Personāla trenere Vineta Ikauniece-Ozoliņa veiksmīgākai saskarsmei ar klientu atgādina par četriem pamatmērķiem, kas nosaka uzvedību un veidu, kāda saskarsme būs veiksmīga.
Ja mērķis ir ātrs rezultāts, cilvēks nevēlas gaidīt, ir uzstājīgs un pašpārliecināts un gatavs patstāvīgam lēmumam, pretī jābūt līdzvērtīgam sarunas partnerim – pārliecinātam, konkrētam, tiešam, attapīgam, ātram.
Ja cilvēks vēlas teicami paveikt jebkuru darbu, viņu interesē detaļas, papildu informācija, lēmuma pieņemšanai vajadzīgs laiks. Viņi ir konservatīvi, akurāti, taupīgi un kļūst par lojāliem klientiem, ja prasības tiek apmierinātas. Saskarsmē jāievēro distance, jāizvairās no liekvārdības, lēmumu steidzināšanas, nedrīkst solīt to, ko nevar garantēt.
Tikpat labi cilvēka mērķis var būt pievērst uzmanību, ko atklāj viņa bagātā iztēle un valoda, vēlme pārspīlēt, teikt komplimentus. Viņiem patīk būt uzmanības centrā, bet ātri alkst pēc jauniem iespaidiem. Laba saskarsme veidojas, ja tādam klientam pretī ir sava darba entuziasts, kurš prot būt asprātīgs un saprot jokus, māk izrādīt interesi par otru cilvēku.
Mērķis uzturēt labas attiecības ir saistīts ar bailēm no konfliktiem. Šādi cilvēki gatavi piekāpties, lai arī vēlāk paši cieš un no attiecībām vienkārši izvairās. Saskarsmei palīdzēs draudzīga un laipna, ne strikti oficiāla attieksme.