Gulbenes sporta hallē 24. maijā sadancoja 20 Gulbenes rajona deju kolektīvi no 1. līdz 12. klasei, bet sestdien 15 deju kopas dodas uz Rēzekni, lai piedalītos deju festivālā “Latvju bērni danci veda”.
Gulbenes sporta hallē 24. maijā sadancoja 20 Gulbenes rajona deju kolektīvi no 1. līdz
12. klasei, bet sestdien 15 deju kopas dodas uz Rēzekni, lai piedalītos deju festivālā “Latvju bērni danci veda”.
“Pēdējos gados rajonā ir notikuši rajona skolēnu deju svētki. Šāda sadancošana ir nepieciešama, lai nezustu kvalitāte, lai deju kolektīvi neaizietu pašplūsmā. 2005. gadā ir Latvijas skolēnu dziesmu un deju svētki, ja tikai tajā gadā deju kolektīvi sāks strādāt, tad kvalitātes nebūs. Prasības ar katru gadu palielinās,” saka pasākuma organizatore, Gulbenes ģimnāzijas skolotāja Edīte Ķikuste.
Visa gada garumā notiek sadanči pa vecuma grupām, tādēļ deju kopas un kolektīvi nevar gulēt uz lauriem un neattīstīties. Rēzeknē gulbenieši rādīs septiņu minūšu garu iestudētu programmu “Zaļā pļavā”, kas ietver dejas “Kas tas par vezumiņu”, “Gotiņ, mana raibaliņa” un “Zaļā pļavā”. Dejas kopā salikusi E. Ķikuste.
Ir paredzēts, ka nākamgad festivāls “Latvju bērni danci veda” notiks Gulbenē, tomēr E. Ķikuste norāda, ka Gulbene ir pārāk maza, lai rīkotu tik lielu pasākumu un pašvaldībai varētu būt grūtības ar šāda pasākuma noorganizēšanu.
“Ja Rēzeknē piedalās apmēram 4000 dejotāju, tad arī Gulbenē varētu sagaidīt vismaz 3000 dejotāju. Mums jānodrošina izmitināšana un ēdināšana. Šādi svētki Gulbenē varētu notikt tikai stadionā. Zinot to, ka 2005. gadā ir lielie skolēnu dziesmu un deju svētki, horeogrāfi iecerējuši nākamā gada “Latvju bērni danci veda” izmēģināt jau daļu no deju svētku programmas. Tad, ja deju festivāls notiktu Gulbenē, mēs būtu tikai ieguvēji, jo no mūsu dejotājiem novērtētu, kā vizuāli izskatīsies deju svētku dejas,” skaidro E. Ķikuste. Viņa atzīst, ka Gulbene kā nākamā gada festivāla organizētāja izvēlēta tādēļ, ka rajonā ir labas deju tradīcijas. Pagājušajos skolēnu deju svētkos Gulbenes rajona dejotāji ieguvuši augstu vērtējumu.