Augstāks tarifs un lielākas pašvaldības dotācijas pārvadātājam – pēc Valsts kontroles (VK) domām, pie tā novedīs pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) izvēlētais etalona ieviešanas modelis.
VK revīzijā aprēķinājusi, ka vecā kompostrētāju sistēma tuvākajos padsmit gados būtu vismaz par 100 miljoniem latu izdevīgāka. Sabiedrība par atklātību Delna reaģējusi ar aicinājumu domes vadībai
izvērtēt RS valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena atbilstību ieņemamajam amatam.
Mērs Nils Ušakovs (SC) ar VK viedokli uzticēs iepazīties par satiksmes jomu atbildīgās komitejas
deputātiem, kuriem, ja nepieciešams, būs arī jāvērtē iesaistīto amatpersonu atbildība.
Valsts kontroliere Inguna Sudraba norāda, ka pretlikumīga rīcība no RS puses nav konstatēta, tādēļ viņa nevērsīsies prokuratūrā, bet nelietderīgi tēriņi gan bijuši. RS izšķērdību neatzīst un dod
prettriecienu VK, pārmetot tai tuvredzību.
“Par finanšu aprēķiniem var runāt, bet Sudraba nav tas tehniskais speciālists, kas var novērtēt, kura sistēma rīdziniekiem ir izdevīga un kura nav,” par etalona nepieciešamību nešaubās bijušais RS padomes loceklis Jānis Dinevičs (LSDSP).