Vairākums jeb 72% televīzijas skatītāju Latvijā atzīst, ka televīzijā redzētais rada Ziemassvētku izjūtu, turklāt katrs piektais norāda, ka ainas no filmām ietekmē arī svētku svinēšanas paradumus, secināts digitālās televīzijas Viasat un TV1000 filmu kanālu veiktajā pētījumā par televīzijas skatīšanās paradumiem.
Viasat pētījuma dati liecina, ka koncerti ir populārākā televīzijas pārraide, ko skatītāji vēlas redzēt svētku laikā, to norāda 40% respondentu. Tālāk seko mākslas filmas, ko labprāt skatītos 36% aptaujāto. Neliela daļa jeb 7% aptaujāto atzina, ka vēlas skatīties multfilmas, 5% aptaujāto vēlas skatīties ziņu raidījumus, savukārt dokumentālās filmas svētku laikā skatītos tikai 2% aptaujāto televīzijas skatītāju. Pārējie aptaujātie norādīja citas televīzijas pārraides – humora raidījumus, sporta pārraides, kā arī reliģiskus raidījumus un citus.
„Ne visiem sanāk laiks vai rocība apmeklēt svētku koncertus vai pasākumus. Mūsu pētījums parāda, ka televīzija ienes svētku izjūtu daudzās mājas gan ar Ziemassvētku koncertiem, gan tematiskajām mākslas filmām,” norāda Viasat vadītājs Baltijas valstīs Raivo Rosts.
Katrs piektais jeb 20% televīzijas skatītāju atzīst, ka filmās redzētais ietekmē Ziemassvētku svinēšanas paradumus. Skatītāji no filmām aizgūst idejas svētku gaidīšanai, mājas dekorēšanai, ēdienu gatavošanai un dāvanu iegādei.
Šajos Ziemassvētkos TV1000 filmu kanāli saviem skatītājiem rādīs „Graustu miljonārs”, „Vēstules Džuljetai”, „Avatars”, „Krēsla: Jauns Mēness”, „Krēsla: Aptumsums”, „RED aģenti: atvaļināti un sevišķi bīstami”, „Gredzenu pavēlnieks: Gredzena brālība”, „Harijs Poters un filozofu akmens” un citas pasaules kino industrijā atzītas filmas.
Pētījums tika veikts, interneta vidē aptaujājot 520 respondentus vecumā no 20 līdz 70 gadiem.