
Kritiskā stāvoklī joprojām ir ceļš Galgauska-Tirza, kaut gan šobrīd, kā noskaidroja “Dzirkstele”, tiek lāpītas lielākās bedres.
“Šobrīd vistrakākā situācija ir ar ceļu Galgauska-Tirza. Tas ir jāpārbūvē, un līdz šim brīdim ir izdarīti tikai darbiņi, lai “aizbāztu muti”. Pēc eksperta viedokļa no “Latvijas Valsts ceļu” puses, tas ir jāpārbūvē, bet mēs šobrīd to neredzam. Notiek kaut kāda sarakste starp būvnieku un “Latvijas Valsts ceļiem”,” “Dzirkstelei” stāsta Gulbenes novada domes deputāts Normunds Mazūrs, kurš ir arī autoceļu (ielu) fonda komisijas priekšsēdētājs.
“Dzirkstele” sazinājās ar Tirzas pagasta pārvaldes vadītāju Česlovu Barkovski, kurš stāsta, ka pagājušajā piektdienā kārtējo reizi sāka likt “plombas”. “Vēl nav pabeiguši. Bet lielās bedres aizlāpīs. Principā dara. Ceru, ka labāk būs, bet cik ilgi atkal, kas to lai zina,” saka Č.Barkovskis.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova “Dzirkstelei” skaidro, ka būvniekam garantijas saistības ir līdz 2024.gada 15.oktobrim. “Līgums, standarti vai tehniskie noteikumi nenosaka konkrētas remonta metodes, tām ir jābūt tādām, kas nodrošina seguma kalpotspēju atbilstoši līguma prasībām. Šogad būvniekam ir jāveic bedru remonts, nodrošinot ceļa virsmas atbilstību līguma prasībām. Ja arī pēc bedru labošanas virsmas sabrukums turpināsies, būvniekam būs atkārtoti jāveic defektu labojumi. Ja būvnieks atteiksies veikt garantijas remontdarbus, pasūtītājs var izmantot finanšu nodrošinājumu, kas tiek prasīts pie katra būvdarbu līguma, un piesaistīt citus būvniekus, kas veiks remontdarbus,” skaidro A.Kononova.
Viņa arī norāda, ka atkarībā no satiksmes intensitātes un uzturēšanas gaitas visiem virsmas apstrādes posmiem pēc 5 līdz 7 gadiem būtu jāveic atkārtota vienkārtas virsmas apstrādes ieklāšana.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka uz vietējā autoceļa Ozoli–Liezēre–Tirza–Stāķi pērn veikta dubultā virsmas apstrāde. Projekts paredzēja atjaunot 15 centimetrus grants seguma virskārtas ar sagatavotu grants maisījumu, grants virskārtā iemaisīt bitumena emulsiju un apstrādāt ar divām kārtām sīkšķembu, kas sasaistītas ar bitumena emulsiju. Novembrī posmā veiktie darbi tika nodoti bez redzamiem defektiem. Savukārt šogad, iestājoties vairākkārtējiem atkušņiem, segumā sāka veidoties bedres un atdalīties šķembas.
– Inita Savicka