Ziema te atkāpjas, te atkal pieņemas spēkā, atklājot jaunus defektus Gulbenes ielu un ietvju segumā. Par šo tēmu diskutē lasītāji un stāsta, ka no sniega un ledus atbrīvotais bruģis atklāj nenovērstus defektus – drūpošu bruģakmeni.
“Piemēram, Gulbenē, Skolas ielā, drūp bruģis. Bet bija taču solīts, ka visu defektīvo bruģi nomainīs tas, kurš to uzlika!” atgādina kāda laikraksta “Dzirkstele” lasītāja. Gulbenes novada domes Attīstības un īpašumu nodaļas vadītāja Guna Švika rosina “Dzirksteli” par šo tēmu izvaicāt Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītāju Osvaldu Lucānu.
Vainīga vecā Gulbenes dome?
Izjautāts par nekvalitatīvo bruģi Gulbenē, Skolas ielā, O.Lucāns nespēj uzreiz atbildēt, kad un kāda projekta realizācijā tas uzlikts. “Es neatceros, ka bruģis tur būtu likts novada domes darbības laikā. Vai tikai tas nav noticis senāk par Gulbenes pilsētas domes finansējumu,” prāto O.Lucāns. Viņš piebilst, ka tomēr izpētīs, kad un kādos garantijas termiņos uzklāts bruģis ietvei Skolas ielā. Ja garantijas laiks vēl nebūs beidzies, tad varēšot rosināt labot pieļautās kļūdas uz celtnieku rēķina.
Komunālās saimniecības nodaļas vadītājs Jānis Krastiņš “Dzirkstelei” apstiprina, ka bruģis Skolas ielā patiešām ir uzklāts daudz agrāk un nav attiecināms uz pilsētas ielu rekonstrukcijas 2.kārtu. “Viss projekta 2.kārtas 1.apakškārtā uzklātais brāķa bruģis, kuru būvniekiem prasījām nomainīt, ir nomainīts garantijas termiņa laikā. Savukārt Skolas ielā – tie bija citi bruģa licēji, realizējot citu projektu,” viņš skaidro. J.Krastiņš bilst, ka nekas uz šīs pasaules, tajā skaitā bruģis, nav mūžīgs. Katram būvmateriālam ir sertifikāts, kurā norādīts šā materiāla kalpošanas ilgums. “Katrā ziņā tas nav nav tikai pāris gadus ilgs periods, bruģim jākalpo daudz ilgāk,” saka J.Krastiņš.
Jauni defekti jaunajā asfaltā
Lasītāju diskusijās “Dzirksteles” forumā tiek pieminēts, ka Gulbenes “jaunie asfalti daudzviet saplaisājuši uz ielām”. Lasītājs piebilst: “Kāda jēga taisīt tās ielas? Viss Gulbenē tiek taisīts pa lēto!” Tiek piesaukta Rīgas iela, kuras asfaltsegumā atkal ir atklājušies jauni defekti. Kāds raksta, ka Dzelzceļa ielā pie veikala “Juta” jau ziemas sākumā automašīnai gandrīz rats nolauzts, jo tur uz gājēju pārejas izveidojusies bedre. Vēl cits rakstītājs mierina: “Pavasarī Dzelzceļa ielā no Kalpaka ielas puses vēl būs asfaltam otrā kārta.”
O.Lucāns stāsta, ka Rīgas ielā pagājušajā gadā jau tika laboti defekti. Viņš atzīst, ka šogad atklājušās jaunas nepilnības. “Uz Rīgas ielas parādās arī padziļinājumi brauktuves joslā, jo zem ielas seguma vietām atrodas vecā siltumtrase, kura savulaik nav demontēta, kaut to vajadzēja izdarīt. Tā ir kļūme, kas pieļauta, pirms vēl darbību uzsāka Gulbenes novada dome,” saka viņš.
O.Lucāns atgādina, ka tieši tāpēc, lai zem brauktuves nebūtu veco siltumtrašu, Gulbenē pērn tika apturēta projekta realizācija vairākās pilsētas ielās. Vispirms tika demontēta siltumtrase.
Beidzoties ziemai, atkal tikšot izvērtētas pilsētā projektu realizācijas gaitā rekonstruētās ielas. “Ja atklāsies defekti, runāsim ar būvnieku. Ja garantijas termiņš, kas parasti ir 36 mēneši, vēl nebūs beidzies, nāksies būvniekiem novērst trūkumus. Bet tāda ir mūsu Gulbene ar mālaino augsni, ar infrastruktūras būvēm, kas bojā ielu segumu. Gadās pat, ka uzbērums ir veidots liels, bet asfaltsegums vienalga “staigā” un rodas plaisas. Tādi ir Latvijas apstākļi,” uzskata O.Lucāns.