Piektdiena, 26. decembris
Dainuvīte, Gija, Megija
weather-icon
+2° C, vējš 2.24 m/s, ZR vēja virziens

Laikraksts: Pasažieru autobusos biļetes būs vēl dārgākas

Rīga, 6.janv., LETA. Gada sākumā daudzus pasažierus pārsteidza straujais biļešu cenas kāpums starppilsētu autobusu reisos, kā arī reisu atcelšana un autobusu kavēšanās. Autotransporta direkcija (ATD) sola šonedēļ atjaunot ierasto ritmu un vienlaikus brīdina par tālāku biļešu cenas kāpumu šā gada pirmajā ceturksnī, šodien raksta laikraksts “Latvijas Avīze”.

 

Tomēr biļešu cenas kāpumā no 1.janvāra neesot ietverts pievienotās vērtības nodokļa kāpums no pieciem līdz desmit procentiem, degvielas akcīzes nodokļa kāpums. Tāpat esot jāņem vērā, ka šajā gadā pasažieru pārvadātājiem jāveido 10% liels rezerves fonds.

 

“Gada pirmajā ceturksnī vērtēsim naudas plūsmu un lemsim par biļešu cenas kāpumu vai reisu samazināšanu,” sola Lubāns, piebilstot, ka “šogad lauku rajonos diezgan ievērojami mainīsies pasažieru plūsma, centīsimies virzīt maršrutus tur, kur cilvēku plūsma būs lielāka, un noņemt tos maršrutus, kur tā mazināsies”.

 

No 1.janvāra maksa par braukšanu starppilsētu autobusā palielinājās par 5% līdz 30% procentiem. Iekāpšanas maksa autobusā palielināta no 40 līdz 55 santīmiem. Tas nozīmē, ka, piemēram, cilvēki, kas agrāk par braucienu no Bauskas līdz Rīgai maksāja 1,5 latus, patlaban maksā divus, bet ekspreša autobusos – 2,60 latus. Tātad ATD ir parūpējusies, lai minimālā cena vienam braucienam no vienas pieturas līdz otrai Latvijā būtu 60 santīmi, ja braucieni notiek ar starppilsētu autobusiem, norāda “Latvijas Avīze”.

 

No 1.janvāra ekspreša maršrutos izveidota arī jauna maksas aprēķina kārtība – neatkarīgi no nobraukto kilometru skaita biļetes cenu sāk rēķināt no 50 nobrauktajiem kilometriem. Lubāns uzsver – “Blagovest tur” noteiktā 1,80 latu maksa par biļeti no Bauskas līdz septiņus kilometrus tālajai Codei, Iecavai un Ķekavai, par kuru cilvēki izteica neapmierinātību, esot saskaņota ar ATD: “Mūsu mērķis ar šo cenas kāpumu bija panākt, lai cilvēki ar ekspreša autobusiem brauc vien lielos attālumos.”

 

Solījums atjaunot ierasto ritmu varētu nebūt viegli izpildāms, jo pasažieru pārvadājumus sākušas firmas, kuru uzvaru apšaubāmā konkursā par apkalpojamiem maršrutiem Ogres, Tukuma, Aizkraukles, Bauskas rajonā un Jūrmalā patlaban izskata Administratīvā apgabaltiesa. Viena no firmām ir “Blagovest tur”, kura ar pasažieru pārvadāšanu nodarbojas tikai kopš aizvadītā gada pavasara. Tāpēc nav brīnums, ka tai gada sākumā bija daudz kļūmju maršrutā Rīga-Bauska-Rīga, turklāt firmai jāpērk jauni autobusi un to cenu saskaņā ar likumu var ielikt biļetes cenā.

 

Jaunā gada pirmajās dienās pasažieriem bija arī jācieš tajos maršrutos, kur no 1.janvāra darbību sāka citi pārvadātāji, raksta “Latvijas Avīze”.

Piemēram, gada sākumā desmitiem reisu atcēla SIA “Norma A”, kas apkalpo Madonas puses zonu. ATD valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns gan teic, ka valsts no reisu atcelšanas esot ieguvēja, jo neesot pārvadātājam jāmaksā radušies zaudējumi.

 

Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs un citu firmu vadītāji uzskata, ka pārvadātāju nesagatavotība darbam saistīta ar direkcijas neizdarību – līgumi ar firmām noslēgti vien piecas darba dienas pirms jaunā gada sākuma.

 

Autotransporta direkcijas darbību pasažieru pārvadājumu jomā kritizē ne tikai pasažieri un pašvaldības, bet arī Latvijas vietējās pārvadātāju firmas. Uzņēmēji norāda uz nepārprotamu ar satiksmes ministru Aināru Šleseru (LPP/LC) saistītu uzņēmumu lobēšanu, raksta “Latvijas Avīze”, piebilstot, ka janvāra sākumā ar ATD darba attiecības pārtrauks ATD valdes loceklis Adrians Ļubļins, kas pērn organizēja maršrutu apšaubāmo vairāksolīšanu un ir apsūdzēts digitālās televīzijas krimināllietā.

 

Viņš laikrakstam paskaidroja, ka pēc 14 gadus ilgas darbības šajā nozarē atpūtīšoties un veltīšot laiku ģimenei.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.