Pēdējos divos gados sakarā ar Covid-19 pandēmiju cilvēki mazāk brauca ar autobusiem, šobrīd pārvadājumu jau ir krietni vairāk. Tā “Dzirkstelei” saka SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Gundars Kristapsons.
SIA “Gulbenes autobuss” apvienībā ar SIA “Balvu autotransports” ieguva tiesības no 1.aprīļa līdz nākamā gada gada 31.martam sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi”.
G.Kristapsons “Dzirkstelei” stāsta, lai uzvarētu šajā konkursā, startēja kopā ar “Balvu autotransportu”.
“2020.gadā katrs strādājām savā novadā. Pagājušajā gadā vienīgais variants, lai mēs brauktu, bija apvienoties ar Alūksni. Sanāca, ka Balvi vienu gadu nestrādāja. Šis gads bija tāds, ka mēs apvienojāmies ar Balviem, jo Alūksnei bija pārāk lielas ambīcijas. Līdz ar to bija jāsāk veikt pārvadājumi Alūksnē, bet mēs šo pilsētu ne tik labi pārzinājām. Bija jāiegādājas arī jauni kases aparāti. Nācās mācīties gan ar jaunajiem kases aparātiem, gan pieskaņot grāmatvedības programmu. Alūksnē ir tā specifika, ka skolēnu pārvadājumi viņiem notiek caur regulārajiem reisiem, jo viņiem nav atsevišķi skolēnu autobusu, kā tas ir Gulbenē. Bet visu izdarījām, un visi bērni tika aizvesti, neviens pieturā nepalika. Runājot par skolēnu pārvadājumiem, protams, skolēniem ir labāk, ja autobuss paņem viņu pie mājām un aizved līdz skolai. Tas ir komfortabli. Jautājums, vai pašvaldība to var atļauties. Gulbenei cepuri nost – ir tāds pasākums. Alūksnē tā nav,” stāsta G.Kristapsons un uzsver, ka smagākais jautājums ir par to, ka, ņemot vērā dzīves dārdzības pieaugumu, nav iespējams paaugstināt algu darbiniekiem.
Viņš akcentē arī regulāro reisu nozīmīgumu. “Alūksnē mums ir atsevišķi reisi, kur pēc konkrēta valsts aprēķina, ja uz kvadrātkilometru cilvēku ir traģiski maz, tad šis reiss ir pilnīgi par velti, proti, tad valsts to dotē. Gulbenes novadā gan nav tādas teritorijas. Raugoties mūsu bilancē, regulāros reisos attiecība ir 1:4, 1:5 – tas nozīmē, ka 1 eiro iedod pasažieris un 4 vai 5 eiro iedod valsts. Tagad mums ir arī līgums ar pašvaldību par neregulāriem pārvadājumiem,” stāsta G.Kristapsons.
– Inita Savicka
Es ļoti ceru, ka šitā valsts naudas izzagšanas kompānija nākamgad varēs to savu tā saucamo autoparku nodot tolmetā. Tie reisi, no pasažieru viedokļa, ir bezjēdzīgi pa kādiem 90%.
Cerība – muļķu mierinājums!
Tu jau esi izpētījis cenu piedāvājumu lūžņiem? Madonā bish vairāk var dabūt, bet līdz madonai tie šroti pašgaitā gan nav spējīgi aizripot. Loceklim gan jau kādu pabalstu bezdarbnieka piešķirs…kaut gan, par valsts naudas nelietderīgu izšķērdēšanu varētu piešķirt gadus. Un tagad, kad tu šito esi izlasījis, es lūdzu tai zilajai setrai grīdu izslauki, ja!
Pastāsti, valdes loceklīti, kā Ukrainas bēgļi, kas tiks izmitināti kaut kādās pamestās galgauskas skolās, iespējams, varētu darbu atrast? Šoseja ir, pieturas ir (bez saraksta), beeet tas autobuss tik pa dienas vidu un uz 50kmh pa asfaltu? Degviela vairāk kā 2 eur/l , bet šitais sūda kantoris braukā ar tukšiem busiem, nesniedzot nekādu sabiedrisko labumu. Vēlos atgadināt arī tai domei, gulbenes rajons ir gana liels, un nevajag domāt tikai par pilsētu
Tevi laikam bērnībā ir smagi apbižojuši? Smaka nāk pa visām vīlēm.
Tu, tupus čurātāj, pastāsti, cik gulbenē purnu barojas no tās dotācijas?
Arī Gulbenes novadā bērni var braukt ar reisu autobusiem. Piemēram uz Lizuma skolu var izbraukāt gan no Tirzas, Druvienas,Velēnas, Lejasciema. Tikai jāpakoriģē Pērles autobuss ,lai tas no Lizuma atiet drusku pēc četriem uz Druvienu. Lai var iekļauties visi strādnieki,gan avotnieki,gan dimdiņu cilvēki. Citādi no rīta var atbraukt, bet mājā netiec. Ļoti daudz strādnieku būtu no tāda maršruta. Vienreiz jāsāk radināt bērni pie iešanas kādu kilometru arī kājām. Un kad reiz beigsies tā lielo cilvēku braukāšana bērnu autobusos? Labi dzīvojam. Bet uzņēmumam iet garām līdzekļi.
A nav tā, ka stuulbenes tie saucamie uzņēmēji sēž pašvaldībā, un ir ieinteresēti, lai cilvēki te būtu nabagi un strādātu pa kapeikām, bez iespējas nomainīt darbu.