Pirmo reizi Latvijā līdzīgi kā visās Eiropas Savienības valstīs uz ceļiem uzsāktas tehniskās apskates kravas automašīnām.
Pirmo reizi Latvijā līdzīgi kā visās Eiropas Savienības valstīs uz ceļiem uzsāktas tehniskās apskates kravas automašīnām.
Pārbaudes kopš septembra sākuma notiek katru nedēļu dažādās Latvijas vietās. Ceļu satiksmes drošības direkcijā laikraksts uzzināja, ka pagaidām šis projekts darbojas testa režīmā. Pārbaudes veic Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehniskās apskates inspektori sadarbībā ar ceļu policiju. Prognozēt iepriekš, kur un kad notiks pārbaudes, nevar, jo inspektori tikai kārtējās darbadienas rītā uzzina, kurp dosies.
Uz Latvijas ceļiem ir pārbaudīti apmēram 150 kravas automobiļi, to piekabes un puspiekabes. Apmēram 50 auto konstatēti būtiski defekti, kas apdraud satiksmes drošību. Lai tos atklātu, pieticis ar vizuālu apskati, neizmantojot speciālas ierīces.
Visbiežāk konstatētie bojājumi ir nodilušas riepas, bojātas gaismas ierīces, sasisti stikli, lūzušas balstiekārtas, rāmji un atsperes, tāpēc ieteicams visiem autovadītājiem laikus novērst bojājumus un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati. Vairākos gadījumos atklāts, ka automobilim beigusies tehniskā skate, kā arī konstatēts, ka neatļauti tiek pārvadātas bīstamas kravas.
Noteikts, ka kravas automašīnām līdzīgi kā vairumam vieglo automobiļu valsts tehniskā apskate jāveic reizi gadā. Tomēr dažādas detaļas, piemēram, kokvedējām automašīnām nolietojas trīs mēnešu laikā. Transportlīdzeklis, kam pārbaudes laikā konstatēti bojājumi, mēneša laikā pēc pārbaudes jāuzrāda tehniskās apskates stacijā.