Pašvaldības pārstāvji dodas uz Rīgu un aizstāv skolēnu un darba tirgus dalībnieku intereses
Latvijas teritorijā nolemts slēgt 43 nerentablus reģionālo autobusu reisus, kur ieņēmumu segums (pasažieru nopirktās biļetes) pār izmaksām 2023.gadā ir 10 procenti vai zemāks. Konkrēta lēmuma par attiecīgo reisu slēgšanu vēl nav. Situācija tiks vērtēta.
Lai runātu par reisiem, kurus var zaudēt Gulbenes novada pasažieri, 14.novembrī uz sarunu ar VSIA “Autotransporta direkcija” devās pašvaldības pārstāvji – novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis, viņa vietniece Guna Švika, pašvaldības sabiedriska transporta komisijas vadītājs Ivars Kupčs un vecākais loģistikas speciālists Juris Osis.
Runā par pasažieru plūsmu uz Lizumu un atpakaļ
“Kopumā tie bija kādi 10 reisi, par kuriem runājām. Aizstāvējām tos reisus, kur redzam, ka ir pasažieru, ir skolēnu pārvadājumi. Jūtams, ka ir “Autotransporta direkcijas” vēlme saglabāt tos reisus, kur ir skolēnu pārvadājumi. Ja skolēnu nav, tad var gadīties tā, ka reisu var arī neizpildīt. Pārskatījām atsevišķu reisu nepieciešamību svētdienās. Ir reisi, kur pasažieru skaits svētdienās ir ļoti mazs. Tad varbūt arī kāds tālākais svētdienu reiss, piemēram, uz Ūdrupi caur Rēveļiem, turpmāk nenotiks, jo nav pasažieru plūsmas. Pārrunājām to, ka uz Lizumu un no turienes cilvēki brauc uz darbu, no darba. Ir reiss Lizums III-Gulbene, kas ir pēc pulksten 1.00, bet 19 vietu autobuss ir par mazu! Tā mums ir ļoti svarīga ražošana, cilvēku ir daudz,” “Dzirkstelei” stāsta I.Kupčs.
No “Autotransporta direkcijas” izskanējis – pārvadātājiem konkurss rīkots, pamatojoties uz 2019.gada datiem.
“Bet tas ir jau ir pirms pieciem gadiem! Tajā momentā nav fiksēts, ka Lizumā pasažieru plūsma ir tik liela. Mums ir svarīgi, lai cilvēki tiek uz darbu un atpakaļ. Part to ir jādomā un jārisina. Iespējams, ka savs vārds ir jāsaka arī SIA “Avoti”,” uzsver I.Kupčs.
Pielāgos reisus galvenokārt skolēnu vajadzībām
Sarunā par autobusu maršrutā Gulbene-Lejasciems-Puidzulis-Sinole-Gulbene vienojušies – skolēnu brīvdienās varētu kursēt reizi nedēļā, ceturtdienās. Maršrutā Gulbene-Sveķu skola-Arodvidusskola-Gulbene autobuss skolēnu brīvdienās tāpat varētu kursēt reizi nedēļā. “Kad skolēniem ir mācību laiks, tad šis autobuss kursēs piecas dienas nedēļā,” skaidro I.Kupčs.
Maršrutā Gulbene-Mālmuiža-Lejasciems-Gulbene skolēnu brīvdienās autobuss kursēs vienu dienu nedēļā. Tā varētu būt otrdiena, bet skolēnu mācību laikā autobuss kursēs katru darbdienu.
Maršrutā Gulbene-Sinole-Lejasciems-Mālmuiža-Gulbene tāpat skolēnu brīvlaikā autobuss kursēt varētu vienu dienu nedēļā, bet mācību periodā – katru darbdienu.
Maršrutā Gulbene-Ranka-Rēveļi autobuss varētu tikt saglabāts kursēšanai visas darbdienas.
Maršrutā Gulbene-Druviena-Ranka-Ūdrupe svētdienas autobuss, visticamāk, nekursēs pasažieru trūkuma dēļ, taču turpinās kursēt visas pārējās sešas dienas nedēļā.
Maršrutā Gulbene-Daukstes-Rieksti-Jaungulbene autobusa kustība tiks saglabāta, sacīja I.Kupčs un uzsvēra, ka ar šo autobusu uz darbu dodas sociālās aprūpes centra “Dzērves” un “Siltais” darbinieki.
Maršrutā Gulbene-Lejasciems-Alūksne braucēju nav daudz, liecina statistika. Vienojušies, ka vismaz vienu dienu nedēļā autobusam būtu jākursē. Tā varētu būt otrdiena.
I.Kupčs uzsver, ka stāsta par tiem reisiem, par kuriem bijušas pārrunas ar VSIA “Autotransporta direkcija”. Par pārējiem pagaidām nav informācijas, ka kaut kas varētu mainīties.
Piedāvājums pašvaldībai dotēt Rēzeknes autobusu
Vēl bijusi saruna par maršrutu Rēzekne-Balvi-Gulbene.
“Gribot atjaunot šā autobusa kustību arī sestdienās un svētdienās, jo ir pasažieru plūsma. Viņi (“Autotransporta direkcija” – red.) prasa arī pašvaldības līdzdalību, jo naudas nepietiek. Runa tātad ir par dotēšanu no pašvaldību makiem. Jāpainteresējas, kā domā balvenieši, kā domā paši Rēzeknē. Salīdzinot ar šīm pašvaldībām, Gulbenes novadā ir mazākais maršruta garums. Ceru, ka nebūsim nolikti fakta priekšā ar piestādītu rēķinu. Bet tad jau jājautā, ar ko atšķiras Rēzeknes reiss no citiem. Beigu beigās pāriesim uz… Mēs jau arī te, pašvaldībā, galus velkam kopā. No kā tad mēs to naudu ņemsim?” saka I.Kupčs.
Ar “Autotransporta direkciju” Gulbenes novada pašvaldības pārstāvji runājuši arī par tehniskajiem reisiem.
“Viņu kaut kāds izdomājums. Viņi (“Autotransporta direkcija” – red.) pamato – ir jāmaina likumdošana un noteikumi. Bet, ja “Autotransporta direkcija” maksā par reisu tikai 50 procentus, tad arī pārvadātājs organizē tehnisko reisu, kad uz vienu pusi brauc pa tukšo, otru reisu izpilda, uzņemot pasažierus. Saprast ir grūti. Tiek domāts, kā iekļauties finansējumā, bet pasažieri paliek otrajā plānā. Galvenais, lai pārvadājumu organizētājs nesarežģītu sev dzīvi,” pauž I.Kupčs.
#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild “Dzirkstele” un reģionālie laikraksti. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”
ne jau visiem cilvekiem ir ar pàrvietoties ,bet kungiem jau pie vienas vietas
Kanaviņai, lai tagad skaidro ar kuriem autobusiem bērni tiek uz skolu un atpakaļ!!! Tā ačgārni sanāk, izglītības ministrija skolas klapē ciet, tā teikt, lai bērni brauc uz citām ar autobusiem. AD kā no plaukta nokrituši, izrādās bērni brauc uz skolu, āaaa kāds arī uz/no darba brauc???? Tiem arī tikai visu likvidēt. Abas valsts institūcijas savā starpā nekomunicē, izrādās ka nē. Absurds!!!!!!!