Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens

Demontētās sliedes pārdos izsolē

Dzelzceļa līnijā Rīga – Ieriķi – Gulbene vilcienu kustība nenotiek jau vairākus gadus un palaikam no cilvēkiem, kas dzīvo dzelzceļa līnijas tuvumā nākas dzirdēt, ka ap sliedēm atkal ir padarbojušies garnadži. Tagad sliedes tiek demontētas pavisam.

Gulbenietis Aleksandrs P. vēlējās ar laikraksta palīdzību noskaidrot, kas īsti notiek ar šo līniju un kāpēc sliedes tiek demontētas, jo dzelzceļa līniju nākotnē varētu atjaunot. Viņaprāt, nav pareizi arī sliedes sagriezt, kā tas tiek pašreiz darīts, jo ekonomiskāk valstij būtu tās pārdot veselas atjaunošanai, jo sliedes ir liela vērtība.

VAS “Latvijas dzelzceļš” sabiedrisko attiecību daļas mediju attiecību vadītājs Māris Ozols skaidro, ka sliežu uzturēšana līnijā, kur nenotiek vilcienu kustība, prasa ievērojamus līdzekļus. “Posmos, kuri netiek izmantoti, notiek arī sliežu zagšanas gadījumi. Arī šogad ir bijuši mēģinājumi zagt sliedes, tādējādi uzņēmumam tiek radīti zaudējumi,” saka M.Ozols. Sliedes tiks demontētas līdz gada beigām posmā no Ieriķiem līdz valsts robežai. Sliežu ceļu demontāžu veic “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums “LDz Infrastruktūra”.

Vai šo dzelzceļa līniju kādreiz tomēr nav plānots atjaunot? Māris Ozols norāda, ka, iespējams, kādreiz šajā posmā vilcienu kustība arī tiks atklāta, taču pagaidām šādi plāni netiek apspriesti.
Demontētās sliedes tiks pārdotas izsolē, un līdzekļi tiks izmantoti uzņēmuma darbībā.
M.Ozols norāda, ka sliedēm ir vairāk nekā 50 gadi, un tām ir ļoti daudz defektu.
“Šīs sliedes neatbilst mūsdienu dzelzceļa kustības prasībām, jo nespēj izturēt noslodzes, kādas mūsdienās nodrošina ritošais sastāvs, tāpēc uzņēmums kā labāko risinājumu ir izvēlējies sliežu pārdošanu izsolē,” skaidro uzņēmuma pārstāvis. Pašreizējais Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs Osvalds Lucāns, kas ilgus gadus ir bijis saistīts ar dzelzceļu un mūsu šaursliežu bānīti, vērtē, ka sliedes šobrīd droši vien tiešām ir izdevīgāk demontēt, nekā atstāt.
“Laiks iet un diktē savus noteikumus. Normatīvajos dokumentos ir jaunas prasības arī dzelzceļa konstrukcijām. Šī līnija nedarbojas, tur aug koki un zāle, tas viss bojā virsējo infrastruktūru. Pat ja mēs gribētu, mēs vienalga tur uzreiz nevarētu palaist vilcienu, būtu jāiegulda daudz līdzekļu. Es, protams, vēl ceru, ka kādreiz tomēr mēs atjaunosim šo dzelzceļa līniju, taču tad ir pilnībā jāmaina virsējā zemes klātne, jāliek atbilstošas seguma proporcijas un cita veida sliedes, jo šeit kustību ir plānots atjaunot ar citu mērķi – tad šeit kursētu kravas vilcieni un būtu pavisam citas slodzes,” saka O.Lucāns. Viņš spriež, ka “Latvijas dzelzceļam” droši vien šo līniju ir grūti uzturēt – tas prasa lielus izdevumus, nereti vēl arī sliedes tiek nozagtas, kas uzņēmumam nes zaudējumus. “Tas, ka sliedes šobrīd tiek demontētas, varbūt nav sliktākais variants, cits jautājums – kur tās tiks liktas. Cerams, ka tās netiks nodotas metāllūžņos, bet ar tām izrīkosies saimnieciskāk. Ja tās pārdos izsolē, varbūt kāds posms var noderēt arī mūsu šaursliežu dzelzceļam,” vērtē O.Lucāns. 

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.