Kāda seniore jūtas maldināta, jo pieteikusies vakcīnai pret Covid-19 nevis pie sava ģimenes ārsta, bet gan zvanot uz tālruni 8989. Saņēmusi īsziņu, ka vakcīna ir piešķirta. Bet tad, sazinoties ar savu ģimenes ārstu, uzzinājusi, ka vakcīnas tomēr viņai nav. Seniore ir nesaprašanā un saka: “Tā ir senioru maldināšana!”
Atbild Vakcinācijas projekta biroja komunikācijas konsultante Agnese Strazda: “Lai pieteiktos vakcinācijai, iedzīvotāji tiek aicināti zvanīt 8989 vai pieteikties vietnē “manavakcina.lv”, kā arī pie ģimenes ārsta. Brīdī, kad pienāk iedzīvotāja vakcinācijas laiks, iedzīvotājs saņem informāciju, kas būs viņa vakcinētājs. Ja iedzīvotājs izvēlējies vakcinēties pilsētā, kur atrodas arī viņa ģimenes ārsta prakse, tad iedzīvotājs tiks novirzīts vakcinēties pie sava ģimenes ārsta. Ģimenes ārsta pienākums ir likt savu pacientu savā vakcinācijas kalendārā un pieprasīt vakcīnas. Šobrīd vakcīnu apjoms ir ierobežots, līdz ar to svarīgi nodrošināt, ka vakcīnas saņem visi ģimenes ārsti un ārstniecības iestādes visā Latvijā. Tāpēc vakcīnu apjoms katrā konkrētajā ģimenes ārsta praksē ir ierobežots nedēļas ietvaros, bet katru nedēļu ģimenes ārsti pieprasa papildu devas, tādējādi tiek vakcinēti visi pacienti, kas ir ģimenes ārstam novirzīti. Ģimenes ārsts, kurš veic vakcināciju, nedrīkst savus pacientus raidīt prom.”