Latvija gaida uz tādu pasažieru vilcienu sastāvu būvētāju, kas par šo darbu arī samaksās pats sev Latvijas valsts vietā
Jaunu un tagadējam Rietumeiropas vilcienu stilam aptuveni atbilstošu pasažieru vilcienu pasūtījumu Latvija var atļauties tikai tāpēc, ka 142,4 miljonus eiro jeb 69,5% no pasūtījuma izmaksām apņēmies segt Eiropas Savienības Kohēzijas fonds. Tātad par aptuveni 200 miljoniem eiro kopā Latvija sava uzņēmuma Pasažieru vilciens (PV) personā vēlas dabūt 34 elektrovilcienus un 7 dīzeļvilcienus. Uz papīra tas būtu Latvijai ļoti izdevīgs pirkums, ja visu valsts pasažieru vilcienu parku izdotos nomainīt par tikai 60 miljoniem eiro jeb 40 miljoniem latu.
Tomēr arī tad paliek jautājums, vai Latvijas valstij šie 40 miljoni ir vai būs turpmākajos gados pēc kārtējiem valsts budžeta izdevumu samazinājumiem. Precīzāk sakot, valstij būs vajadzīga daudz lielāka naudas summa, lai uzturētu vilcienu ekspluatāciju un maksātu procentus vilcienu būvētājiem par aizdevumu, kreditējot pašiem sevi vilcienu būves laikā.