“Dzirkstele” saņēma 88 gadus vecās pensionāres gulbenietes Elgas Deksnes vēstuli, kurā viņa apraksta dramatisku situāciju, kādā nonākusi Balvu slimnīcā. Viņu satrauc ārstu vienaldzība.
Liek vingrināties staigāt gar gultas malu
E.Deksne stāsta, ka 3.maija rītā istabā nokritusi un stipri sasitusies, tāpēc izsaukusi ātro palīdzību. Mediķi viņu aizveduši uz Balvu slimnīcu, jo kāja augšdaļā ļoti stipri sāpējusi. Pēc pārbaudes slimnīcā viņai esot teikts, ka nekā nopietna nav. Pāris dienas jāpaguļ. “Otrās dienas rītā, 4.maijā, pie gultas pienāca vecāka gadagājuma ārste un teica, ka mani izrakstīs, jo sasitumus varot izgulēt mājās. Teicu, ka man dikti sāp un mājās nebraukšu. Tā gāja dienas bez izmaiņām. Muti sūtīja mazgāt pie krāna un vingrināties staigāt gar gultas malu. Tā pati gados vecākā daktere pie manas gultas vairs nepienāca. Pēc pieprasījuma pret sāpēm iespricēja,” raksta E.Deksne.
Savukārt 7.maija rītā pie sievietes ienācis dakteris, kurš teicis, ka vēlreiz jāveicot rentgens. Dakteris pacientei norādījis, lai jau lēnām ģērbjoties, jo būšot jābrauc uz Gulbeni, bet viņš vēl pienākšot. “Nebiju sākusies ģērbties, kad pieskrēja sanitāre un lika nečammāties, jo mašīna jau gaida. Teicu – dakteris vēl nāks. Nekāda daktera nebūšot. Pussaģērbušos ierāva ratiņos, mantas sameta klēpī un izstūma ārā pie mašīnas. Bija vēl ilgi jāgaida. Durvis bija vaļā, man ļoti sala un stipri sāpēja,” atceras E.Deksne.
Gulbenē ar ratiņiem viņa tikusi aizvesta uz rentgenu. Pēc uzņēmuma izdarīšanas esot paziņots, ka kāja patiesībā ir lauzta. Tad vedekla sirmo māmuļu iesēdināja savā automašīnā un aizveda uz Madonas slimnīcu, kur viņa laipni saņemta un nepieciešamās procedūras izdarītas ātri.
Par sūdzībām aicina ziņot laikus
Ar šīs vēstules saturu “Dzirkstele” iepazīstināja SIA “Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienība” valdes locekli Alīdu Vāni. A.Vāne uzsver, ka ar sūdzībām jāvēršas pie viņas pēc iespējas ātrāk. “Ir jāskatās, kas tajās dienās dežurēja, kurš bija ārstējošais ārsts. Tas ir maija sākums. Tagad ir daudz par vēlu. Ko tad es tagad pēc mēneša kādu “ņemšu priekšā”? Protams, es reaģēšu, bet to varēja izdarīt daudz ātrāk. Laikus ir jāziņo,” saka A.Vāne. Tomēr viņai ir prieks, ka rezultātā cilvēkam ir noteikta diagnoze.
A.Vāne skaidro, ka to, kāpēc rentgenā nav redzēts, ka ir lauzta kāja, viņa nevarot pateikt. Ja pacientam ir sūdzības par ārstniecības kvalitāti, jāvēršas Veselības inspekcijā, jo tā ir inspekcijas kompetence izvērtēt, vai ārstniecības gaita ir bijusi atbilstoša. Savukārt, kas skarot attieksmi, cik bieži ārsts pienāk pie slimnieka vai tieši pretēji nepienāk, gan novērtē A.Vāne. “Tāpēc ar sūdzībām ir jāvēršas pie manis, nevis presē. Arī par ārstniecības kvalitāti, protams, var sūdzēties man,” norāda A.Vāne. Viņa savu telefonu neslēpj, un pacienti viņai var zvanīt pa tālruni 29113189.
Iesniegumu pacients var atstāt arī galvenajam ārstam vai galvenajai māsai turpat uz vietas, slimnīcā. “Ja sūdzība ir par vakardienu, tad man ir ļoti vienkārši, ja man ir sūdzība par mēnesi vecu notikumu, tad tas sarežģī,” norāda A.Vāne.