Lai cik maz naudas maciņā, tuvojoties dzimšanas un vārdadienām, kā arī citiem svarīgiem dzīves gadījumiem, ko mēdzam atzīmēt, ikviens mēģina atlicināt zināmu naudas summu, lai kaut ko iegādātos saviem mīļajiem.
Lai cik maz naudas maciņā, tuvojoties dzimšanas un vārdadienām, kā arī citiem svarīgiem dzīves gadījumiem, ko mēdzam atzīmēt, ikviens mēģina atlicināt zināmu naudas summu, lai kaut ko iegādātos saviem mīļajiem.
Aktualitāti nezaudē tradicionālas vērtības. Tomēr, pastaigājot pa veikaliem, kuros parasti mēdz iegādāties dāvanas, var ievērot arī neredzētas un jaukas lietas.
Eļļas lampiņas
Dažādas konfigurācijas un veidojuma jaunums dāvanu veikalos, ko pašlaik labprāt iegādājas, ir eļļas lampiņas. Pa vienai vai vairākām tās izvietotas no stikla veidotos traukos. Katrā – pa deglim. Jārēķinās, ka jānopērk būs arī aromātiskā eļļa. Salīdzinot ar mākslinieciski izveidotajām lampiņām, eļļa nav pārāk dārga – viens vai divi lati, kamēr pati lampa var maksāt pat desmit latus.
Modē atgriežas kristāls
Sešdesmitajos gados populārie kristāla izstrādājumi atgūst savu popularitāti. “Bija laiks, kad tie “iegūlās” veikalu plauktos,” stāsta pārdevēja. “Pašlaik šī vērtība reabilitēta – ļaudis atkal tos labprāt iegādājas dāvanām.”
Pērk ne tikai kristāla glāzes. Iegādājas konfekšu traukus ar un bez vāciņiem. “Redzams, ka cilvēki izvēlas, domājot, cik dārgu dāvanu katrs var atļauties,” atzīst pārdevējas.
Dāvanu kartes
Tie, kam nekad nav laika vai kas nejūtas pārāk informēti par apsveicamā vajadzībām, visbiežāk izvēlas dāvanu kartes. Veikalos vai salonos ir sagatavotas karšu veidlapas, kurās ieraksta attiecīgo summu, par kādu dāvinātājs var atļauties jubilāru apsveikt – trīs, pieci, desmit vai vairāk latu.
“Jubilārs visbiežāk dāvanu karti realizē mēneša laikā,” stāsta neliela veikala īpašniece. “Gadās, ka dažs taupa četrus mēnešus, bet šai precei nav noilguma, tieši tāpēc dāvanu karte kļūst populāra.”
“Reiz bija gadījums, kad kolēģi darbabiedreni apsveica ar kompjūtera izgatavotu dāvanu karti 20 latu vērtībā, mūs par to iepriekš informējot,” stāsta ziedu salona līdzīpašniece. “Kolēģe bija pārsteigta, jo pie mums dāvanu karšu nav. Toreiz viņa izvēlējās lielu istabas augu.”
Bez ziediem neiztiek
Ja ziedu salons ir līdzās dāvanu veikalam, nereti nākas vērot situāciju, ka, nopircis dāvanu, apsveicējs dodas to papildināt ar ziediem. “Ir nācies pušķī “ieveidot” dāvanu karti un pat naudas vienību,” atzīst Sintija.
Ziediem pagājis tas laiks, kad nācās strikti ievērot sezonu. Tie pašlaik nopērkami vienmēr un plašā izvēlē. Tiesa, sezona iespaido cenu svārstības. Ziedi ir lēti, jo ziemas sezona vēl nav sākusies. Vietējos dārzos izaugušās frēzijas, gladiolas un mārtiņrozes var nopirkt pavisam lēti.
Lai dāvana būtu ideāla
Ideāli dzīvē esot nesasniedzamas vērtības. Ja nu tomēr tiecamies pēc tām, der atcerēties, ka dāvana ir pabeigta tikai tad, ja tā ir iesaiņota.
Ko darīt, ja ir viss – ziedi, dāvana, papīrs un lente -, bet nav laika vai prasmes procesu pabeigt? Varat to visu ņemt līdzi un doties uz veikalu, kur pārdevējas apguvušas dāvanu iesaiņošanas prasmi.
“Pie mums nāk no citiem veikaliem, nekad neatsakām, ja cilvēks vēlas iesaiņot arī citur pirktas preces. Atkarībā no sarežģītības, maksa ir no 30 santīmiem līdz latam,” saka Irīna.
Oriģinālā meklējumos
Vienmēr bijuši cilvēki, kas vēlas atrast īpatnējas un atšķirīgas dāvanas. Lai arī piedāvājums pārsvarā veidots veikalos, iztopot masu gaumei, rūpīgi meklējot un labi pazīstot apdāvināmo, vienmēr var saglabāt oriģinalitāti.
Visvieglāk tas izdodas, ja dāvanai iespējams atvēlēt vairāk līdzekļu. Tomēr mani bērni vienmēr spējuši būt oriģināli, ieguldot minimālus līdzekļus, jo… Viņi dāvanas pagaidām izgatavo paši.