Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), pēc sūdzību izskatīšanas konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās, atcēlis Autotransporta direkcijas (ATD) pieņemtos lēmumus, aizliedzot slēgt līgumus ar izvēlētajiem uzvarētājiem, liecina IUB informācija.
ATD konkursā maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju atzina SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”, maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele” – AS “Talsu autotransports”, maršruta tīkla daļā “Madona” – SIA “Norma-A”, maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” – personu apvienība AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO Reiss”, maršruta tīkla daļā “Talsi, Tukums” – SIA “Tukuma auto”, maršruta tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” – SIA “VTU Valmiera”, bet maršruta tīkla daļā “Ventspils” – “Latvijas sabiedriskais autobuss”.
Par konkursa rezultātiem kopumā septiņas sūdzības iesniedza personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA “Gulbenes autobuss” un “VTU Valmiera”, pašvaldības SIA “Ventspils reiss”, personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst “Latvijas sabiedriskais autobuss” un Lietuvas uzņēmums “Vlasava”, kā arī “Tukuma auto” un “Talsu autotransports”.
IUB, izskatot sūdzības, aizliegusi ATD slēgt iepirkuma līgumus un uzdevusi atcelt pieņemtos lēmumus par konkursa uzvarētājiem. ATD 30 darbadienu laikā no IUB lēmuma paziņošanas jānovērš konstatētos pārkāpumus un atkārtoti jāizvērtē konkursā iesniegtos piedāvājumus.
Iesniedzēji sūdzībās norādījuši, ka daļas uzvarētāju piedāvājumi ir nepamatoti lēti, citās teikts, ka atzīto uzvarētāju tehniskais piedāvājums neatbilst konkursa prasībām.
Jau vēstīts, ka ATD konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.
Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti.
Lielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – seši.
Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033.gada beigām.
Attiecīgais iepirkums bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.
Minētās septiņas tīkla daļas ir pēdējās, kurās tika izsludināts konkurss.
Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stājās spēkā 2021.gada 1.augustā. Četrās maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” līgumi stājās spēkā 2022.gada 1.jūlijā, bet tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023.gada 30.jūnijam.
Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
LETA
Tāpat neko nesapratu. Lasīju,lasīju… Zinu tikai vienu,ka Lizumā reisam ,kas iznāk no pieturas Lizums 3 — 16,15 ,būs jāiet uz pieturu Lizums,jo cilvēki nevar paspēt aiziet uz to pieturu pēc darba. Vietējie šoferi vismaz zina pagastus. Sāks braukt sveši,tad tik būs “” jautrība “. Tas jau pierādījies citos novados.