Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Uzsver drošības jostu lietošanas nepieciešamību starppilsētu autobusos

Gan šoferis atgādina, gan uzskatāmi izvietotā informācija aicina pasažierus piesprādzēties brauciena laikā satiksmes autobusos, kurus nodrošina AS “Talsu autotransports”. Foto: Diāna Odumiņa

Pasažieru rīcību kontrolē gan Valsts policija, gan profesionālie kontrolieri no SIA “Dorsimus”

Starppilsētu autobusos visiem pasažieriem brauciena laikā obligāti savos krēslos ir jālieto drošības jostas. Bet vai tā notiek?

10.martā “Dzirkstele” pārliecinājās, ka ne visi pasažieri piesprādzējas, kaut informācijas un atgādinājumu ir pietiekami. Kāpjot SIA “Norma-A” autobusā, kas maršrutā Balvi-Rīga no Gulbenes stacijas atiet pulksten 9.05, šoferis katram pasažierim personiski atgādināja par nepieciešamību piesprādzēties. Savukārt AS “Talsu autotransports” autobusā, kas maršrutā Rīga-Gulbene kursēt sāka pulksten 16.10, blakus šofera krēslam ir izvietota uzskatāmā informācija, kas mudina pasažierus piesprādzēties.

Pārbaudes par to, ka pasažieri izmanto drošības jostas, AS “Talsu autotransports” autobusos veic gan Valsts policija, gan SIA “Dorsimus”, ar kuru uzņēmumam ir līgums šāda pakalpojuma sniegšanā – “Dzirkstelei” stāsta AS “Talsu autotransports” Gulbenes dispečere Kristīne Vendlande. “Jā, uzņēmumi veic šādas kontroles paši un tas ir atļauts. To pārvadātāji var veikt divejādi – algojot darbiniekus vai arī pērkot šādu pakalpojumu no ārpakalpojuma sniedzēja,” “Dzirkstelei” stāsta VSIA “Autotransporta direkcija” Komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis.

Kontroles pasākumu laikā AS “Talsu autotransports” autobusos pasažieri bijuši piesprādzējušies, stāsta K.Vendlande. Tomēr piebilst, ka visu brauciena laiku pasažieriem ir problemātiski ievērot prasību par drošības jostu lietošanu. Piemēram, ja izkāpšana paredzēta pieturā pēc pieprasījuma. Pasažierim šādā gadījumā laikus ir jāpieceļas no savas sēdvietas un jāiet tuvāk autobusa vadītājam, lai paziņotu par vēlmi izkāpt pieturvietā, kura nav iekļauta maršruta tarifā, – skaidro K.Vendlande.

Viņa arī informē, ka SIA “Dorsimus” sniedz kontroles pakalpojumus ne tikai AS “Talsu autotransports”, bet arī VSIA “Autotransporta direkcija”. V.Zaķis laikrakstam to apstiprina.

VSIA “Autotransporta direkcija” gan pati veic kontroles pasākumus, gan arī ir piesaistījusī uzņēmumu, kas tās vārdā veic šādas kontroles.

Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja interneta vietnē iegūstamo informāciju pagājušajā gadā Rīgas uzņēmums – SIA “Dorsimus” – par 99 999,41 eiro bez PVN no VSIA “Autotransporta direkcija” ieguva tiesības veikt biļešu kontroli, kā arī citus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas prasību ievērošanas uzraudzības pasākumus. Kontrole tiek veikta reģionālās nozīmes maršrutu autobusos un vilcienos.

Savukārt Valsts policijas oficiālā informācija liecina, ka šāgada sākumā policija ir veikusi profilaktiskas pārbaudes saistībā ar drošības jostu lietošanu vairāk nekā 450 sabiedriskajos transportlīdzekļos.
Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 30 līdz 70 eiro apmērā. Savukārt transportlīdzekļa pasažieriem par pasažieriem noteikto pienākumu pārkāpšanu (tajā skaitā nepiesprādzēšanos) piemēro brīdinājumu vai naudas sodu 15 eiro apmērā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pietura “Mini Rimi” Blaumaņa ielā Gulbenē atkal ir oficiāli iekļauta reģionālās nozīmes maršrutu satiksmes autobusu tarifā.
“Tas nozīmē, ka pasažieri šajā pieturā var būt droši, ka tiks uzņemti satiksmes autobusos, kā arī šajā pieturvietā varēs izkāpt no autobusa. Biļete šajā gadījumā ir jāpērk braucienam līdz “Mini Rimi” Gulbenē, nevis līdz autoostai,” informē AS “Talsu autotransports” Gulbenes dispečere Kristīne Vendlande.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz Kk Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (12)

  1. Pareizi. Neies tak izdabāt ierēdņiem ar drošības jostu lietošanu. Avārijas gadījumā, labāk lidot pa autobusa salonu un pie reizes kādam galvaskausu izšķaidīt ar savu ķermeni.

    12
    4
  2. Tikai tad ir jautājums ko uzsvēra arī paši šoferi, ko tad kad kārtējo reizi palaists mikriņš,maršrutā kura brauc visvairāk cilvēku un kājas stāv cilvēki???Kā tiem piesprādzēties?

    15
  3. No divpunktu jostas pašam lietotājam nav nekāda labuma. Varbūt nelidos pa autobusu, bet pašu gan pārraus uz pusēm.

    6
    3
  4. Starppilsētu autobusos tiek uzņemti tik pasažieri, cik ir sēdvietu. Kājās tur neviens vairs nestāv.

    3
    4
  5. Ecolines biļetes iesaku pirkt ecolines.lv mājaslapā. Ļoti patīkama cena + ātri un komfortabli. Iesaku!

  6. Praktiski jostas bez papildus drošības spilveniem nedod neko, tieši otrādi, ja cilvēki tiek iespiesti, un ja buss vai auto aizdegas , izkļūt nevar ,rezultātā sadeg.

    8
    1
  7. Prātiņ, nāc mājās! Nu palūdz kādam autobusa vadītājam, lai speciāli priekš Tevis negaidīti nomet pa bremzēm, cik vien spēj. Minimums, pret priekšējā sēdekļa atzveltni lauztais deguns kādu laiku liegs rakstīt muļķības. Ja sēdēsi labajā pirmajā rindā, tad, pie veiksmīgas apstākļu sakritības, Tev būs arī iespēja ar galvu caur priekšējo vējstiklu apsteigt autobusu, kurā sēdēji….. 🙂

    8
    4
  8. Kur lai piesprādzējies tie,kuri spiesti stāvēt kājās?Vai varbūt vispār nebraukt uz darbu,lai nebūtu jāstāv kājās vai jāmaksā sodi?

    4
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.