Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens

Traģisks negadījums mudina pievērsties bērnu drošībai uz ceļa

Gulbenes rajonā 8.oktobrī paša izraisītā ceļu satiksmes negadījumā bojā gājis 12 gadus vecs zēns, kas vadīja mopēdu un izbrauca uz galvenā ceļa, nepārliecinoties par drošību.

Gulbenes rajonā 8.oktobrī paša izraisītā ceļu satiksmes negadījumā bojā gājis 12 gadus vecs zēns, kas vadīja mopēdu un izbrauca uz galvenā ceļa, nepārliecinoties par drošību. Turklāt tiesības vadīt mopēdu ir tikai no 14 gadu vecuma. Mopēdu un tā vadītāju notrieca auto. Zēns negadījuma vietā mira.
“Naudas sods vecākiem vai bērna dzīvība? Protams, tas nav samērojams. Uzskatu, ka ceļu policija nesoda bargi, tas drīzāk ir profilaktisks darbs. Bērni ar velosipēdiem, mopēdiem bez gaismas lukturiem, bez vadītāja apliecības, kā arī gājēji bez atstarojošiem elementiem apģērbā katru dienu ir sastopami uz rajona ceļiem, pilsētas ielām. Secinājums ir viens: rīkosim reidus, brīdināsim, sodīsim. Lai arī naudas sods nav lielāks par pieciem latiem, vienalga tas mudina aizdomāties par iespējamajām smagajām un dažkārt arī nelabojamām sekām. Policijas noteiktais sods ir smieklīgs, salīdzinot ar to, kā bērns, vecāki sevi sodīs, ja bērnu notrieks automašīna,” laikrakstam saka Gulbenes ceļu policijas priekšnieks Kārlis Kārkliņš.
Viņš uzskata, ka tā vēl ir laimīga nejaušība, ka Gulbenes rajonā ir tik maz ceļu satiksmes negadījumu upuru – bērnu. Šogad ir vēl tikai viens šāds gadījums. “Uzskatu, ka bērni paļaujas uz laimīgu sakritību, uz to, ka gan jau autovadītāji noreaģēs,” saka K.Kārkliņš.
Novērots, ka lauku apvidū velosipēdu vai mopēdu vadītāji, arī gājēji tumsā nav pamanāmi. Turklāt, ja viņi neatrodas uz brauktuves pašas malas, tad autovadītājs nebūs vainīgs, ja notiks ceļu satiksmes negadījums. K.Kārkliņš atzīst, ka Gulbenes rajonā diemžēl autoceļu malās nav ierīkoti gājēju un velosipēdu vadītāju celiņi. “Jā, tādu celiņu nav un ilgi vēl nebūs. Taču autoceļu nomales ir pietiekami sakoptas. Turklāt mašīnas pa autoceļiem mūsu rajonā nekursē cita aiz citas. Redzot, ka brauc auto, gājējs, velosipēda vai mopēda vadītājs var pavirzīties tuvāk ceļa malai. Tas būs tikai paša drošības dēļ. Savukārt cilvēku ar atstarotājiem tumsā nav iespējams nepamanīt. Tieši tāpēc jau arī atstarotāji ir obligāti,” uzsver viņš.
K.Kārkliņš klāsta, ka bērnu pieļautos pārkāpumus no ceļu satiksmes drošības viedokļa ceļu policija tikai fiksē. Nepilngadīgo lietu inspekcija tos izmeklē un lemj par paša bērna vai viņa vecāku atbildību.
Ja bērns, kas vada transporta līdzekli, ir pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus, policija ir tiesīga viņu aizturēt. Transportlīdzekli policija atņemt nevar, taču ir jānoskaidro, kam pieder šis transportlīdzeklis.
“80 procentos gadījumu ceļu policija, fiksējot gājēju, velosipēdu vai mopēdu vadītāju pārkāpumus, izsaka aizrādījumu, brīdina. Administratīvo pārkāpumu kodekss pieļauj šādu iespēju. Mēs neuzskaitām un nav tādas statistikas, cik reižu dienā katrs ceļu policijas inspektors izteicis pieaugušajiem un arī bērniem aizrādījumus, mudinot ievērot ceļu satiksmes drošības normas. Esmu pārliecināts, ka arī šis darbs ir efektīvs un reizēm pat nepietiekami novērtēts,” saka K.Kārkliņš.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.