Finansists Džordžs Soross izteicis vēlmi iegūt daļu Latvijas valstis lidsabiedrības Air Baltic Corporation (airBaltic) kapitāldaļu, ziņo Baltijas biznesa ziņu portāls Igaunijā.
Tikmēr valsts kapitāldaļu turētājs – Satiksmes ministrija (SM) – un premjers norāda, ka pašlaik neesot plānota airBaltic akciju nnodošana pārdošanai. Tieši Dž. Sorosa vārds ir saistīts ar Ķīnas aviokompāniju Hainan Airlines, kurai jau ir sadarbība ar airBaltic. Dž. Sorosam pieder 20 procentu akciju Grand China Air uzņēmumā, kam savukārt pieder Hainana Airlines. Ķīniešu lidsabiedrība ir izteikusi Latvijas
Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (Vienotība) vēlmi iegādāties visas vai daļu no valsti piederošajām 52,6 procentiem kapitāldaļu. Lai saglabātu nacionālās lidsabiedrības statusu,plānots, ka 4,7 procenti joprojām varētu palikt valsts uzraudzībā, taču pārējo lielāko daļu pārdotu.Jau maijā premjers tikās ar Hainan Airlines pārstāvjiem un pārrunāja iespējamo valstij piederošoairBaltic kapitāldaļu pārdošanu, taču ar Dž. Sorosu viņš neesot ticies. “Premjeram nav nedz bijusisaruna ar Dž. Sorosu, nedz arī ir zināma it kā izrādītā Dž. Sorosa interese par airBaltic,”Neatkarīgajai skaidro V. Dombrovska preses sekretāre Līga Krapāne un turpina, “paraviokompānijas valstij piederošo daļu pārdošanu nav runas vispār, jo pašlaik tirgus cenaspiedāvājums nav adekvāts uzņēmuma vērtībai. Līdz ar to šis jautājums nav aktuāls. Pie tāiespējams atgriezties tikai tad, kad tirgus situācija kļūs labvēlīgāka šādiem darījumiem.” piederošajām 52,6 procentiem kapitāldaļu.
Lai saglabātu nacionālās lidsabiedrības statusu, plānots, ka 4,7 procenti joprojām varētu palikt valsts uzraudzībā, taču pārējo lielāko daļu pārdotu. Jau maijā premjers tikās ar Hainan Airlines pārstāvjiem un pārrunāja iespējamo valstij piederošo airBaltic kapitāldaļu pārdošanu, taču ar Dž. Sorosu viņš neesot ticies.
“Premjeram nav nedz bijusi saruna ar Dž. Sorosu, nedz arī ir zināma it kā izrādītā Dž. Sorosa interese par airBaltic,”
Neatkarīgajai skaidro V. Dombrovska preses sekretāre Līga Krapāne un turpina, “par aviokompānijas valstij piederošo daļu pārdošanu nav runas vispār, jo pašlaik tirgus cenas piedāvājums nav adekvāts uzņēmuma vērtībai. Līdz ar to šis jautājums nav aktuāls. Pie tā iespējams atgriezties tikai tad, kad tirgus situācija kļūs labvēlīgāka šādiem darījumiem.”