SAZIŅAI AR IEDZĪVOTĀJIEM sociālos tīklus izmanto arī Gulbenes novada pašvaldība. Par to, kāda ir koncepcija un kādu saturu sociālajos tīklos atspoguļo pašvaldība, “Dzirkstelei” stāsta Gulbenes novada Centrālās pārvaldes mārketinga un komunikācijas vadītāja Lana Upīte.
“Gulbenes novada pašvaldība informatīvo telpu veido pēc vienota koncepta: pamatinformācijas saturs ir mājaslapā “Gulbene. lv”, uz ko tad aizved publicētais saturs no sociālajiem tīkliem. Publicējot pilnu ziņas saturu mājaslapā, tiek pieskaņots vizuālais saturs sociālajiem tīkliem,” saka Lana.
Gulbenes novada pašvaldībai ir izveidota oficiālā lapa “Facebook”, “Instagram” un “YouTube” kontos.
“Turpinām sociālo tīklu ierakstos strādāt pie vizuālās identitātes: logo, grafiskās zīmes, krāsas, burtu fonti. Viegli uztverami, nepārsātināti vizuāļi, pavadtekstā izmantotas emocijzīmes teksta izcelšanai un atdalīšanai. Tiek strādāts ar tēmturiem un tagiem,” stāsta Lana.
Viņa arī paskaidro, kas tiek publicēts: pašvaldības oficiālā informācija, par komitejām, domes sēdēm, saistošo noteikumu projekti, vakances, akcijas, talkas, projektu konkursi un projektu publicitātes, informācija par tikšanos ar iedzīvotājiem, pasākumu, notikumu atskati.
“No jauna esam iekļāvuši pēc katras domes sēdes vizuālo atskatu, kā arī katru pirmdienu tiek publicēts saturs par aktuālo konkrētajā nedēļā. Tāpat arī sociālajos kontos dalāmies ar citu iestāžu saturu, kas varētu interesēt un būtu noderīgs plašākai sabiedrībai,” stāsta Lana.
Palielinoties sociālo kontu popularitātei un iedzīvotāju paradumiem vairāk lietot sociālo kontu platformas, arī pašvaldības iestādēs pēdējo gadu laikā ir manāmi pieauguši izveidoto kontu profili, gandrīz katrai iestādei ir “Facebook” vai “Instagram” konts, kas kalpo iestādes dialogam ar sekotājiem.
“Lai nebūtu vēl ar iestāžu informāciju “jādalās”, piemēram, Gulbenes novada “Facebook” profilā, ar pašvaldības iestādēm esam vienojušies, ka tās pie ierakstiem “ietago” – “@gulbenesnovads”, līdz ar to arī pašvaldības sociālo kontu sekotājiem ir aktīvs minētais saturs. Kopumā informācijas no novada iestādēm ir daudz, tā ir sadrumstalota, būtu jādomā par sociālo kontu optimizāciju, vienkāršojot iestāžu saziņu ar iedzīvotājiem digitālajā vidē. Komunikācija ir plašs darbalauks, kuru var pilnveidot un dažādot visu laiku. Galvenais ir būt aktīvam, regulāri publicēt informāciju. Kā arī mēs zinām, kā strādā sociālo tīklu algoritmi – jo pats būsi aktīvs, sekosi aktualitātēm, dalīsies ar informāciju, jo vairāk arī šī informācija tev kļūs redzamāka,” saka Lana.
Projektu līdzfinansē “Mediju atbalsta fonds” no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par saturu atbild “Dzirkstele”.