Gulbenes rajona ceļu policijas priekšnieks Kārlis Kārkliņš uzskata, ka Gulbenes rajona autovadītāji vairāk ievēro noteikumus, lai gan joprojām ik dienas fiksē pietiekami daudz pārkāpumu.
Gulbenes rajona ceļu policijas priekšnieks Kārlis Kārkliņš uzskata, ka Gulbenes rajona autovadītāji vairāk ievēro noteikumus, lai gan joprojām ik dienas fiksē pietiekami daudz pārkāpumu.
“Ir pieņemti jauni likumi, mainīti noteikumi, rīkotas dažādas kampaņas, tas, protams, veicina pārkāpumu samazināšanos, tomēr viena gada laikā uzreiz nevar būt liels kritums, ir jāpaiet lielākam laikam, lai varētu just, ka sistēma ir sakārtojusies un pārkāpumi mazinājušies,” uzskata K.Kārkliņš.
Analizējot pagājušā gada datus, ceļu policijas priekšnieks kā pozitīvu tendenci atzīmē to, ka pēdējos gados ir samazinājies bojā gājušo skaits. Iepriekšējos gados šis skaitlis bijis krietni lielāks. Samazinājies arī negadījumos cietušo skaits.
Salīdzinot ar 2004.gadu, gandrīz uz pusi samazinājies arī avāriju skaits. “To, visticamāk, ir ietekmējis fakts, ka negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļa vadītājiem ir tiesības vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem un, neziņojot policijai, atstāt negadījuma vietu. Šī kārtība ir izdevīga gan vadītājiem, gan arī policistiem, jo katras avārijas noformēšana ir diezgan ilgs darbs, turklāt policijai nav jādodas uz katru niecīgāko sadursmi,” norāda K.Kārkliņš.
Jau vairākus gadus aptuveni vienāds ir pārkāpēju skaits, kas aizbrauc no notikuma vietas. Līdzīga situācija ir bijusi arī iepriekšējos gados.
Nedaudz ir samazinājies kopējais administratīvo pārkāpumu skaits. To varētu būt ietekmējis fakts, ka autovadītāji mazpamazām paliek disciplinētāki.
“Ceļu policijas inspektori par visiem pārkāpumiem, protams, nesastāda protokolus, daudzos gadījumos tiek vienkārši izteikts mutisks aizrādījums,” ir pārliecināts K.Kārkliņš.
Starp biežāk konstatētajiem pārkāpumiem, protams, ir braukšanas ātruma neievērošana. “Pērn ir pieķerti 111 ātruma ierobežojuma pārsniedzēji, bet reāli pārkāpēju ir daudz vairāk. Mūsu policijas pārvaldei ir divi radari, bet tie ir savu laiku jau nokalpojuši. Drīzumā ceram saņemt videoradaru. Katrā filmēšanas reizē tiks uzņemts transportlīdzekļa ātrums neatkarīgi no tā, vai tas brauks no priekšpuses, mugurpuses vai sāniem. Tomēr ātruma pārsniedzēji turpmāk dabūs ciest daudz vairāk,” saka ceļu policijas priekšnieks.
Autovadītāji šobrīd jau aizdomājas, pirms izdara pārkāpumu. “Ir autovadītāju kategorija, kas reizēm aizmirst piesprādzēties vai ieslēgt gaismas, bet šīs kategorijas cilvēki sāk saprast, ko nedrīkst darīt, kam jāpievērš uzmanība, bet ir kategorija, kas joprojām nemainās, viņiem sastādītie protokoli ir dzīvesstils. Lai jau viņi maksā soda naudu, ja vien viņu pārkāpumi neskar citus satiksmes dalībniekus,” uzskata K.Kārkliņš.
Pilsētā notiek vairāk pārkāpumu nekā pagastos. “Var izbraukāt visus pagastus, izķert visus pārkāpējus, bet tas ir milzīgs resursu patēriņš. Aizbraucot uz pagastu, ceļu policijas inspektoriem reizēm ir jāstāv ilgi, lai garām pabrauktu pāris automašīnu, bet pilsētā, kur satiksme ir liela, tajā pašā laikā varbūt notiek daudz nekārtību,” uzskata ceļu policijas priekšnieks.
Fakti
2004.gadā uz mūsu rajona ceļiem bojā gājuši 7 cilvēki, pērn – 4.
Negadījumos 2004.gadā cietuši 72 cilvēki, pērn – 42.
2004.gadā rajonā bija 269 avārijas, pērn – 146.
Pērn notikuma vietu atstājuši 22 vadītāji, 13 gadījumos vainīgie pēc tam ir noķerti.
2005.gadā ceļu policijas darbinieki uzrakstījuši 1227, 2004.gadā – 1287 protokolus.