Olimpiskajā “Skonto” hallē Rīgā no 23.līdz 26. augustam notiks 3.Rīgas starptautiskais autošovs “Auto Exotica 2001”, kas būs vēl nebijusi itāļu automašīnu kolekcija, kur būs apskatāmi ātrākie un dārgākie pasaules automobiļi.
Olimpiskajā “Skonto” hallē Rīgā no 23.līdz 26. augustam notiks 3.Rīgas starptautiskais autošovs “Auto Exotica 2001”, kas būs vēl nebijusi itāļu automašīnu kolekcija, kur būs apskatāmi ātrākie un dārgākie pasaules automobiļi. Dalību izstādē pieteikušas vadošās auto audio, tūninga un aksesuāru kompānijas, autodīleri, auto un moto klubi. Pērn šī bija visapmeklētākā izstāde Baltijas valstīs.
“Dārgu, ātru, skaistu un retu automašīnu cienītājiem Itālijas autobūves vārds allaž bijis kaut kas cēlai leģendai līdzīgs. Uz šiem auto atskatās, par tiem sapņo, tos pielūdz… Ekskluzīvus sporta automobiļus būvē daudzās valstīs, taču Itālijā tie iegūst dzīvas būtnes statusu, to netveramo parādību, ko sauc par passione (kaislību),” saka mārketinga vadītājs Kārlis Auza.
Rodas iespaids, ka tieši Itālijas meistari veido viserotiskākos un pavedinošākos spēkratus, smeļoties iedvesmu Apenīnu pussalas iedzīvotāju kaislībās – saulē, vīnā un mīlestībā.
Kā spoža zvaigzne
Tagad arī Latvijas autofaniem radusies iespēja iepazīties ar unikālāko un labāko, kas pēdējo gadu laikā tapis Itālijas autofirmās Modenā, Maranello un Santa Agatā d’Boloņjēzē. Rīgas autošovā “Auto Exotica”, kur pērn bija apskatāms neatkārtojamais Lamborghini Diablo, tagad būs vismaz sešu ielas sporta auto kolekcija, kurā katrs eksponāts ir spoža zvaigzne. Lasot šos modeļu nosaukumus, šķiet, ka mēs lapojam modernās autoindustrijas zelta grāmatu.
Cik auto, tik labumu
Lamborghini LM 002 – brutāls džips, kas tā arī nekļuva par ASV un NATO bruņoto spēku oficiālo transporta līdzekli, taču ierakstīja interesantu lappusi dārgo un nepraktisko apvidus auto vēsturē. Maserati 3200 GT Assetto Corsa – jaunākais Modenas firmas īpašais ierobežotās sērijas modelis, veidots ar orientāciju “sacīkšu mašīna ikdienas lietošanai”.
Pasaulē šis modelis uzbūvēts tikai 150 eksemplāros. Ferrari 456 GT – vienīgais šobrīd sērijveidā ražotais četrvietīgais Ferrari modelis. Maserati Ghibli – Biturbo tradīciju turpinātājs, kas apvieno atturīgu un gaumīgu eleganci ar eksplozīvu dabu. Ferrari 550 Maranello – ļoti ātrs un klasisks superauto ar priekšā novietotu motoru. Ferrari 360 Modena – Pininfarina dizaina meistaru šedevrs ar augstas tehnoloģijas materiāliem un agregātiem, viens no labākajiem mūsdienu sporta tipa auto.
Hallē – 10 000 zirgspēku
Starp unikālākajiem automobiļiem, kuri būs skatāmi izstādē jāmin arī ātrākais un jaudīgākais sērijveida Porsche 911 Turbo, Parekss bankas tūningfirmas Brabus 3,8 S modelis, 1966.gada Ford Mustang ar 500 zirgspēku jaudīgu dzinēju, Lamborghini džips un bruņots Rolls – Royce Silver Spirit II, ar ko savulaik ir braukusi Anglijas karaliene Elizabete II. Šobrīd notiek izstādes organizētāju sarunas ar Šveices dizaina ateljē Rinspeed par konceptuālo R One izstādīšanu, kā arī plānots atvest uz Rīgu dārgāko luksusklases sporta auto Aston Martin. Kopējā automobiļu jauda, kuri būs izstādīti “Skonto” hallē, ir vismaz desmit tūkstoši zirgspēku.
Lamborghini LM 002
Ilgu laiku šis vismaz divus metrus platais un trīs tonnas smagais monstrs bija ātrākais, jaudīgākais un dārgākais sērijveida apvidus auto pasaulē, ja vien par sērijveida mēs varam saukt mašīnu, kas no 1986. līdz 1991. gadam izgatavota tikai 238 eksemplāros, no kuriem katrs maksāja vismaz 78 tūkstošus latu. V12 cilindru 64 vārstu (četri vārsti uz cilindru) 5,2 litru motors attīstīja 426-444 zirgspēku (ZS) jaudu, ar ko pietika 200 kilometru stundā ātruma sasniegšanai. Degvielas patēriņš varēja pārsniegt pat 50 litrus uz 100 kilometriem!
Lamborghini LM 002 dizains, ko veidoja Džūlio Alfjēri, filozofiski apvieno Lamborghini kā traktoru ražotāja pagātni un kā sporta automašīnu ražotāja šodienu. Taču Feručio Lamborgini maniakālā iecere izveidot džipu ASV armijai cieta pilnīgu neveiksmi un gandrīz vai izputināja slaveno firmu no Santa Agatas. Par kādreizējo konkurenci ar Hummer atgādina vairs tikai saīsinājums LM, kas nozīmē Lamborghini Military. Starp citu arī LM 002 apvidus automobiļa ražošana diemžēl bija pilnīgi nerentabls pasākums.
Ferrari 456 GT
Vienīgais no šobrīd ražotajiem Ferrari, kam ir aizmugures sēdeklis, kaut arī pavisam neliels un ne visai ērts. Droši vien to, ka firma septiņdesmitajos un astoņdesmitajos gados nelielās sērijās jau būvēja Gran Tourismo klases automobiļus ar sēdvietu formulu 2+2 (piemēram, Ferrari 412), daudzi jau ir aizmirsuši. Tad nu Ferrari 456 GT, ko piedāvā jau devīto gadu, to atgādina. 1998. gadā modelis piedzīvoja dažus uzlabojumus virsbūvei, ritošajai daļai un salonam. Cena var pārsniegt simt tūkstošus latu.
Šo auto, kaut nosacīti, varam uzskatīt par ikdienas lietošanai piemērotu. V12 cilindru 5,5 litru 442 ZS motors novietots priekšā, lai iegūtu lielāku telpu salonam un bagāžniekam. Amadeo Felisas veidotā virsbūve tapusi no cauruļveida karkasa, kas apšūts ar alumīnija paneļiem. Ar īpaši izsmalcinātu konstrukciju izceļas aizmugures bufera aktīvā aerodinamika.
Ferrari 360 Modena
1999. gada pavasarī pasaule ieraudzīja jaunu “mazo” Ferrari, kas, kā parasti, ir krietni pieejamāks un iecienītāks nekā tā dārgākie analogi. Jaunais Ferrari 360 Modena maksā “tikai” aptuveni 65 tūkstoši latu, tomēr tā V8 cilindru 3,6 litru 40 vārstu (ar pieciem vārstiem katram cilindram) motora jauda (400 ZS) ir pilnīgi pietiekama, lai pārsniegtu 295 kilometru stundā maksimālo ātrumu. Dzinējs novietots pirms aizmugures ass. Pieejama arī modifikācija, kurai pārnesumus var pārslēgt ar podziņām uz stūres kā F-1 sacīkšu automobilim. Pievilcīgais un vienlaikus visai tradicionālais sporta auto dizains, kā jau ierasts, tapis Pininfarina studijā (gan slēgtā, gan vaļējā virsbūve). Interesanti, ka Ferrari 360 Modena virsbūve izgatavota no alumīnija pēc Alu Space Frame tehnoloģijas, kas nav tikai Audi prerogatīva vien. Pat amerikāņu auto gardēži uzskata, ka vairāk sporta tipa automobiļu par Ferrari 360 Modena cilvēkam nemaz nav vajadzīgs.
Maserati 3200 GT Assetto Corsa
Viens no izstādes lielākajiem jaunumiem un retumiem! Šī speciālā sērija (tikai 260 eksemplāru, no tiem tikai 25 paredzēti Vācijai) izlaista par godu Maserati plāniem atgriezties lielajā autosportā. Galvenās atšķirības slēpjas zemākā un stingrākā elektroniski regulējamā piekarē, 15 spieķu dizaina 18 collu vieglmetāla riteņu diskos titānpelēkā krāsā, kā arī īpašās sacīkšu bremzēs. Vienlaikus stūres sistēma ir vēl precīzāka.
Zem motora pārsega slēpjas skaists V8 cilindru 3,2 litru motors ar 370 ZS jaudu, kas ļauj sasniegt 280 kilometru stundā ātrumu un 4,9 sekundēs ieskrieties līdz 100 kilometriem stundā. Mašīnas salonā tās īpašnieka pašapziņu silda sacīkšu stila pedāļi, kā arī plāksnīte ar Assetto Corsa uzrakstu.
Maserati Ghibli
Klasisks deviņdesmito gadu sākuma Maserati, kas debitēja 1992. gadā un pēc trim gadiem tika modernizēts. Jauns tas maksāja vismaz 31 tūkstoti latu. Teorētiski divdurvju virsbūvei ir piecas sēdvietas. Tradicionālā Maserati salona apdare ar ādu, koku un leģendāro zelta pulksteni var patīkami pārsteigt tos, kas pieraduši, ka sporta stila automašīnām jābūt askētiskām. Virsbūves dizainam piemīt smalka, no otrā acu uzmetiena pamanāma grācija.
F-1 leģendu sacīkšu mašīnas
Šī būs pirmā izstāde Latvijā, kur izstādīs 1. formulas pasaules čempionāta sacīkšu mašīnas. Būs apskatāma trīskārtējā pasaules čempiona brazīlieša Airtona Sennas 1987.gada Lotus – Honda sacīkšu formula, ar kuru A.Senna izcīnīja pirmo uzvaru Montekarlo ielās, un vācieša Mihaēla Šūmahera 1993.gada Benetton – Ford, ar kuru M.Šūmahers izcīnīja otro uzvaru F- 1 pilota karjerā. Jaunākās F – 1 tehnoloģijas demonstrēs soma Mikas Hakinena McLaren – Mercedes 2001. gada sacīkšu auto, kura jauda pārsniedz 800 zirgspēku. Tās aptuvenā vērtība – seši miljoni ASV dolāru.