Akcīzes preces pāri robežai – ne biežāk kā reizi nedēļā
Jāapkaro lielā kontrabanda Mairis Upītis, Beļavas pagasta iedzīvotājs
Es domāju, ja arī pieņems šos grozījumus, ka akcīzes preces varēs ievest reizi nedēļā, nekas nemainīsies. Tas, ko ved pāri robežai parastie cilvēki ar savām vieglajām automašīnām, ir mazs apjoms. Tas ir mazs tirgus. Būtu jāapkaro lielā kontrabanda, nevis mazā. Nelegālo tirgu veido lielā kontrabanda.
Arī es zinu cilvēkus, kas braukā uz Krieviju un ved šīs preces. Ir cilvēki, kuriem veselība neļauj strādāt smagus darbus, un viņš izvēlas šādu iespēju pelnīt, jo tā ir vieglāk.
Cilvēks nedēļā var pārvest 14 cigarešu paciņas, kas tad tas ir? Un ne jau katru dienu cilvēki braukā. Ja pieņems šos grozījumus, tad varēs nedēļā divas paciņas atvest, piemēram, sev.
Nedomāju, ka šie parastie cilvēki, kas braukā uz Krieviju, gūst kaut kādu labu peļņu. Ir taču jāiegulda mašīnā, degvielā, vīzās. Peļņa nav milzīga, tā vien ir, lai cilvēkam pietiktu izdzīvošanai. Ja nebūtu tik liels bezdarbs, daļa nemaz nebraukātu uz Krieviju.
Prece varētu kļūt dārgāka
Gundars Brūniņš, gulbenietis
Domāju, ka tie cilvēki, kas braukā uz Krieviju, meklēs citas iespējas, kā tikt pēc preces, jo situācija Latvijā nav spīdoša. Ja varēs braukt tikai reizi nedēļā, tad, protams, šī prece varētu kļūt dārgāka, un būs cilvēki, kas to arī pirks.
Kad bezdarbs samazinājās, tad jau daudzmaz cilvēki pārstāja braukāt un pirkt preci no tiem, kas to atved, bet tagad atkal jau kādus divus gadus cilvēki tomēr izvēlas pirkt Krievijas preci, jo tas ir atkarīgs no iedzīvotāju finansiālā stāvokļa. Ja cilvēks nevar nopirkt Latvijas preci, viņš pērk Krievijas. Tā ir! To darīt piespiež pati dzīve. Uz Krieviju brauc ne jau tāpēc, ka viņi to tik ļoti paši grib.
Zinu, ka uz Krieviju braukā daudzi. Tā viņi pelna naudu. Bet tas ir labāk nekā viņi šeit sēž bez darba un iet zagt, lai izdzīvotu. Ja nebūtu tik liels bezdarbs, tad arī problēma nebūtu tik liela.
Man nekas nemainās
Persona, kas ieved preces no Krievijas atļautā daudzumā
Grozījumi par akcīzes nodokli attiecas uz Latviju. Es no Krievijas braucu caur Igauniju, tāpēc man nekas nemainās. Kā vedu atļauto daudzumu, tā arī vedīšu katru dienu bez problēmām. Tas ir iztikas avots ne tikai man, bet varu pabarot vectēvu, mammu, māsas, kā arī samaksāju rēķinus. Pāri nekas nepaliek, bet izdzīvot varam. Par katru degvielas kannu, kuru atvedu, peļņa ir četri lati. Tie, kas ved vairāk cigarešu, par vienu cigarešu bloku nopelna vēl četrus latus.
Gadās, ka dienas laikā uz Krieviju var izbraukt divas reizes. Tad kāpēc par 80 latiem slaucīt ielu? Kamēr izdomās, kā akcīzes preču vedējus notvert vai ierobežot, tikmēr mēs izdomāsim, kā rīkoties, lai savu darbību varētu turpināt. Es visu laiku uz Krieviju braucu caur vienu Igaunijas robežkontroles punktu. Tiklīdz aizbraukšu uz kādu citu punktu, manu mašīnu izjauks un pārbaudīs līdz pēdējai skrūvītei, jo tur es būšu svešais.