Sestdiena, 15. novembris
Leopolds, Undīne, Unda
weather-icon
+-2° C, vējš 2.28 m/s, R vēja virziens

Kuru vainot par bojāto vēstuli?

Nepatīkamu situāciju piedzīvojusi gulbeniete Aina Bancāne, kas pagājušajā nedēļā bija ieradusies laikraksta “Dzirkstele” redakcijā, lai parādītu divas bojātas vēstules.

Nepatīkamu situāciju piedzīvojusi gulbeniete Aina Bancāne, kas pagājušajā nedēļā bija ieradusies laikraksta “Dzirkstele” redakcijā, lai parādītu divas bojātas vēstules. Vienu pagājušā gada nogalē sūtījis radinieks no Anglijas, bet otra – dēla sūtītā – atceļojusi no Īrijas.
“27.decembrī saņēmu vēstuli no dēla, kas bija ievietota sarkanā aploksnē. Ieraugot, ka aploksne ir bojāta, sūtījumu neatvērusi, devos uz Gulbenes 1. pasta nodaļu. Tur man atbildēja, ka vēstule saņemta nebojāta, bet aploksne saplīsusi, atrodoties pastnieka somā. Gulbenes pasta priekšniece Zilgma Uiska apsolīja, ka atsūtīs pie manis pastnieci. Viņa uzreiz pie manis neatnāca, tikai tad, kad nesa pensiju. Pastniece uzskata, ka es viņu apvainojot. Man nav tiesību nevienu apvainot, bet nesaprotu, kāpēc vēstules, ko saņemu tepat no Latvijas, nekad nav bojātas,” stāsta A.Bancāne. Viņa domā, ja pastnieka somā aploksne nejauši arī saplīsusi, tad pastnieces pienākums bijis adresātam par to pateikt un atvainoties.
To, ka vēstule no Īrijas Gulbenes pastā saņemta absolūti nebojāta, apliecina arī Gulbenes pasta priekšniece Zilgma Uiska, savukārt viņai to apliecinājusi Gulbenes 1. pasta nodaļas priekšniece.
“Aploksne ir krāsaina, tāpēc tā piesaista uzmanību. Diemžēl aploksnē atradās priekšmeti, ko vēstulē nav atļauts sūtīt, tāpēc tā pastnieces somā kopā ar citām vēstulēm bija sabojāta. Tā ir normāla parādība, ja kopā ar vēstuli aploksnē ievietots kaut kas ass un tāds, ko nedrīkst sūtīt. Tā bija arī konkrētajā gadījumā,” skaidro Z.Uiska.
Pasta priekšniece atgādina, ka aploksnē kopā ar vēstuli nav atļauts ievietot asus priekšmetus, metāla priekšmetus un tamlīdzīgi. Viņa norāda, ka šādiem sūtījumiem ir paredzēta sīkpaka.
Z.Uiska atzinīgi vērtē A.Bancānes rīcību, kura, lai noskaidrotu situāciju, pastā vērsusies uzreiz vēstules saņemšanas dienā, jo tad arī pasta darbinieki labāk spēj atcerēties, kādas vēstules un sūtījumi saņemti.
“Ja cilvēki, kas atrodas ārzemēs un otrādi, vēlas sūtīt naudu, tad iesakām viņiem izmantot “Vestern Union” pakalpojumus, kad naudu iespējams saņemt dažu minūšu laikā. Nosūtītājs rīkojas tā, kā viņam lētāk, bet naudu kopā ar vēstuli aploksnē nedrīkst sūtīt. Domāju, ka Gulbenes pastā nestrādā negodīgi pastnieki, jo viņi zina, ja konstatēs pārkāpumu, var zaudēt darbu,” saka Z.Uiska. Viņa nenoliedz, ka sūtījums, pirms tas nonāk pie adresāta, iziet cauri daudziem posmiem, tāpēc, ja sūtījums nav ierakstīts, ir ļoti grūti konstatēt, kurā vietā, kad darbinieks to ir apstrādājis. Ja sūtījums ir ierakstīts, tad viss ir stingri un precīzi reģistrēts ar konkrētu datumu un konkrēta darbinieka parakstu. Ja sūtījums ir nozaudēts, tad meklēšana sākas no tās valsts vai pasta nodaļas, kur tas nonācis vispirms.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.