Vēlme starptautisko lidostu Rīga atslogot no zemo cenu lidsabiedrībām, tajā mēģinot vairāk «iedabūt»
klasiskās aviokompānijas, var aizbiedēt lielāko Latvijā strādājošo zemo cenu aviokompāniju
Ryanair.
Tās aiziešana negatīvi atsauktos uz konkurenci, audzētu aviobiļešu cenas un mazinātu
pasažieru plūsmu. Šādu scenāriju pieļāva uzrunātie eksperti, ņemot vērā arī, viņuprāt, visai
niecīgās izredzes atdabūt savulaik Latviju pametušās klasiskās aviokompānijas.
TV3 raidījums Nekā personīga svētdien ziņoja par lidostas jaunās vadības secināto, ka Ryanair darbība lidostai ir neizdevīga. Ne tikai zemo nomas maksu dēļ, bet arī tāpēc, ka lētās kompānijas klienti neizmanto lidostas restorānus un veikalus. Turklāt «vecās» kompānijas neaug tik strauji kā zemo cenu
sniedzējas, kuru dēļ Rīgā būtu jābūvē jauns terminālis.
Lidosta Rīga drīz valdībā prezentēs savu attīstības plānu, kurā vairs nav vietas zemo cenu lidotājiem. Tos Satiksmes ministrija (SM) iecerējusi pārcelt uz lidlauku Tukumā. SM Dienai norāda, ka šajā ziņā pagaidām konkrētu plānu neesot. Tomēr plašāku skaidrojumu par iecerētajām izmaiņām lidostas politikā, kādēļ zemo cenu aviokompānijām vairs nebūs izdevīgi strādāt lidostā Rīga, ministrija pirmdien nesniedza.