Piektdiena, 26. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+4° C, vējš 1.34 m/s, ZR vēja virziens

Lielie spēlētāji nacionālo laikrakstu tirgū saglabājuši pozīcijas

Rīga, 6.janv., NOZARE.LV. Salīdzinot ar pagājušo gadu, vērojams neliels nacionālo laikrakstu abonēšanas rezultātu kritums un vadošie laikraksti kopumā saglabājuši savas pozīcijas, liecina Latvijas Preses izdevēju asociācija (LPIA) apkopotie dati.

Nacionālo laikrakstu grupā samazinājums ir 3,26% attiecībā pret pagājušo mēnesi un 14% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada janvāri.  

Preses abonēšanas rezultāti liecina, ka lielie spēlētāji tirgū pagaidām noturējuši pozīcijas. Nacionālo laikrakstu vidū TOP 10 abonētākie ir “Latvijas Avīze” (26 975 abonenti) , “Diena” (21 380 abonenti), “Neatkarīgā Rīta Avīze” (11 457 abonenti), “Vesti Sevodnja” (10 292 abonenti), “Laimīgā Programma” (7902 abonenti), “Telegraf” (6402 abonenti), “Dienas Bizness” (6089 abonenti), “Biznes&Baltija” (6431 abonenti), “Čas” (5810 abonenti) un “MK World Weekly – Latvija” (4945 abonenti).

 

Laikrakstam “Latvijas Avīze” šī gada janvārī abonentu skaits ir palielinājies par 3,4% salīdzinājumā ar decembri, bet tomēr tas ir par 18,8% mazāk nekā pirms gada.

Laikraksts “Diena” abonēts par 4,2% mazāk nekā decembrī un par 30,5% mazāk nekā iepriekšējā gada janvārī. Savukārt laikraksta “Diena” nedēļas komplekta abonentu skaits ir 3574, kas ir par 33,3% vairāk nekā iepriekšējā mēnesī un par 0,5% mazāk nekā pērnā gada janvārī.

 

Laikrakstam “Neatkarīgā Rītā Avīze” abonentu skaits samazinājies par 6% salīdzinājumā ar decembri, bet ir vērojams 35,4% abonentu skaita pieaugums salīdzinājumā ar 2009.gada janvāri. Laikraksta “Neatkarīgā Rīta Avīze” komplektu “3x nedēļā” abonējis 2901 abonents, kas ir par 9,2% vairāk nekā iepriekšējā mēnesī un par 38,4% mazāk nekā pirms gada.

Kā ziņots, LPIA, komentējot preses abonēšanas kampaņas 2010.gadam noslēgumu, atzina, ka lasītāju uzticība drukātajiem medijiem nav samazinājusies.

 

“LPIA apkopotie rezultāti liecina par to, ka lasītāju uzticība drukātajiem medijiem nav samazinājusies un, neskatoties uz ekonomisko situāciju valstī, preses abonēšanas kritums ir niecīgs. Citās preču grupās ir vērojami milzīgi patēriņa samazinājumi, kur procentuāli tas mērāms vairāku desmitu procentu robežās, savukārt drukātie mediji ir spējuši saglabāt savu tirgus nišu,” norāda organizācija.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.