Sakarā ar gulbenietes Ināras Lesiņas publikāciju “Kāpēc “marinēja” pacientu Balvos?” vēlos paskaidrot ne tikai saistībā ar konkrēto gadījumu. Balvu slimnīcā tiek sniegta neatliekamā palīdzība.
Ja draudi dzīvībai ir novērsti, ārstēšanā jāiet nākamais etaps. Pacients no slimnīcas tiek izrakstīts un tālāko ārstēšanu organizē ģimenes ārsts.
Ja Balvu slimnīcā nonākušajam pacientam konstatējam dzīvības apdraudējumu un viņam nepieciešama specifiska palīdzība, kādu nav iespējams nodrošināt mūsu apstākļos, tad zvanām Katastrofu medicīnas centram. Bet tas notiek tikai neatliekamā situācijā, kad ir attiecīgas medicīniskās indikācijas. Uz Balvu slimnīcu, starp citu, bieži ierodas Katastrofu medicīnas centra speciālisti – atlido ar helikopteru.
Ja pacientam ir hroniska kaite, tā vairs nav mūsu kompetence. Mēdz gadīties, ka pacienta piederīgie sūdzas, piemēram, ka viņu tuviniekam sāp nieres, ir iekaisums, taču neatliekamās palīdzības slimnīcā šādu pacientu neuzņem. Šādas kaites, kas tajā brīdī dzīvībai briesmas nerada, var ārstēt ambulatori, veicot arī padziļinātu izmeklēšanu pie speciālistiem. To visu organizē tieši ģimenes ārsts un neviens cits. Tieši viņam arī ir jāskaidro saviem pacientiem kārtība, kādā iespējams saņemt nepieciešamo veselības aprūpi. Pacientam biežāk ir jāuzdod jautājumi savam ģimenes ārstam, jābūt uzstājīgam, lai saņemu valsts apmaksātu veselības aprūpi.