Cerības tikt pie daudzu miljonu vilcienu pasūtījuma joprojām saglabājas visiem trim konkursa pretendentiem.
Konkursa komisija pirmdien ļāva otrajai konkursa kārtai kvalificēties gan Spānijas kompānijai Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA un Šveices Stadler Bussnag AG, gan arī pašmāju Rīgas Vagonbūves rūpnīcai (RVR) un Francijas Bombardier Transport France S.A.S. (Bombardier). Latviešu un franču kompānijai, kas konkursā startē kopā, gan ir izvirzīti papildu nosacījumi.
Kā zināms, konkursu izsludināja valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) ar mērķi nomainīt novecojušo ritošo
sastāvu. RVR un Bombardier piedāvājumu konkursā publiskajā telpā visai aktīvi aizstāvēja
iniciatīvas grupa Par RVR, kurā apvienojušies uzņēmuma darbinieki.
PV vadītājs Andulis Židkovs nesen izteicās, ka uz konkursa komisiju izdarītais publiskais spiediens kļūst aizdomīgs, bet PV valdes loceklis Andrejs Požarnovs (VL-TB/LNNK) pagājušajā nedēļā atkāpās no konkursa komisijas, lai novērstu jebkādas spekulācijas par konkursa politizāciju.
Pirmdien konkursa komisija ļāva otrajā konkursa kārtā kvalificēties arī RVR un Bombardier pie nosacījuma, ja tās konkursa uzvaras gadījumā kopā uzņemsies atbildību par jebkuru no iepirkuma līguma saistībām.