
BMX riteņbraukšanas trasē, kas atrodas Gulbenē, Nākotnes ielā 9 un Nākotnes ielā 11, notiek pārbūve, kuru veic SIA “Rubate”.
Šo pašvaldības projektu realizācijai virzīja novada Sporta pārvalde, un, to realizējot, radīsies iespēja Gulbenē organizēt Latvijas čempionāta un Latvijas kausa izcīņas sacensības BMX riteņbraukšanā.
Projekta un Gulbenes novada Sporta pārvaldes vadītājs Lauris Krēmers “Dzirkstelei” skaidro, ka šobrīd uzsāktie darbi ir labāk pamanāmi.
“Darbi sākās janvārī, taču tagad tie ir vairāk pamanāmi. Šobrīd sacensību trases starta vietā tiek uzstādīti veidņi betona konstrukcijām, kas nepieciešamas, lai to sakārtotu atbilstoši visiem standartiem. Darbus plānots pabeigt līdz vasaras vidum, taču jāskatās, kādi būs laika apstākļi. Būvniekam termiņš ir garāks, bet mēs ceram, ka tas notiks krietni ātrāk. Ideālā variantā tas varētu būt pat vasaras sākumā. Bērniem kaut kur ir jātrenējas, bet rekonstrukcijas laikā tas nav iespējams. Plānā mums ir daļēja trases pārbūve, kur runa ir par pirmo divu virāžu sakārtošanu, kā arī starta kalna savešanu kārtībā atbilstoši mūsdienu prasībām. Tas nepieciešams tāpēc, lai nākotnē varētu organizēt arī Latvijas kausu, jo tas šobrīd nav iespējams. Šobrīd mēs varējām organizēt tikai iekšējas vai atklātas sacensības, taču mērķi mums ir lielāki. Organizējot nopietnas sacensības, pienesums ir visai pilsētai. Neskaitot treniņus, kādi noteikti būs, uz šādām sacensībām ierodas ap 400 cilvēkiem,” saka L.Krēmers.
Vecākiem talkā nāk pašvaldība
Lai gan iepriekšējos gados biedrība “Gulbenes Velo fans” ļoti daudz paveica trases sakārtošanā, ar saviem līdzekļiem viņiem šādā mērogā darbi nav paveicami, tāpēc iesaistījās pašvaldība. Latvijas Riteņbraukšanas federācija deva norādes, kādi darbi būtu veicami, un tika izstrādāts tehniskais projekts, kurš tagad tiek realizēts.
“Mums ir daudz bērnu, kas nodarbojas ar šo sporta veidu, un daži pat startē Eiropā un pasaulē, līdz ar to izaugsmei ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra. Tam visam klāt nāk arī sakopta vide, kas uzlabo mūsu pilsētu. Gribētos sakopt arī laukumu pirms trases, taču tam finansējuma šobrīd vēl nav. Tomēr es domāju, ka šāda labiekārtošana noteikti vēlāk būs, un var taču mēģināt startēt arī citos projektos. Jau šobrīd ar tālejošu plānu aiz trases ir sastumts zemes kalns, kur nākotnē varētu atrasties skatītāji, līdz ar to viss laukums tiktu atvēlēts tikai dalībniekiem. Šī iecere nav projektā, bet to darām mēs paši iespēju robežās. Tas viss attīstīsies pakāpeniski, varbūt pat ar stacionārām tualetēm un konteineriem inventāram. Es to redzu sadarbībā ar biedrību, kura allaž nāk ar savām iniciatīvām, talkām un darbošanos šī sporta veida attīstībai,” saka L.Krēmers.
“Dzirkstele jau iepriekš vēstīja, ka ar Zemkopības ministrijas un Lauku atbalsta dienesta atbalstu Gulbenē tiek veikts BMX riteņbraukšanas trases pārbūves projekts. Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja interneta vietnē publiskoto informāciju pašvaldība jau oktobrī izvēlējās sadarbības partneri – SIA “Rubate” ar tās piedāvāto līgumcenu 82 333,75 eiro bez PVN.
Savukārt Gulbenes novada pašvaldības tīmekļvietnē rodama informācija, ka projekta kopējās izmaksas ir 99 623,84 eiro, no kuriem Eiropas Savienības līdzfinansējums ir 67 718,71 eiro, bet pašvaldības līdzfinansējums – 19 924,77 eiro.
Labi treniņu apstākļi var palielinās interesentu skaitu
BMX velobraucēju treneris Renārs Auga ir gandarīts, ka tiek realizēts šāds projekts.
“Pats galvenais jau, protams, ir starta kalns, jo tam ir ļoti liela nozīme. Runā, ka tie ir 80 % no laba rezultāta. Starta vietu skaits nemainīsies, bet, ņemot vērā paplašinājumu trases sākuma daļā un pirmo divu virāžu pārbūvi, trasi varēs licencēt. Līdz šim šo starta vietu pēc savas izpratnes bija taisījuši sportistu vecāki, un liels paldies viņiem par to, bet tas īsti neatbilda vajadzībām. Šobrīd mums ir aptuveni 30 aktīvi bērni, kas braukā pa sacensībām, bet uz treniņiem nāk vairāk. Pēc trases sakārtošanas, es pieļauju, interese radīsies vēl kādam. Pagaidām, kamēr trase slēgta, atkal liels paldies vecākiem, kas ir parūpējušies par to, ka Stāķos ir izveidota trase iekštelpās. Trešdienās, visticamāk, mums treniņi būs stadionā, bet piektdienās brauksim uz Smilteni, kur tiešām ir ļoti laba trase. Šobrīd gan bērni būs jāvadā vecākiem, bet, kad ir sacensības, tad mums budžetā ir ierēķināta neliela nauda transportam. Šo to var atrisināt ar mūsu “Gulbenes Velo fana” palīdzību, taču šā vai tā lielākoties par to rūpējas vecāki, un tas viņiem ir liels slogs, bet nu jāpaciešas līdz brīdim, kad trase tiks savesta kārtībā. Piedevām vēl lielu uzsvaru mēs liekam uz Eiropas čempionātu, kas šogad notiks Valmierā, un līdz ar to lielu daļu jūnija mums nāksies pavadīt arī tur. Un es ceru, ka pēc šī čempionāta jau mēs varēsim atsākt darbību mūsu trasē,” saka R.Auga.
Vai tiešām nevienam darba drošība neinteresē? Saprotu, ka “krāns” iespējams pieteikts uz noteiktām dienām, bet ir taču darba drošības noteikumi par to, kādā vēja stiprumā drīkst pārvietot objektus ar šo iekārtu. Kamēr nevienu nenositīs ar nekontrolēti lidojošu plāksni, tikmēr visi turpinās priecāties par raito darba tempu?
sobrit ir velesanu laiks,nav laiks krameties-meslu vabooles-gaidaam
Tavējie tā arī vēl nenāk?
vai trasei ir paredzēts izbūvēt apgaismoju, lai sacensības varētu rīkot vēlās vakara stundās?
Tev smadzenes laikam vējš aizpūtis
Pēc 15-20 gadiem meklēs naudu tā torņa nojaukšanai. Mazpilsētā viena cilvēka entuziasms reizēm veic lielas lietas, tikai kad tas entuziasms beidzas vai cilvēks pārbrauc uz citurieni, tad turpinātāju nav.
Nečīksti, Tev ir visas iespējas iet staigāties parciņā par apm.1,6 miljoniem un priekā sist plaukstiņas, tas nekas, ka ielas bedrainas, līnijas novilkt nav naudas, Daukstu, Kalnienas ceļi lupatās. Kārtīgam saimniekam galvenais ir parciņš!
Nu forši jau ka būvē, bet labāk nevajag solīt kaut kādus dalībnieku ciparus, citādi izklausās pēc “vasjukiem”