Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” ir sākusi sarunas ar Gulbenes domi par bānīša ritošā sastāva un remontbāzes nodošanu Gulbenes domes īpašumā.
Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” ir sākusi sarunas ar Gulbenes domi par bānīša ritošā sastāva un remontbāzes nodošanu Gulbenes domes īpašumā.
“Latvijas dzelzceļa” ģenerāldirektora vietnieks Rihards Peders informē, ka, ja pašvaldība piekristu, tad bānīti tai varētu nodot bez atlīdzības. “Vajadzīgs tikai Ministru kabineta rīkojums,” saka viņš.
Bānīti nevarot nodot SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis”, bet tikai pašvaldībai. “Protams, Gulbenes pašvaldībai, jo bānīša ritošais sastāvs un depo (remontbāze) atrodas Gulbenē. Pašvaldība ir viena no SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” dibinātājām, uzņēmumā tā līdz ar bānīša pārņemšanu iegūs lielāku kapitāla daļu,” saka R.Peders. Viņš piebilst, ka “Latvijas dzelzceļš” nav noskaņots “vilkt garumā” bānīša nodošanu pašvaldībai. “Jo ātrāk tas notiks, jo labāk,” saka R.Peders.
Gulbenes domes priekšsēdētājs Nikolajs Stepanovs klāsta, ka sarunas notiek veiksmīgi. Taču jārēķinās, ka bānīša pārņemšana nenotiks tik vienkārši.
SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” direktors Osvalds Lucāns pauž, ka bānīša nodošana pašvaldībai ir valdības kompetence. Viņš saka, ka SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” mēnesī varētu ieekonomēt uzņēmuma attīstībai apmēram 500 latus, ja Gulbenes dome pārņemtu pārziņā bānīša ritošo sastāvu – četras lokomotīves un piecus vagonus, divi no tiem ir kapitāli jāremontē.