumi bija 110 posmos, Vidzemē – 48, Zemgalē – 90, Kurzemē – 5 un Rīgas reģionā – 6 posmos. Karte ar masas ierobežojumiem ir pieejama ŠEIT. Aicinām kravas transporta vadītājus ievērot Ceļu satiksmes noteikumus un grants ceļu posmos ieviestos transporta masas ierobežojumus, lai nepasliktinātu to tehnisko stāvokli! Sliktākā situācija uzturēšanas darbu veikšanai pašlaik saglabājas vietām valsts dienvidos un Latgales reģionā, kur mitruma un nokrišņu dēļ pašlaik ceļu uzturēšanas darbi ir apgrūtināti. LVC speciālisti seko laika prognozēm un ceļu stāvoklim un plāno ceļu greiderēšanu, tiklīdz ceļi ir pietiekami apžuvuši. Informācija par valsts autoceļu būvdarbu plānošanu šeit: https://lvceli.lv/buj/ka-izvelas-kurus-autocelus-remontes/buvdarbu-planosana/.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (4)

  1. Kur taisnība. Tad kad viss ir nolaists , tad nogrūž pašvaldībām. Bet lai budžetu arī dod līdzi, nevis samazināta līmenī. Lai atstāj laba kvalitāte. Es maksāju arī ceļa nodokli , bet braucu un laužu mašīnu , pa tādu pašu ceļu kā attēlā. Valstij vajag tikai nodokļu naudu un asfaltētus ceļus. Kurus tāpat nevar salabot .

    13
  2. Žēl protams ,bet te vismaz ir iespēja atbraukt pa labāku ceļu ,Kalnienai tāda iespēja nav ,brauc no kuras puses gribi ,viss slikti.
    Tā valdības attieksme pret mums ir drausmīga.

  3. Vienkārši jāatsakās visiem pagasta iedzīvotājiem piedalīties jebkādās vēlēšanās un tas skaļi jāpaziņo… Ja ierēdņi nedomā par cilvēkiem, tad kāpēc cilvēkiem jādomā par ierēdņu krēsliem un labklājību! Rail baltica dzelzsceļam algās 160 milj. un dzelzsceļa vēl nav… pa tādu naudu, cik lauku ceļes varētu saremontēt, ja pat asfaltētie ceļi maksā 1km miljonu…nerunājot par grantētajiem!

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.