Šobrīd ceļu remontu dēļ Gulbenē ir diezgan liela satiksme Brīvības, Zvaigžņu ielas un veikala “Mājai un Dārzam” teritorijas krustojumā, kas savukārt izraisījis problēmas autovadītājiem un pat strīdus savā starpā.
Kāpēc ir zīme “Dodiet ceļu”?
“Man šķiet, ja ir “šlagbaums” teritorijai, tad nav zīmes “Dodiet ceļu”, savukārt, ja ir šis “šlagbaums” un zīme “Dodiet ceļu”, tad katrs šajā krustojumā brauc, kā vēlas, kā arī notiek . Viens redz zīmi, cits tikai “šlagbaumu”… Viens otru vēlāk apvaino, rāda dažādus žestus un “apmētā” ar dažādiem vārdiem, jo uzskata, ka priekšroka ir tam, kurš brauc pa Zvaigžņu ielu vai otrādi. Apjautājot lielu daļu autovadītāju, visi apgalvo vienu – ka brauc pēc vienādas nozīmes krustojuma noteikumiem, nevis skatās uz “šlagbaumu”, bet uz ceļa zīmēm. Būtu jauki, ja šeit aizvāktu vai nu zīmi “Dodiet ceļu”, vai “šlagbaumu”, kamēr nav notikusi kāda avārija. Kāds vīrietis mani apsaukāja par āmurgalvu, jo nejēdzu braukt (braucu skatoties uz zīmēm, ievēroju vienādas nozīmes krustojuma noteikumus),” “Dzirkstelei” sūdzas kāda autovadītāja.
Autovadītāja stāsta, ka par šo krustojumu jautājusi arī policijas darbiniekiem, kuri atbildējuši, ka zinot par šo krustojumu un tā problēmu, un to, ka nevajadzētu tur atrasties ceļa zīmei “Dodiet ceļu”, jo ir “šlagbaums”. “Sapratu, ka braucu pareizi, jo vienmēr skatos uz zīmēm. Lūdzu, viesiet skaidrību!” aicina autovadītāja.
Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs Gints Āboliņš skaidro: “Atbilstoši būvprojektam “Tirdzniecības centra pārbūve”, Brīvības iela 97a, Svelberģis, Beļavas pagasts, ko izstrādāja SIA “Ceturtais stils”, ceļa zīme “Dodiet ceļu” bija jāuzstāda. Beļavas pagastā projektus un ceļa zīmju izvietojumu pilsētas pārvalde neskaņo.”
Sajauc galvu
Savukārt SIA “Mācību centrs Zīle” valdes priekšsēdētājs un braukšanas instruktors Kārlis Kārkliņš saka, ka problēma zināma arī viņam un daudzi par to jautā. “Patiesībā viss ir vienkārši – ir krustojums – Brīvības un Zvaigžņu iela, kuram izbūves īpatnības dēļ piekļaujas izbrauktuve no teritorijas “Mājai un Dārzam” un citiem tur esošiem uzņēmumiem, radot iespaidu, ka arī tā ir krustojuma daļa, bet tas neapšaubāmi tā nav, jo šī izbrauktuve nekādā veidā neatbilst definīcijai “ceļš”. Vienkārši sakot – tā ir izbrauktuve no liela pagalma/stāvvietas,” skaidro K.Kārkliņš.
Viņš uzsver, ka Ceļu satiksmes noteikumu 65.punktā skaidri teikts – izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u. tml.), transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas virzās pa ceļu.
“Problēmu rada tieši šī izbūves īpatnība, kas nezinātāju vai neuzmanīgu vadītāju maldina, radot iespaidu, ka viņš iebrauc krustojumā pa ceļu, nevis no pagalma. Labu gribot, šīs vietas uzturētājs ir uzlicis ceļa zīmi “Dodiet ceļu”, bet tas vēl vairāk sajauc galvu. Protams, nav aizliegts tādās vietās šo zīmi izmantot, bet jautājums ir par nepieciešamību u.tml. Var šo zīmi noņemt, bet tad šie paši nezinošie/neuzmanīgie vadītāji var sākt prātot par to, ka šis ir vienādas nozīmes krustojums ar labās rokas likumu, kas tāpat būs muļķības. Iebrauktuves malā izvietotā nolaižamā barjera, protams, skaidri norāda uz pagalmu, bet atkal jau stāsts par zinošu un uzmanīgu vadītāju. Un vai mēs visi tādi esam? Īpaši, ja cilvēks varbūt šeit ir pirmo reizi, ir liela burzma u.tml. Ielieciet sevi pašu līdzīgā situācijā sev svešā vietā – vienmēr visu esat pamanījuši, uzreiz sapratuši? Būtība ir tāda, ka atbildīgajiem cilvēkiem/dienestiem/īpašniekiem ir jāveido satiksmes vide ne tikai droša, bet arī viegli un nepārprotami uztverama. Vadītājam pie stūres nav jārisina juridiskie rēbusi vai kolīzijas,” saka K.Kārkliņš.
Viņš iesaka elementāru risinājumu – pie iebrauktuves/izbrauktuves abās malās novietot stabiņus ar jau esošajām barjerām, bet padarīt tos daudz izteikti spilgtākus, piemēram, koši baltsarkanā krāsojumā, un uz tiem izvietot šādas zīmes: iebraucot ceļa zīmi 529. “Stāvvietu zona”, izbraucot ceļa zīmi 530. “Stāvvietu zonas beigas”. “Tad šī vieta kļūst acīmredzami par blakusteritoriju/stāvvietu un jautājumi vadītājiem, pat tiem, kuri visai vāji atceras ceļu satiksmes noteikumus, atkritīs. Esmu to jau skaidrojis vairākiem atbildīgiem dienestiem un vismaz gadu atpakaļ. Šī jau nav vienīgā ačgārnība satiksmes organizācijā mūsu pilsētā,” piebilst K.Kārkliņš.
– Pārsla Konrāde
Gulbene ir łoti īpaša ar csn neievērošanu vai kaut kādu mistisku savu interpretāciju.Šī vieta rakstā minētā klibo łoti,tad veikals Beta stāvlaukums,reti kurš tur apjauš vai zina csn,kad tur ir labās rokas princips stāvlaukumā,kur tur ir iela???Kad pajautā vai brauc pa Rīgu,atbild jā,vai pie TC Alfa vai Spice ir un ievēro lielums labo roku,atbild jā un nokar galvu))),Nākotnes masīvs,pie Rimi,izbraucot no masīva,cik tur dod labo rokas principu,tiem kas brauc iepretīm Rimi,reti kurš!Pers es nezinu otru tādu valsti EU kur ielas pārkrauj ar maldinošām un bezjēdzīgām ceła zīmēm.
Es izlasīju šo rakstu un man tas izraisīja smaidu, kā tur vispār var aizdomāties līdz vienādas nozīmes krustojumam. Zvaigžņu ielai ir zīme “Dodiet ceļu” un izbraucot no veikala teritorijas arī tāda pati zīme, tātad vienādas nozīmes ceļi, ja arī autovadītāja izbraukšanu no blakus teritorijas uzskata par ceļu, ir tikai šie. Kā tur var būt uzskats par vienādas nozīmes krustojumu? Ar šādām CSN zināšanām, piedodiet, bet ir atkārtoti jāiet skolā, šāds ir bīstams vadītājs uz ceļa, jo var jebkādā situācijā iedomāties, ka ir vienādas nozīmes krustojums. Šādi izvietotas zīmes ir arī izbraucot, piemēram, no DUS un ne tikai Gulbenē, bet visā Latvijā un ir daudzās vietās arī pretī ielas vai ceļi.
Purva pilsētā, blondīnes brauc pa vienvirziena ielām,zem ķieģeļiem pretī, ar dusmīgām ,špaktelētām sejām jo vainīgas nav viņas ,bet tie kas brauc un neievēro blondo noteikumus.
Pastāviet un pavērojiet kā tur autovadītāji izbrauc krustojumu 90% no autovadītājiem brauc ievērojot zīmes dodiet ceļu, 10% ka izbrauc no teritorijas, tad jautājums, vai šie 90% autovadītāju ir āži, kuri neko nesaprot, vai tiešām šajā krustojumā kaut kas nav kārtībā….. vajadzētu pafilmēt, būs interesanti…..
Bet jebkurā gadījumā ir jādod ceļš, tad nesaprotu, kā tie 90 % brauktu no stāvvietas, ja nebūtu zīmes?
Jūs laikam nelasiet šo rakstu un CSN.Tas nav krustojums izbraucot no teritorijas vai pagalma,lasiet CSN vēl un vēl!
Man arī šis krustojums sagādā galvas sāpes, zinu ka tā ir blakusteritorija ,braucu pēc zīmes dodiet ceļu, vēl skatoties ko dara pretī esošais, pasarg Dievs, izdomāšu braukt kā vajag un man kāds sānos. Ja pa lielam, kāpēc jāpiesienas, zīmes ir, braucam pēc zīmēm.
Ja Jūs zieniet,kad tā ir blakus teritorīja,kāda interpretācija rodās Jūsu galvā!?Jūs neizbrauciet no krustojuma!Punkts un Āmen.Apm ar šādu pašu domāšanu un logiku brauc pa Skolas ielu Gulbenē un pie Sporta centru taisa kreiso pagriezienu no labās joslas vienvirziena ielā,kas tur traks.
Tam Hei un Anonīms
Un kas pēc jūsu domam tur ir? Iela? Ielas tur nav. Tur ir stāvvietas kā pie lielveikaliem.
Kārli vai Tu būt traks,ieviest Gulčā jaunas zīmes,tā jau braucu pēc 90 gadu nostāstiem,luksofori man apmēram kā gaismas mūzika.