Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenieši plūc laurus Alūksnes rallijā

VIESTURA TILGASA un JĀŅA PUĶĪŠA ekipāža savā klasē (RSK9) spraigā cīņā izcīnīja 3.vietu. “Daži mājas darbi ar automašīnu vēl nav izdarīti, taču sezonu uzsākām labi,” atzīst J.Puķītis. FOTO: DACE JANOVA

Pagājušās nedēļas nogalē aizritēja Alūksnes rallijs, kurā bez Latvijas rallija čempionāta (LRČ) startēja arī Igaunijas rallija čempionāta 1.posms. Rallija kopējais garums bija 98,46 kilometri, un tajā piedalījās arī gulbeniešu ekipāžas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Rally Aluksne” organizatoru pārstāvis Gatis Cimdiņš apbalvošanas ceremonijas laikā pauda, ka šis rallijs ir bijis sava veida izaicinājums tieši laikapstākļu dēļ.

“Gadu gaitā rallija laikapstākļi un segums ir bijuši dažādi. Laikapstākļu dēļ esam arī atcēluši ralliju, un šajā gadā roka “rokas bremzei” bija vistuvāk, jo nevarējām saprast, kā būs, taču izturējām. Sanācām kopā un nolēmām iet līdz galam. Šogad rallijs bija spraigs, un bija arī šovs. Viss izdevās!” sacīja G.Cimdiņš.

Sirds pieder Lejasciemam

Absolūtajā kopvērtējumā 3.vietu ieguva Ralfa Sirmača ekipāža. Ralfs dzīvo Rīgā, taču viņš bieži viesojas Lejasciemā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
RALFS SIRMACIS (no kreisās) ar ARMANDU BITI absolūtajā vērtējumā Alūksnes rallijā izcīnīja trešo vietu. Ralfs, lai arī nāk no Rīgas, lielu bērnības daļu pavadījis Lejasciemā un turp aizvien dodas, kad ir kāds brīvs brīdis. FOTO: DIĀNA LOZKO

“Ļoti daudzi domā, ka esmu no Gulbenes, taču dzīvoju Rīgā. Lejasciemā pavadīju ļoti daudzas brīvdienas arī bērnībā, tāpēc daudziem arī ir iespaids, ka esmu nācis no Lejasciema,” smaidot teic Ralfs un uzsver, ka arī tagad, kad vien ir brīvs laiks, viņš ar ģimeni apciemo vecmammu Guntu, kuru ģimenē mīļi dēvē par Guntiņu.

Ralfam ir 30 gadi, un viņš ar autosportu nodarbojas jau kopš 2007.gada. “Sāku braukt ar bagijiem, bet rallijā sāku piedalīties no 2009.gada,” stāsta Ralfs.

Šoreiz rallijā Ralfa un viņa līdzbraucēja Armanda Bites ekipāža piedalījās ar automašīnu “Mitsubishi Lancer Evolution”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ātrums trasē – 197 kilometri stundā

“Biju pirms daudziem gadiem ar šādu automašīnu jau braucis, bet finansiālu apstākļu dēļ mana karjera uz kādu laiku apstājās. Bija ļoti liela pauze, un tikai aizpērnajā gadā sāku atgriezties autosportā,” stāsta Ralfs un piemin, ka šoreiz trasē augstākais sasniegtais ātrums viņa ekipāžai bijis 197 kilometri stundā.

“Pēdējā ātrumposmā bija arī bīstamas situācijas, jo konkurējām ar Emīlu ar 3 sekunžu starpību. Es gribēju viņu panākt, bet tad, kad tu gribi vairāk, nekā tu vari, tad sanāk pieļaut kļūdas,” uzsver Ralfs, kurš savā klasē (LCR5) ierindojās 2.vietā, piekāpjoties Emīla Blūma un Didža Eglīša ekipāžai.

Absolūtajā vērtējumā 1.vietu ieguva slavenākais Latvijas autosportists Mārtiņš Sesks ar Renāru Franci, 2.vietā ierindojās E.Blūma un D.Eglīša ekipāža. Jāatzīmē, ka visos Alūksnes rallija astoņos ātrumposmos pirmie finiša taisni šķērsoja M.Seska un R.Franča ekipāža, nepiekāpjoties nevienai citai ekipāžai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ceļa segums bijis bīstams

Godalgoto 3.vietu savā klasē (RSK9) ieguva gulbeniešu Viestura Tilgasa un Jāņa Puķīša ekipāža, kura startēja ar automašīnu “BMW 125”.

J.Puķītis atzīst, ka ceļa segums rallijā bijis bīstams. “Ir labi, ja ledus ir ciets. Tad automašīna uz ceļa turas labi, bet šoreiz ceļš tāds nebija, par to liecina arī avārijas. Bija vietas, kur uz ceļa bija jābrauc pat pa dubļiem,” stāsta autosportists, kuru šajā sporta veidā piedalīties pamudinājis sievastēvs V.Tilgass.

“Šī ir mana ceturtā sezona, un redzu, ka arī manu dēlu, kuram ir seši gadi, sāk interesēt šis sporta veids. Lai arī šis sporta veids ir bīstams, mēs visi dzīvojam vienreiz, un, ja tas sagādā prieku un gandarījumu, tad tas ir jādara,” teic J. Puķītis un atzīst, ka vienā ekipāžā brauc viena ģimene, līdz ar to atbildības sajūta ir vēl lielāka. “Mums ir vieni un tie paši tuvie cilvēki, tāpēc mēs vienmēr izvērtējam arī braukšanas apstākļus. Rallijs beidzas finišā, nevis tikai ātrumposmos, tāpēc katrs ātrumposms ir jāizbrauc arī maksimāli droši,” teic J.Puķītis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Izstājas no trases

Vēsturisko automobiļu klasē Sanda Boka un Ulda Bērziņa ekipāža ar automašīnu “Volvo 940” ierindojās 9.vietā.

Savukārt pēc sešiem pabeigtiem posmiem (ERC klasē) diemžēl tehnisku iemeslu dēļ saistībā ar automašīnas dzinēju no sacensībām izstājās gulbenieši Mārtiņš Ločmelis un Harijs Vējiņš ar automašīnu “Subaru Impreza STI”.

MĀRTIŅŠ LOČMELIS un HARIJS VĒJIŅŠ ar automašīnu “Subaru Impreza STI” nenokļuva līdz sacensību finālam, jo automašīnai tika bojāts dzinējs. FOTO: DACE JANOVA

Šoreiz rallijs neiztika arī bez nopietnām avārijām, un vienā no ātrumposmiem vienā un tajā pašā vietā smagi cieta divas automašīnas – latviešu Alvja Fjodorova un Ulda Fjodorova ekipāža un igauņu Karla Jalakas un Fredi Kostikova ekipāža. Igaunijas ekipāžai bija nepieciešama medicīniskā palīdzība, kā arī ugunsdzēsēju glābēju palīdzība, lai autosportisti izkļūtu no automašīnas. Neviena sportista dzīvībai briesmas nedraud.

RALLIJA LAIKĀ sportisti aizvadīja divus nakts ātrumposmus un sešus ātrumposmus dienā. Ceļa segumu vietām klāja ledus, bet vietām dubļi, kas braukšanu padarīja īpaši izaicinošu. FOTO: RAIMONDS VOLONTS

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.