No 2002.gada 1.janvāra plānots palielināt visu automašīnu īpašnieku transportlīdzekļu ikgadējo nodevu, tādējādi cerot papildināt valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai paredzēto līdzekļu apjomu.
No 2002.gada 1.janvāra plānots palielināt visu automašīnu īpašnieku transportlīdzekļu ikgadējo nodevu, tādējādi cerot papildināt valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai paredzēto līdzekļu apjomu.
“Uzskatu, ka grozījumi likumā par transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielināšanu ir nepieciešami, jo nemitīgi sastopamies ar faktu, ka mums nepietiek naudas ceļu sakārtošanai,” saka Latvijas Autoceļu direkcijas Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters. Viņš domā, ka sakārtojama arī akcīzes nodokļa iekasēšanas kārtība.
“Bieži vien autotransporta vadītāji sūdzas par slikto degvielas kvalitāti, kā rezultātā cieš transporta līdzeklis. Tas ir tāpēc, ka nav noteiktas kvalitātes kontroles. Tādējādi ne valsts budžetā, ne Autoceļu fondā neienāk līdzekļi,” uzskata Laimonis Aumeisters.
Sākot izstrādāt valsts 2002.gada budžetu, valdībai ir ierosināts palielināt transportlīdzekļu ikgadējo nodevu trim kategorijām – vieglajām automašīnām, kravas automobiļiem līdz 12 tonnām un autobusiem vidēji par 50 procentiem. Izteikts priekšlikums nodevu palielināt arī tiem kravas automobiļiem, kam pilna masa pārsniedz minētās12 tonnas, bet vismaz pagaidām valdība to paredzējusi atstāt līdzšinējā apjomā.
Ikgadējo transportlīdzekļu nodevu, ko iekasē Satiksmes ministrija, transportlīdzekļa īpašniekam veicot valsts tehniskās apskates vai reģistrējot transportlīdzekli, ieskaita Valsts autoceļu fondā, bet 30 procentus no nodevas ieskaita pašvaldību autoceļu fondā. Ikgadējā nodeva ir no desmit līdz 15 procenti no Valsts autoceļu fonda ieņēmumiem.
Fakti
Palielinot ikgadējo transportlīdzekļu nodevu, Valsts autoceļu fonda ieņēmumi palielinātos par 2,2 miljoniem latu.
No papildus iekasētās nodevas 1,54 miljonus latu paredzēs valsts nozīmes ceļiem, bet 0,66 miljonus ieskaitīs pašvaldību autoceļu fondā.