Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas tīkls (VPVKAC) šajā ceturksnī papildināts ar konsultāciju iespējām par piecu jaunu iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem, aģentūru LETA informēja Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).
Tie ir Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC), Veselības inspekcijas (VI), Centrālās vēlēšanu komisijas, Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA), Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pakalpojumi. Tāpat papildināts pakalpojumu klāsts ar jau esošu iestāžu četriem jauniem pakalpojumiem.
VPVKAC jeb klientu centros klātienē var patstāvīgi vai ar darbinieka palīdzību pieteikt būtiskākos valsts un pašvaldības pakalpojumus, gūt atbalstu eParaksta un oficiālās e-adreses izmantošanā, kā arī saņemt citas konsultācijas. VARAM apgalvo, ka VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei. Iedzīvotājiem nav jāmēro ceļš uz attiecīgās iestādes filiāli, kas citreiz nav nemaz tik tuvu un aizņem daudz laika.
Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji, tai skaitā VPVKAC darbinieki, bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un pieteikt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.
Tagad iedzīvotājiem būs iespējas saņemt informāciju par LVRTC sniegtajiem pakalpojumiem, arī informāciju par droša elektroniskā paraksta radīšanu, identitātes pārbaudi un identitātes apliecināšanu.
VI pakalpojumi ietver informāciju par iesniegumu Ārstniecības riska fondam, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pārreģistrāciju, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra atjaunošanu un ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pirmreizējo reģistrāciju.
Turpmāk centros būs pieejama arī parakstīšanās par vēlētāju iniciatīvām, kā arī iespēja saņemt izziņu no valsts informācijas sistēmas “Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvā sistēma”. LVRTC piedāvās arī VRAA pakalpojumu – saziņas nodrošināšanu e-adresē fiziskām un juridiskām personām.
Tāpat būs iespējas saņemt informāciju par portāla “E-veselība” lietošanu, sociālo rehabilitāciju, paziņošanu par saimnieciskās darbības veikšanu, nereģistrējoties saimnieciskās darbības veicēja statusā, un automātisko pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu.
Gada pirmajā pusē nemainīgi viens no populārākajiem VPVKAC sniegtajiem pakalpojumiem iedzīvotājiem ir gada ienākumu deklarācijas pareiza aizpildīšana un iesniegšana Valsts ieņēmumu dienestā, kas iespējama visos VPVKAC.