Šonedēļ aptuveni 900 metrus garā “zaļā dzelzceļa” taka, kura iet no Brīvības ielas līdz Miera ielai Gulbenē, tika pie asfalta seguma. Celiņš vēl gūs vizuālus papildinājumus, taču pamatdarbs ir jau izdarīts un celiņu klāj kvalitatīvs segums.
To visu Gulbenes novada pašvaldībai garantē dalība Eiropas Savienības līdzfinansētajā projektā “Zaļie dzelzceļi II”, kura galvenais partneris ir biedrība “Latvijas zaļo ceļu asociācija”, kas sadarbojas ar pašvaldībām gan Latvijā, gan Igaunijā.
Projekta mērķis – pieejamība
Vidzemes tūrisma asociācijas valdes priekšsēdētājs un biedrības “Latvijas zaļo ceļu asociācija” valdes loceklis Raitis Sijāts uzsver, ka jau no 2010.gada pašvaldības veda sarunas par to, lai pārņemtu apsaimniekošanā “zaļos dzelzceļus”, kur ir slēgta vilcienu satiksme un demontētas sliedes. Ar Satiksmes ministrijas un toreizējā ministra Tāļa Linkaita atbalstu izdevās 2019.gadā vienoties ar VAS “Latvijas dzelzceļš” par “zaļā dzelzceļa” posmu nodošanu pašvaldībām bezatlīdzības lietošanā. Sākās šo posmu labiekārtošana, piesaistot finansējumu no Eiropas Savienības.
Gulbenes novada pašvaldības aģentūras “Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs” direktore Simona Sniķe informē, ka šī projekta mērķis ir uzlabot “zaļo ceļu” infrastruktūru un ar to saistīto pakalpojumu pieejamību, piemēram, ģimenēm ar bērniem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar dažādiem traucējumiem, kā, piemēram, kustību un redzes traucējumiem.
Jāatzīmē, ka dzelzceļa posmu no Brīvības ielas līdz Miera ielai izmanto gan velosipēdisti, gan kājāmgājēji kā celiņu, lai nokļūtu no vienas pilsētas daļas uz otru.
Lētāk, nekā izbūvēt veloceliņu
R.Sijāts informē, ka Gulbenes novada pašvaldība izstrādāja tehnisko projektu, veica iepirkumu, kā arī izdarīja visus darbus, lai šobrīd “zaļo dzelzceļa” taku jau klātu asfalta segums.
Kopējie celiņa labiekārtošanas darbi ietver: gulšņu demontēšanu; esošā zemes klātnes profilēšanu un blietēšanu; nesaistītu minerālu nesošās kārtas izbūvi; asfaltbetona ieklāšanu un divu paplašinājumu izbūvi, kurus labiekārtos.
“Vēl notiek darbs pie apzaļumošanas. Šonedēļ būs uzlikts arī pagaidu risinājums barjerai no Brīvības ielas puses. Pavasarī turpināsies darbs pie celiņa marķējumiem, tiks uzstādīta barjera no Brīvības ielas puses, paplašinājumos tiks uzstādīti divi soliņi, divas atkritumu urnas un divi velosipēdu novietnes statīvi,” informē Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja padomnieks attīstības, projektu un būvniecības jautājumos Jānis Barinskis.
Vides pieejamības rekomendācijas tika sniegtas, sadarbībā ar Invalīdu un viņu draugu apvienība “Apeirons”.
Kopējās projekta izmaksas ir 74 699,51 eiro (ieskaitot PVN). J.Barinskis informē, ka šajās izmaksās nav iekļauts aprīkojums, kas tiks uzstādīts pavasarī. Projekts ir finansēts no ES fonda līdzekļiem, Gulbenes novada pašvaldībai līdzfinansējot 10 %. Projekta īstenošanas laiks ir no pērnā gada 1.oktobra līdz 2025. gada 30.septembrim.
Būtiski, ka pa sakārtoto taku varēs ērti pārvietoties gan ar ratiņkrēslu, gan velosipēdu. “Jāatzīmē, ka jauna gājēja vai veloceliņa būvniecība izmaksātu daudz dārgāk, nekā tad, ja šo segumu liek jau uz esošā, šajā gadījumā, bijušā dzelzceļa,” par projekta ieguvumiem teic R.Sijāts.
SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild “Dzirkstele” un reģionālie laikraksti. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”
Vai tā zīme tur uz palikšanu? Tad jau tur aizliegta gan braukšana, gan kājāmiešana!
Gulšņi sen jau tika novākti.jau pirms vairākiem gadiem.
Paldies! Laba ideja. Gar malām bojātos kokus vajag savākt.
Kārtējā brīnišķīgi izpļekerētā nauda…ah..atvainojos…apgūtā
…nez, par 75k varbūt varēja attīstīt kādu biznesu, vismaz ar 5-6 darbavietām, palielināt konkurēt spēju novadam, uttt
…viss,ko es redzu, bezdarbnieku armija, kas nemitīgi dzenā rudens lapas uz ielām un pļauj zāli ceļmalās vēl oktobrī. ..un tagad, aleluja, mums ir asfaltēts gabals nekurienē, kurš sāks sadalīties pēc 5 gadiem ( redzēju, kā viņu klāja)
Latvijas veiksmes stāsts.kur bija jābrauc vilcieniem tur staigās cilvēki.tāpat ar ostām,rūpnīcām,skolām,laukiem.viss iznīcināts brutāli.tādus brīnumus Latvijas vēsture nevar atcerēties,ka lauku mājā nebūtu lopu.kādi tad okupanti to ir izdarījuši?vai kāds nezin?
Ej uz saviem laukiem un turies vienai govij pie pupiem nebūs komentārus laiks rakstīt
kāpēc gājēji nedrīkst iet ?
…he he.. paldies domes bābām par mīnusiem manam komentam…tātad smagi kož taisnība!
Jā. Jā. Gulbene ir īpaši zaļa. Visos krūmos arī zaļās tualetes.
Elektro Velo uzlādes pietura nav projektā? Aj jaj jaj
Cik nu tas segums ir kvalitatīvs varēs lielīties pēc 3 ziemām.
Ja Glorija pa krūmiem nemīcīsies tad stāvēs
Vai apgaismojums nav plănots?Rudenï un ziemă vakarpusė tur nav patïkami.
Par kādu naudu? Sādža, tāpat kā visa Latvija, ir uz bankrota robežas!
Vakaros tu iet nemaz nav droši.Ņemiet vērā!
Jums gan mīļie cilvēki nekas nav labi, nu begat prom no tās sliktās Gulbenes uz labāku vietu.
Nākamo lūdzu,Emzes ielu un parku…kādas tur bedres un viss pārējais. Nepietiek tikai ar daļēji sakārtotu parku.
Īsti nesaprotu,kam tur bija vajadzīgs asfalts.Uz kurieni iet.???Ak,nu ja.Tak uz to veselu tirdzniecības centru.Kur viss tikai priekš tehnikas.Par cilvēkiem nedomā Gulbenē.Mums laikam nekad neredzēt Pepco,Sinsay,FixPrise,Lidl……Kāpēc kaimiņpilsētās ir.Toties ejot pa Spārītes parku,jāmīcas pa dubļiem vai jālauž kājas pa to briesmīgo asfaltu.Nauda atkal iztērēta,kur nevajag.
Kāpēc mums jāiepērkas uz pusi dārgākos vietējos veikalos? .
Protams.Sinsay vai Siluets. Rimi vai Lidl
Atrada ar ko lepoties,nojauca dzelceļu un uztaisīja kkādu h….ņu kur naudu atmazgāt! Kāda mārrutka pēc šis bija vajadzīgs??? Pilsētā viss sakopt un salabots??? Pilsēta ar katru gadu arvien vsirāk izskatās pēc ritīgas dzerevņas,mums te viss jūk un brūk un pilsētas vienīgā problēma bija noasfaltēt kkādu taceli,pilnīgs stulbums!!!!!!!!!
Nu redz kāpēc mums nav ne Pepco,ne Lidla ne Sinsaya,tāpēc ka dome neļauj šiem tirgotājiem ienākt pilsētā,jo tad tāda kā Santa,Kika būs jāklapē ciet, viņiem labāk patīk ka gulbenieši brauc sildīt kaimiņu ekonomiku!
Cilvēki gāja pa dubļainu uzbērumu. Tagad ies pa asfaltētu segumu. Ļoti labi.
Tas, ka daži indivīdi domā, tur neviens nestaigā, ir viņu lielā problēma.
Novēlu turpināt sakārtot mūsu pilsētu- asfaltētu grants seguma ielas, ievilkt komunikacijas, modernizēt apgaismojumu utt. Lai veicās!
Sliežu ceļu uz Madonu arī vajag nojaukt un noasfaltēt! Urā biedri!
Kur ietve par MIERA ielu no kapiem līdz aplim?
Cik smieklīgi lasīt komentārus, kuros ļautiņi nesaprot, ka visi nosauktie uzņēmumi ir privātpersonas un nav saistīti ne ar ko. Dome nevar aizliegt atvērt veikalu nu ne ar kādiem līdzekļiem. Šie uzņēmumi analizē vietas ģeogrāfisko stāvokli, iedzīvotāju skaitu, iespējamo pircēju plūsmu, iespējas algot darbiniekus, jau esošo uzņēmumu gada apgrozījumu un citus makro un mikro ekonomikas aspektus . Daļa veikalu jābūvē no jauna, tātad vieta – zemes cena, ielu pieslēgumi, jaudas pieslēgumu utt uttl. Un te pēķšņi dome ir līdzfinansējusi 7000 eur sakārtot vienu Gulbenes stūrīti, priecājieties, privātais, ja sajuts naudas garšu uzbliezīs gandrīz miljonu vēru Lidlu un būs šeit, bet pagaidām cietieties.
Ko tu esi izdarīju pilsētas labā? Cik uzņēmumus un darbavietas esi radījusi novadā?
Jeb vienīgais ko māki ir riet uz cilvēkiem?
Kas par kreņķi? Tev tak Gulbenē “jaunie brāļi” bija atvēruši pasaules brendu veikalu. Tā pirkies, ka pēc mēneša pietrūka preču un likvidējās?
Jeb ar savu gatera algu sapņo tikai par pepkas vienreizlietojamajām lupatām par 1 euro gabalā?😁