Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir izveidojis neapzinīgā autoīpašnieka prototipu, kas varētu izskatīties šādi: 19 līdz 27 gadus vecs cilvēks, kas dzīvo vai strādā Rīgā un brauc ar pelēku vai melnu BMW markas auto. Jāsaka, ka īpaši tas nepārsteidz, jo arī pie mums nereti tieši šīs markas automašīnu vadītāji prot “izcelties”. Dīvaini, ka bieži vien to dara pavisam jauni puiši, kuri visdrīzāk naudu mašīnai paši vēl nav nopelnījuši.
Tāpat nav saprotams, kas vispār autovadītājus mudina būt pārgalvīgiem un necienīt citus satiksmes dalībniekus. Piemēram, kāpēc būtu jāapdzen priekšā braucošā mašīna pirms paša krustojuma, kur tik un tā ir jāapstājas pie zīmes? Arī sodi neattur no braukšanas reibumā. Nereti daudzdzīvokļu māju iedzīvotāji naktī gandrīz izkrīt no gultas, kad ārā pēkšņi visā skaļumā iedārdas mūzika kādā automašīnā, kas iebraukusi pagalmā. Arī iekšā sēdošo “diskusija” notiek skaļi – tā, lai visi mājā pamostos. Vēl ar smalku žestu no mašīnas tiek izlidinātas tukšās pudeles, bet dažreiz ap četriem rītā tiek rīkota skaļa fotosesija ar šņabja pudeli. Daži vīriešu dzimtas pārstāvji, pagriežoties pret mājas logiem, kārto savas dabiskās vajadzības. Pēc tam projām dodas ar auto… Protams, viss atkarīgs no cilvēka un viņa kultūras līmeņa, un arī apdrošinātāji to atzīst, tomēr viņi vērš uzmanību uz to, ka auto marka, izlaiduma gads, krāsa un citi tehniskie parametri var kalpot par būtiskiem kritērijiem, pēc kā OCTA apdrošinātājs vērtē savu klientu. Tas būtu jāatceras arī tiem, kas uzskata, ka viņi var atļauties visu.