Par nevienlīdzīgu pieeju pret klientiem malkas piegādē “Dzirkstelei” sūdzas kāda gulbeniete no Bērzu ielas. Kaimiņienei, kura par malku maksā no sava maka, pasūtījums izpildīts uzreiz, piegādāta labu labā malka. Bet neveicas otrai kaimiņienei, kurai ir maznodrošinātās statuss un malkas piegādes rēķinu apmaksā pašvaldība – viņa uz pasūtījuma izpildi gaidot jau divus mēnešus. Pēc iepriekšējās pieredzes viņai turklāt parasti tiekot piegādāta nekvalitatīva malka.
Līdz šim par šādām sūdzībām neesot nācies dzirdēt – tā “Dzirkstelei” saka novada pašvaldības sociālā dienesta vadītājs Jānis Antaņevičs. Taču par to, ka klientam ir grūtības komunikācijā ar malkas piegādātāju, ir jāziņo dienestam un jālūdz palīdzība. Tad malkas piegādi konkrētajam klientam nokārto sociālais darbinieks.
Palīdz vairāk nekā 300 personām
Runa ir par mājokļa (apkures) pabalstu, kuru naudas grūtībās esoši cilvēki saņem novada pašvaldības sociālajā dienestā. Skaidra nauda netiek nevienam izsniegta. Dienests tikai apmaksā malkas piegādes rēķinu, taču par pašu piegādi klients parasti pats vienojas ar piegādātāju. Sociālais dienests malkas pievešanu neorganizē, dienestam nav arī sadarbības līguma ar kādu konkrētu piegādes veicēju. “Tad mums (novada sociālajam dienestam – red.) būtu jāveic tirgus izpēte vai publiskais iepirkums,” skaidro J.Antaņevičs.
Kad klients vēršas sociālajā dienestā pēc palīdzības, viņam iesaka virkni iespējamo malkas piegādātāju. Klients pats izvēlas un sazinās par piegādes veikšanu.
Gulbenes novadā mājokļa pabalsta izmantotāju skaits esot mainīgs. Aprīlī mājokļa pabalstu izmantoja 304 personas jeb 220 ģimenes. Tie ne vienmēr ir trūcīgie vai maznodrošinātie.
Sociālās malkas saņēmēju daudz
Stāmerienas uzņēmējs Gundars Rubenis, kurš ir SIA “Vecsalenieki” īpašnieks, “Dzirkstelei” saka – ir ļoti palielinājies to iedzīvotāju skaits, kuriem malkas piegādi apmaksā pašvaldības Sociālais dienests. “Kā nevienu citu gadu!” viņš uzsver. Malkas cena pēdējā laikā esot gandrīz dubultojusies. “Tāpēc ir ļoti labi, ka pašvaldība cilvēkiem palīdz. Bet vai tāpēc nevestu… Katram klientam jau liekas, ka viņš ir pats svarīgākais. Ka viņam to malku pievest klāt vajag uzreiz. Tur ir tā lielāka vaina. Cilvēkiem būtu jābūt ļoti pateicīgiem, ka pašvaldība palīdz un ka malka tiek aizvesta. Nevis prasīt: “Man ātri rītā!” Es personīgi ļoti daudz piegādāju malku ar Sociālā dienesta starpniecību. 10.maijā pat vedu malku klientiem Stāmerienā un Beļavā,” teic G.Rubenis.
– Diāna Odumiņa
Fakti
Aprīlī mājokļa pabalstu izmantoja 304 personas jeb 220 ģimenes.
Atbilstību mājokļa pabalsta saņemšanai aprēķina pēc formulas. Vērā tiek ņemti personas/ģimenes ienākumi un izdevumi, mājokļa kvadratūra, tas, vai mājoklis ir īpašumā vai tiek īrēts. Mājokļa pabalstu var saņemt katru mēnesi ne tikai apkures izdevumu segšanai, arī rēķinu apmaksai par elektrības patēriņu vai komunālajiem pakalpojumiem, vai par propāna gāzes lietošanu, vai par tālruņa lietošanu.
Katrreiz klientam uz sociālo dienestu ir jāatnes saņemtie pagājušā mēneša rēķini par izmantotajiem pakalpojumiem.
Mājokļa pabalstu parasti personai/ģimenei piešķir uz trīs mēnešiem, pensionāram – uz sešiem mēnešiem.
Avots: Sociālais dienests
Kādi mēs balti un pukainie žurnālistu priekšā. Jautājums Antanevičam-jūs vispār zināt ka pret cilvēkiem izturas jūsu padotie soc.darbinieki kad jūs neesat darbā? ??!
Vai nu mana soc.darbiniece Lejasciemā ir nezinoša vai ari speciāli nrpiedava,nevienu no šiem palidzibas pabalstiem iznemot pārtikas pakas,un vienreizējo gada pabalstu malkai kas ir niecigs
Kad tiesās slepkavas Gulbenes Upes-2
Viss ir ļoti dārgs, kāpēc par to neviens neceļ trauksmi. Algas un sociālie pabalsti gan nemainās. Kas notiek???