Bānīša simtgades svētku vilciens dosies trīs reisos un tā piecus pasažieru vagonus, iespējams, vilks tvaika lokomotīve.
Bānīša simtgades svētku vilciens dosies trīs reisos un tā piecus pasažieru vagonus, iespējams, vilks tvaika lokomotīve.
SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” direktrs Osvalds Lucāns gan pauž, ka baidās apsolīt tvaika lokomotīvi, jo, kaut gan uzņēmumam ir vairākas iestrādes par lokomotīvEs iegādi ārzemēs, tomēr to nav vienkārši realizēt. “Ārzemēs ir apzinājušies, ka tvaika lokomotīve, sevišķi jau šaursliežu vilcienam derīgā, ir retums un pat nacionāla vērtība. Rodas dažādi šķēršļi lokomotīvju pārdošanai un izvešanai no valsts, tomēr ceram, ka mums izdosies iecerētais,” saka O.Lucāns. Viņš klāsta, ka valsts akciju sabiedrībA “Latvijas dzelzceļš” solījusi svētkiem lielo lokomotīvi, kas piemērota braukšanai pa platsliežu dzelzceļu. “Lokomotīve speciālā reisā no Rīgas un Gulbeni vedīs svētku dalībniekus piecos vagonos. Tālāk varēs pārsēsties bānītī,” saka O.Lucāns.
Viņš pauž, ka Latvijā vietējie tūristi vairāk priecājas par tvaika lokomotīvi, turpretim viesi no citām Eiropas valstīm vairāk interesējas par dīzeļlokomotīvēm, kādas ir Gulbenes – Alūksnes bānītim. “Eiropā dīzeļlokomotīvju vairs nav. Bānītim tās ir četras. Visas – Krievijā padomju gados ražotas,” saka O.Lucāns.