
Gulbenieši, kuri dzīvo Viestura ielā, “Dzirksteles” uzmanību vērš uz, viņuprāt, pārāk lēniem ielas rekonstrukcijas darbiem.
“Tikai kādus 100 metrus uz priekšu ir tikuši,” laikrakstam teic gulbenietis, kurš vēlas būt anonīms. Mulsinoši esot, ka no Miera ielas puses uzlikta ceļa zīme, kas liedz braukšanu pa Viestura ielu. “Labi, ka policija nekontrolē un neliek sodus. Bet Viestura ielā dzīvo cilvēki, kuriem ar auto palīdzību jātiek uz darbu. Mūsu ielā arī atrodas uzņēmumi, kuriem arī svarīga braukšana,” stāsta iedzīvotājs.
Viestura ielas pašā galā dzīvojošie arī nav apmierināti ar to, ka remontdarbi uzsākti, vispirms neizveidojot apbraucamo ceļu iedzīvotāju ērtībai. Šobrīd no dzīvesvietas būvdarbu zonā iedzīvotāji ar savām automašīnām izbraukt var tikai līdz pulksten 8.00, bet atpakaļ atgriezties var pēc pulksten 17.00. “Bet ja nu kādam vajadzīga būs neatliekamā medicīniskā palīdzība? Kā varēs piebraukt?” vaicā iedzīvotājs.
Būvniekam ir jāinformē un jābūt saziņā ar iedzīvotājiem
Gulbenes novada pašvaldībā “Dzirkstelei” skaidro – uztraukumam neesot pamata. Uzņēmumam, kurš veic būvdarbus Viestura ielā, ārkārtas situācijā ir jānodrošina attiecīgo operatīvo dienestu piekļūšana pie jebkura īpašuma. Savukārt ikdienā brīdī, kad remontdarbu zonā uz brauktuves maina grunti, caurtekas vai ierok pilsētās centralizētās ūdenssaimniecības cauruļvadus, protams, Viestura ielas brauktuves lietošana nevar notikt. Taču būvniekam visu laiku ir jābūt kontaktā ar pieguļošo īpašumu saimniekiem un laikus jāinformē par šādu darbu veikšanu un brīdi, kad brauktuvi nevarēs lietot.
Deputāts Jānis Barinskis “Dzirkstelei” saka – Viestura ielai nav apkārtceļa. Mazie zemes celiņi, kas atrodas aiz dzīvojamajām mājām, nav izmantojami kā papildu piebraucamie ceļi, vēl jo vairāk smagajam transportam. Nākotnes vārdā Viestura ielas iedzīvotājiem ir jāsamierinās ar pagaidu neērtībām, uzskata J.Barinskis. Rezultātā taču visai ielai būs ilgi gaidītais asfalts. Runājot par putekļu veidošanos Viestura ielas galā, kur pašlaik notiek būvdarbi, J.Barinskis saka – uzņēmumam ir jālaista brauktuve, kad tas nepieciešams, taču ne katru dienu.
Neviens posms šogad vēl netiks asfaltēts
Būvdarbus Viestura ielā, sākot ar to daļu, kur pagaidām ir grants segums, veic Rēzeknes SIA “Riviera L”. Šis nav pirmais projekts, kura īstenošanā Gulbenē pašvaldība ir nolīgusi tieši šo uzņēmumu.
Būvdarbu vadītāju Konstantīnu Letjagu “Dzirkstele” 9. oktobrī sastop Viestura ielā. Viņš saka – darbi šeit uzsākti tikai pirms pusotra mēneša. Šobrīd būvdarbi aptverot 275 brauktuves metrus, strādājot gan pie ielas pārbūves, gan pie pilsētas ūdenssaimniecības ārējo tīklu ieguldīšanas zemē.
“Šajā sezonā plānojam sasniegt pagriezienu Viestura ielā uz “Venipak” šķirošanas termināli. Līdz ielas pagriezienam tiks izveidoti visi plānotie komunikāciju tīkli, kā arī šim posmam tiks izveidots ielas segums ar šķembām,” stāsta K.Letjagu.
Viņš arī skaidro, ka Viestura ielas galējam posmam – 600 metriem – ir šaurāka brauktuve un tur plānota viena asfalta kārta. To paredzēts uzklāt tikai nākamgad. Šogad to paspēt vairs nevarēs, jo nebūs vairs piemērotas temperatūras režīma (jābūt vidēji diennaktī vismaz 15 grādu siltumam). Savukārt otram Viestura ielas posmam, kas ir platāks, tiek plānots divu kārtu asfaltsegums.
SIA “Riviera L” apgalvo – iedzīvotāju vajadzības respektē
K.Letjagu stāsta – arī uzņēmumam tāpat kā iedzīvotājiem ir neērtības sakarā ar to, ka Viestura ielai nav apbraucamā ceļa. Ja pašvaldība pateiktu tādu apbraucamo ceļu lietot, uzņēmums rīkotos. Taču pēc apspriešanās ar pašvaldības būvinženieri Gintu Āboliņu secinājuši, ka nav iespējams izveidot apbraucamo ceļu.
Respektējot vietējo iedzīvotāju vajadzības, SIA “Riviera L” stingri ievēro to, ka darbus Viestura ielā uzsāk pulksten 8.00 un beidz pulksten 17.00. Brauktuve iedzīvotāju vajadzībām tiekot atbrīvota arī no pulksten 12.00 līdz 13.00.
“Pārējā laikā brauktuvi būvdarbu zonā iedzīvotāji izmantot nevar. Kāpēc? Tāpēc, ka pilsētas ūdenssaimniecības ārējie tīkli tiek ieguldīti brauktuvē pa vidu, pat nedaudz uz labo pusi. Brauktuve ir šaura. Pašlaik būvdarbu zonā nevaram nodrošināt autosatiksmi pa vienu ielas pusi. Kad sāksim pārbūvi no pagrieziena Viestura ielā, kur brauktuve ir platāka, tur jau varēsim regulēt satiksmi pa ielas vienu joslu ar luksofora palīdzību, lai vienlaikus iedzīvotāji varētu izmantot ielu braukšanai,” stāsta K.Letjagu.
Jau ziņots, ka 14. jūlijā Gulbenes novada pašvaldība parakstīja līgumu ar Rēzeknes SIA “Riviera L”; līgumcena – 1 492 986,21 eiro bez PVN. Šā projekta īstenošanā pašvaldības kā pasūtītāja sadarbības partnere ir tās kapitālsabiedrība – SIA “Gulbenes Energo Serviss”. Šā uzņēmuma finansējums no kopējām izmaksām ir 515 592,71 eiro bez PVN, lai papildus Viestura ielas pārbūvei veiktu arī ūdensapgādes un kanalizācijas ārējo tīklu izveidi. Projekta realizācijas termiņš – 12 mēneši. Viestura ielas garums Gulbenē ir 1,270 kilometri, no kuriem šobrīd 600 metriem ir nolietots melnais segums, bet 670 metriem – grants segums.
SIA “Riviera L” dibināta 2008. gadā Rēzeknē; darbības veids – ceļu un automaģistrāļu būvniecība; uzņēmuma valdes priekšsēdētāja un īpašniece ir Gunta Letjaga. Gulbenē šis uzņēmums līdz šim jau pēc pašvaldības pasūtījuma ir veicis kvartāla pārbūvi Skolas ielā 5 par galīgo līgumcenu 1 069 609,02 eiro bez PVN (saskaņā ar 2023. gada 21. decembra grozījumiem līgumā). Par to liecina “Lursoft” un Iepirkumu uzraudzības biroja dati.







