Valdība uzņemas Rail Baltica projekta ilgtermiņa saistības, šī projekta realizācijai jau šogad piešķirot septiņus miljonus latu. Līdz ar to Latvija ir devusi signālu Eiropas Komisijai, ka Rail Baltica projekts Latvijā tiks turpināts, lai arī tā vienkāršākajā un lētākajā versijā.
Tas nozīmē, ka tiks atjaunots esošais sliežu ceļu posms maršrutā Kauņa – Rīga -Tallina, lai pasažieri šajā posmā varētu tikt pārvadāti ar 120 km/h lielu ātrumu.
Pārāk lielo izmaksu un nepietiekama noslogojuma dēļ Latvijas puse pagaidām ir atteikusies no idejas šajā posmā izveidot ātrvilcienu satiksmi, kurā pārvadājumi notiktu ar 160-250 km/h lielu ātrumu.
Tāpat netiek apsvērta arī sliežu platuma pārbūve pēc tā sauktā Eiropas standarta. Līdz ar to Latvijā
pašlaik Rail Baltica projekts izpaudīsies tādējādi, ka tiks rekonstruēti un modernizēti ceļu posmi
Valmiera – Valka un Jelgava – Lietuvas robeža, kā arī Jugla – Valmiera.
Šim nolūkam arī no Latvijas valsts budžeta līdz 2015. gadam tiks piešķirti 23,5 miljoni latu, ko papildinās septiņi miljoni latu no Eiropas transporta tīkla (TEN-T) programmas.