Pēc iedzīvotāju ierosinājuma ir sagatavots iesniegums Satiksmes ministrijai, Valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” valdei un Gulbenes nodaļai par autoceļa Gulbene-Šķieneri-Stari rekonstrukciju un gājēju un velosipēdistu celiņa izbūvi. Par to informē Stradu pagasta pārvalde.
Sola jau sen, bet rezultāta nav
Pa šo ceļu ik dienu pārvietojas ļoti daudz satiksmes dalībnieku – autovadītāji, gājēji, velobraucēji. Iesnieguma autori aicina visus iedzīvotājus izteikt savu atbalstu un parakstīties par drošāka ceļa izbūvi. Savu atbalstu var sniegt jebkurš iedzīvotājs. Parakstīties iespējams Stradu pagasta pārvaldē līdz 31.augustam.
Iesniegumā tiek lūgts rast iespēju veikt autoceļa Gulbene-Šķieneri-Stari ar pievedceļiem rekonstrukciju. “Lūdzam augstāk minētajā ceļa posmā izveidot arī gājēju un velosipēdistu celiņu, jo, ņemot vērā Gulbenes tuvumu, autoceļu ļoti bieži izmanto gājēji un riteņbraucēji. Tie ir pilnvērtīgi ceļa satiksmes dalībnieki, kas šajā brīdī visa ceļa posma garumā nepārtraukti tiek apdraudēti, jo ceļš ir līkumains un ar īsu pārredzamības attālumu,” rakstīts iesniegumā.
Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis “Dzirkstelei” stāsta, ka iedzīvotāji jau parakstās. “Mēģināsim atgādināt, cik šī situācija mums ir aktuāla. Visās iedzīvotāju sanāksmēs un arī dažādās aptaujās, runājot, ko ir vēlams uzlabot pagasta teritorijā, tad šis ceļš vienmēr ir viena no pirmajām pozīcijām,” saka J.Duļbinskis.
Viņš stāsta, ka iesniegums tapis pēc iedzīvotāju iniciatīvas. To mudinājis darīt kāds atgadījums. Bērni ar velosipēdiem braukuši pa šo ceļu un braukusi arī smagā mašīna. Situācija izveidojusies ļoti bīstama un vecāki bija dusmīgi. “Viens no šī bērna vecākiem arī ir šīs iniciatīvas autors. Jau no kura gada mums sola sataisīt šo ceļu, kad tuvojas vēlēšanas, atkal sola, bet rezultāta nav. Remontēja Baložu ielu Gulbenē, tagad atkal šo ielu remontē, bet auto plūsma iet caur Stāķiem, Šķieneriem, un mašīnu tiešām ir daudz. Paldies “Latvijas valsts ceļiem”, ka šogad šim ceļam uzkrāsoja balto līniju, lai atvieglotu kustību tumšajā laikā. Mazumiņš ir izdarīts, bet ar to jau nepietiek. Gājējiem un velosipēdistiem ceļš ir ļoti bīstams,” uzsver J.Duļbinskis.
Apdraudēti – gājēji un velosipēdisti
“Dzirkstele” sazinājās arī ar šīs iniciatīvas autoru Vitautu Kūlīti, kurš pa šo ceļu katru dienu brauc no savām mājām Stāķos uz darbu Gulbenē, līdz ar to bieži vien novērojis daudz bīstamu situāciju. Viņam ļoti rūp, lai šajā ceļa posmā neciestu gājēji vai riteņbraucēji. “Bērni ar riteņiem bieži brauc no Gulbenes uz Stāķiem, bet Stāķu bērni brauc vai iet ar kājām uz Gulbeni, piemēram, uz treniņiem vai uz skolu. Ceļš ir ļoti bīstams. Man tas sāp un uztrauc. Es redzu šīs bīstamās situācijas, īpaši, kad brauc smagās mašīnas. Ceļa stāvoklis ir tāds, kāds tas ir, bet gājējiem te ir bez variantiem, pat nav ceļa nomales ar šķembām, kur atkāpties. “Latvijas valsts ceļiem” vajadzētu pievērst uzmanību un reaģēt uz mūsu iesniegumu, un ieplānot ceļa rekonstrukciju uz nākamo plānošanas periodu, lai to varētu realizēt,” saka V.Kūlītis.
Uzziņai
Iedzīvotāju iesniegumā tiek pamatots, ka ceļa posms Gulbene – Jaungulbene ir ļoti noslogots ar kravas automašīnām, kuras piegādā kravas uz dažādiem kokapstrādes uzņēmumiem, piemēram, SIA “Diana”, SIA ,,Pata”, šķeldas pārstrādes uzņēmumam Šķieneros, SIA “Sters G” un citiem. Ikdienā pa šiem ceļiem pārvietojas neskaitāmas automašīnas, vietējā lauksaimniecības tehnika, veikalu piegādes transporti, vieglās automašīnas un sabiedriskais transports. Vietējie un starppilsētu autobusi, ņemot vērā līkumaino un nelīdzeno ceļa posmu, samazina braukšanas ātrumu līdz 60 kilometriem stundā un aiz sevis izveido garas kolonnas, no kuras reizi pa reizei “atraujas” kāds nepacietīgais, kurš mēģina visus apdzīt, nezinot, kas notiek priekšā, un izveidojot avārijas situācijas. Tāpat pie šādas intensitātes nepārtraukti ir fiksētas situācijas, kad, mainoties divām kravas automašīnām, gājējiem, velosipēdistiem nav, kur palikt. Pēdējo gadu laikā vairākkārtēju remontdarbu laikā tika slēgts autoceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene posms, un satiksme tika novirzīta pa apbraucamo ceļu, izmantojot autoceļu Gulbene–Jaungulbene, būtiski paaugstinot automašīnu plūsmu, kas straujāk pasliktināja ceļa kvalitāti un apdraudēja gājējus un riteņbraucējus.