Arī Gulbenes rajonā patērētāji un degvielas tirgotāji nav iepriecināti par degvielas cenu palielināšanos.
Arī Gulbenes rajonā patērētāji un degvielas tirgotāji nav iepriecināti par degvielas cenu palielināšanos. “Tas ir murgs,” bieži dzird sakām gan autovadītājus, gan darbiniekus degvielas uzpildes stacijās.
Atsaucoties uz Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības pausto viedokli par degvielas cenu kāpuma ietekmi uz mazo degvielas uzpildes staciju darbību, Ekonomikas ministrija norāda, ka pašreizējais degvielas cenu pieaugums ir saistīts ar straujo degvielas cenas pieaugumu pasaulē, kad naftas cena nedēļas laikā ievērojami palielinājās, ko izraisīja naftas ieguves apjomu krass samazinājums ASV.
SIA “Gulbenes degviela plus” direktors Agris Libeks saka, ka jau kopš gada sākuma degvielas cenas turpina palielināties, taču sevišķi tas ir jūtams pašlaik. “Satrauc tas, ka cenu kāpums ir tik liels, ka uzņēmumam var pietrūkt apgrozāmo līdzekļu nemitīgu degvielas krājumu palielināšanai. Pagaidām nav bijis tā, ka mēs būtu palikuši bez rezervēm, tomēr darba ritms ir traucēts,” saka A.Libeks. Viņš arī atzīst, ka šādos neprognozējamos apstākļos mazās degvielas stacijas var izputēt.
Akciju sabiedrības “Virši-A” mārketinga daļas vadītāja Kristīne Dritāne saka, ka uzņēmums degvielas cenas nepalielina mistisku apsvērumu dēļ, tās ir tieši atkarīgas no cenām, par kādām naftas pārstādes produkti iepirkti no vairumtirgotāja. “Cenu kāpums ietekmē un traucē,” atzīst viņa. Šajā situācijā īpaši apdraudētas esot mazās degvielas uzpildes stacijas, taču firmai “Virši-A” tas nedraudot, jo tai ir viens no plašākajiem degvielas uzpildes staciju tīkliem Latvijā.
Ekonomikas ministrijā norāda, ka cenu pieaugums Latvijā nav atkarīgs tikai no Lietuvas naftas pārstrādes koncerna “Mažeiķu nafta” degvielas vairumtirdzniecības cenas. Lai gan minētais uzņēmums aizņem būtisku tirgus daļu benzīna tirgū, degvielas tirgotājiem pastāv iespēja iepirkt degvielu tur, kur tas ir visizdevīgāk, un Latvijā no koncerna “Mažeiķu nafta” tiek iepirkti tikai aptuveni 30 procenti patērētās dīzeļdegvielas un 80 procenti benzīna.
Izvērtējot situāciju Latvijā un citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, var secināt, ka Latvijā dīzeļdegvielas cenas ir viszemākās un benzīnam – otras zemākās aiz Igaunijas.