Pagājušajā nedēļā Gulbenes novada iedzīvotāji sociālajos tīklos vētraini diskutēja par to, kā ziemas laikā uz ceļa Galgauska -Tirza ceļa tiek lāpītas bedrītes un vai tā nav naudas izšķiešana.
“Ziemas laikā tiek aizlietas ar asfaltu bedres, kas praktiski ir visā šajā ceļā posmā! Bet ceļš viscaur ir briesmīgs – bedres un jūras viļņu veidolā viss melnais segums!”, “Viss varēja būt savādāk – ar kvalitatīvi uzklātu melno segumu, kas kalpotu vairākus gadus, ne?”, “Mēs kā iedzīvotāji esam tiesīgi prasīt atbildību/pārstāvību utt. arī no pašvaldības galu galā! Cik var par šo ceļu runāt! Bet ko darīt Tirzas un Druvienas iedzīvotājiem?” – tie ir tikai daži no komentāriem.
Tika piesaukta arī “Dzirkstele”, kura par to nezin kāpēc klusējot.
Šajā ceļa posmā pērn būvnieks veica dubulto virsmas apstrādi. Pērn novembrī veiktie darbi tika nodoti bez redzamiem defektiem, taču jau pēc pāris mēnešiem segumā sāka veidoties bedres un atdalīties šķembas. Vairākas reizes būvnieks jau ir bijis spiests labot bedres, taču bez lieliem panākumiem, tagad ķēries pie darba, bedres aizlejot ar aukstā asfalta maisījumu.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidro, ka satiksmei bīstamu bedru lāpīšana notiek cauru gadu, arī ziemas laikā, tam tiek pielietota aukstā asfaltbetona tehnoloģija, kas ir vienīgā ziemas apstākļos pielietojamā metode bedru lāpīšanai. Bedre tiek attīrīta (tā var būt arī mitra), aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta.
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 (32×32 cm) un kuras ir dziļākas par 50 mm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem 5 diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā, divu nedēļu laikā uz D uzturēšanas klases ceļiem, mēneša laikā uz E uzturēšanas klases autoceļiem.
“Minētais ceļa posms ir vietējās nozīmes ceļš Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi (V847), uz kura AS “A.C.B.” ir veikusi dubultās virsmas apstrādi. Diemžēl tas izdarīts nekvalitatīvi, tādēļ segumā rodas bedres. Līdz ar to uzņēmējam par saviem līdzekļiem šīs bedres ir jālabo, tajā skaitā arī ziemā. Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, ceļa tehniskais stāvoklis tiks novērtēts un tad tiks lemts par tālākajām darbībām,” saka A.Kononova.
Jau rakstījām, ka būvniekam garantijas saistības šim ceļa posmam ir līdz 2024.gada 15.oktobrim. “Līgums, standarti vai tehniskie noteikumi nenosaka konkrētas remonta metodes, tām ir jābūt tādām, kas nodrošina seguma kalpotspēju atbilstoši līguma prasībām. Šogad būvniekam ir jāveic bedru remonts, nodrošinot ceļa virsmas atbilstību līguma prasībām. Ja arī pēc bedru labošanas virsmas sabrukums turpināsies, būvniekam būs atkārtoti jāveic defektu labojumi. Ja būvnieks atteiksies veikt garantijas remontdarbus, pasūtītājs var izmantot finanšu nodrošinājumu, kas tiek prasīts pie katra būvdarbu līguma, un piesaistīt citus būvniekus, kas veiks remontdarbus,” iepriekš skaidroja A.Kononova.
– Pārsla Konrāde